Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjonstråd: Pilot-RC Sbach 342 30cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    "som bare kjører rundt i ring".. Da er det notert og advarsel om umiddelbar
    utestengelse fra alt av forum og treff i overskuelig fremtid er sendt.

    Hadde du bare slutta å fly så bra du, så hadde vi andre sett mye bedre ut i lufta.

    pssst... plakat... desperat... $$$
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #47
      Originally posted by alflovvold View Post
      Jepp, det er en knallgod modell som er veldig snill.

      Veldig fint når man begynner å kjøre 3D med disse, da det er null antydning til flikking eller ustabiliteter.
      Riktignok får jeg en forsiktig vingerokk ved harrier, inverted er den knallstabil.

      Hvordan er dette med den større versjonen "Raptor" ? Kan se for meg den er enda mer stabil ved sen harrier..

      Og jo, drit i at den "bare" er 25% størrelse - er du flink til å fly er det mye artigere å se på det, enn større modeller som bare kjører rundt i ring! Kun min mening, og ikke ment som noe sleivspark til noen.
      Den er ikke ferdigtestet enda p.g.a vann på isen etc., så det blir vel ca. 2 mnd med "modellflysølibat" før gresset er opptørket. Jeg har testet den horisontal og inverted så vidt at den flyr med høy nese og lav hale og den er dønn stabil. Ellers fløyet gammeldags acro "look a like" den link på den video som Østersund Hobby har lagt ut her.
      Men hoover har jeg ikke gjort.. Bare følg med youtube videoene som er ute på denne 36%..

      Last edited by Raptor; 22-03-11, 23:14.
      Mvh.
      Rolv Leirro

      Comment


      • #48
        Hvor har du fått tak i den Pittspotta der? Det er så mange typer men denne ser matt ut og ligner da vel litt på Bisson's
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment


        • #49
          Originally posted by Jostein View Post
          Cowling:

          Jeg fant ut at enkleste måten å montere på cowlingen på, var
          å vri den 90 grader, og deretter vri den tilbake til normal posisjon.
          Cowlingen festes med to bolter bak på cowl-ringen, og to bolter under.
          Hull til sistnevnte må borres opp.

          Siden det ikke fantes noen åpenbar plass å montere miracle bryteren
          på i dette flyet uten å ødelegge flyets konstruksjon, så valgte jeg å
          skjære ut hull i cowlingen til dette. Skjærte ut og monterte en finèrplate
          bak bryteren, for ekstra stivhet.

          Med hjelp av en dremel, var det å skjære ut hull til potte, lufting og
          bryter en smal sak.

          [ATTACH=CONFIG]40289[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40288[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40290[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40287[/ATTACH]
          [ATTACH=CONFIG]40291[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40292[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40293[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40286[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40285[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40294[/ATTACH]
          NB: Godt råd..Når du monterer Miracle bryteren så lang frem bør du sause ledningene på baksiden med en limpstol ellers så er jeg redd for at loddingene kan gå fyken..p.g.a vibrasjoner. Jeg har en slik bryter montert på en modell og har hørt loddepunktene er det svake punkt. Kan tenke meg det også siden ledningene bare henger i loddingen.
          Mvh.
          Rolv Leirro

          Comment


          • #50
            Originally posted by xilian View Post
            "som bare kjører rundt i ring".. Da er det notert og advarsel om umiddelbar
            utestengelse fra alt av forum og treff i overskuelig fremtid er sendt.

            Hadde du bare slutta å fly så bra du, så hadde vi andre sett mye bedre ut i lufta.

            pssst... plakat... desperat... $$$
            Enig, for jeg føler meg truffet

            Comment


            • #51
              Raptor - ble litt usikker på hva du mente, er det du som flyr der eller er det en link Østersund Hobby har lagt ut av en tilsvarende modell? Ser ut som Syver "her på forumet" sin store Sbach er knallfin, sett endel snutter på youtube - men alltid fint å spørre dem som har testet dem selv.

              Som jeg skrev mener jeg det virkelig ikke som noe sleivspark til noen, og det kommer jo helt ann på hva man liker - som det meste annet. Jeg skjønner for eksempel fascinasjonen for jet, men jeg synes de er mer spennende å se på når de står på bakken med all den flotte teknikken tilgjengelig, enn når de kjører sving etter sving etter sving rundt i høy fart over stripa. Men noen liker det og, så det kommer jo helt ann på hva man liker. "La gå, noen gjør mer enn å svinge i høy fart.. hehe"

              Det er bare det at jeg er veldig fascinert over 3D flyging, og hvis noen da kommer å virkelig sparker rumpe inspirerer det i alle fall meg mer enn noen som helst annen stor eller fancy modell / jet mm.

              Men hvem vet, en dag så står jeg der på stripa med jet jeg og. Og kjører fort rundt i ring. hehehe..

              Men jo, ettersom det stadig blir flere Sbacher må vi jo ta et Sbach treff en vakker dag - med høy nerdefaktor! Mon tro om de kommer i en komposit utgave snart også..
              Last edited by alflovvold; 22-03-11, 18:07.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #52
                Var synd det ikke ble til at du prøvde børsa mi på ulsnestangen Alf..
                Lurer på om flyet virkelig skal oppføre seg slik det gjør, og at jeg bare er ræva til å fly,
                eller om det er noe feil ett eller annet sted..
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #53
                  Originally posted by alflovvold View Post
                  Raptor - ble litt usikker på hva du mente, er det du som flyr der eller er det en link Østersund Hobby har lagt ut av en tilsvarende modell? Ser ut som Syver "her på forumet" sin store Sbach er knallfin, sett endel snutter på youtube - men alltid fint å spørre dem som har testet dem selv.

                  Som jeg skrev mener jeg det virkelig ikke som noe sleivspark til noen, og det kommer jo helt ann på hva man liker - som det meste annet. Jeg skjønner for eksempel fascinasjonen for jet, men jeg synes de er mer spennende å se på når de står på bakken med all den flotte teknikken tilgjengelig, enn når de kjører sving etter sving etter sving rundt i høy fart over stripa. Men noen liker det og, så det kommer jo helt ann på hva man liker. "La gå, noen gjør mer enn å svinge i høy fart.. hehe"

                  Det er bare det at jeg er veldig fascinert over 3D flyging, og hvis noen da kommer å virkelig sparker rumpe inspirerer det i alle fall meg mer enn noen som helst annen stor eller fancy modell / jet mm.

                  Men hvem vet, en dag så står jeg der på stripa med jet jeg og. Og kjører fort rundt i ring. hehehe..

                  Men jo, ettersom det stadig blir flere Sbacher må vi jo ta et Sbach treff en vakker dag - med høy nerdefaktor! Mon tro om de kommer i en komposit utgave snart også..
                  Vet ikke..regner med det er Østersund Hobby som har lagt den ut. Det er ikke meg som flyr på den snutten men det er ikke langt unna min stil når jeg har en bra dag..he he..
                  Om å fly rundt seg - det har jeg sluttet med forlengs faktisk på midten av 80 åra. De som bare flyr rundt og rundt flyr har problemer med sola hele tiden he he...Jeg flyr legger med kombinasjoner foran meg. Flyr aldri bak meg eller rundt med meg selv i sentrum.

                  composit-Arf har jo nesten kopiert skjemaet..her:
                  Invalid controller specified (pages)

                  Jeg liker å teste modeller og har fløyet både mindre modeller på 30cc, 50cc, 60cc og opp til 111cc modeller og må bare si at en 30cc kan være like morro å fly som en 100cc modell. Faktisk kan jeg si at en 30cc er mer anvendelig enn allt annet som er større. For min del så sier jeg stopp nå som jeg har en Sbach 342 36% på 270 cm med en DLA 112cc i. Motoren blir byttet ut med en DLE111 p.g.a at plugghette på venstre sylinder som står vannrett subber i cowling. På DLE 111 står de på skrå nedover. En SD Yak 54 35% med også en DLE 111cc i har jeg også. Jeg vil ikke nå gå høyer i modellstørrelse da jeg ikke minst må ha større hobbyrom og større bil.

                  Jeg kommer med en stor reportasje av min på egen web og i MI (kanskje nr. 3) Inntil videre er kankje dette interessant lesning: http://www.rcforumet.com/vi_besoker_utl/pilot/pilot.htm
                  Last edited by Raptor; 22-03-11, 23:18.
                  Mvh.
                  Rolv Leirro

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by xilian View Post
                    Jeg har Pilot 30% skala 110mm - - Norwegian Modellers
                    hjemme... Kan godt veie han.
                    du kunne jo godt minnet meg på det da... Har jo hukommelse som en gullfisk med alzheimer...
                    Han veier 79g .... Det følger med en feit plate med dobbeltsidig tape. Den veier 4g, men den kan skippes.
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by xilian View Post
                      du kunne jo godt minnet meg på det da... Har jo hukommelse som en gullfisk med alzheimer...
                      Han veier 79g .... Det følger med en feit plate med dobbeltsidig tape. Den veier 4g, men den kan skippes.
                      Ok, den er grei=) Dette var pilot i 1\3 skala ja. Går vel greit hvis man setter batterier litt lengre frem
                      Ole Kr Follstad

                      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                      EF Extra 300 60"
                      EF Extra 300 104" Eme120
                      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                      ESM Bearcat, NGH 38cc
                      Phoenix p51D Mustang, Dle55
                      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                      Hangar 9 Piper cub 1\4
                      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                      Comment


                      • #56
                        Hva skal du med en pilot, så lenge du ikke flyr Imac program da?!?!

                        Less is more. hehe.. Neida, smak og behag.

                        Raptor - veldig fascinerende å se bilder fra fabrikken, sprøtt.. Dyktige folk.
                        Last edited by alflovvold; 23-03-11, 21:35.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #57
                          Syns det er tøft med pilot jeg. Smak og behag=)
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment


                          • #58
                            Jeg ville ha 2 i juleyak'en, men siden jeg måtte ha bly i nesa UTEN piloter måtte jeg droppe det :'(
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #59
                              Bly i nesa selv med batterier lengst mulig frem..?!

                              Joda, når man kommer i denne størrelsen har vel ikke 50-70gr noen veldig stor betydning, strengt tatt, men jeg er litt "gjerrig" på vekta jeg da - for å gjøre 3D flyving enklest mulig for meg selv.. hehe..

                              Du får få noen til i filme maiden Ole!
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by ole.foll View Post
                                Syns det er tøft med pilot jeg. Smak og behag=)
                                En pilot setter liksom "i-en" over.. Gir et helt annet inntrykk enn tom cockpit..
                                Desverre har jeg selv et par modeller uten men på min Sbach skal en inn etterhvert..Maiden ble tom cockpit
                                Last edited by Raptor; 24-03-11, 11:07.
                                Mvh.
                                Rolv Leirro

                                Comment

                                Working...
                                X