Announcement

Collapse
No announcement yet.

Linestyrt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Linestyrt!

    Jeg spurte tidligere om det var noe som fortsatt skjedde i denne sporten..
    Folk mente at det var dødt, men det kan det jo ikke når de nylig
    har avholdt NM! (Meldte meg inn i Kjose og fikk MI i posten )

    Anyways... Oppretter forum, og er det ingen som er interessert i å skrive
    her så får jeg bare fjerne det igjen.
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Vet det er folk som driver med det, men de jeg kjenner er vel for seriøse til å bruke tid på et forum

    Comment


    • #3
      Jaja. Men nå har dem i alle fall *muligheten*! ..

      Og for de som ikke veit hva dette er, tok jeg første video jeg
      fant på Yout00b:


      I min spede ungdom hadde jeg faktisk et par... Med Cox motor... saker vett...
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Her hadde jeg vørti svimmel..
        Trond Winger, søndagsflyger

        EG MX2 106"
        Ultimate 71"/DLE55
        GB Yak55 2.2M/DLE55

        Comment


        • #5
          Litt OT men....
          Det finnes også andre grupperinger som kanskje kunne tenke seg tilhørighet i et forum - "fri flukt" gjengen har engen spalte i MI - treffer av og til noen av dem på Ekeberg sletta - det er ikke store miljøet med de holder sammen og driver på året rundt.


          Utfordringen er vel å få ut informasjonen om dette forumet til de som driver med linestyring / friflukt osv
          Last edited by Quadrocopter; 27-11-10, 23:21.

          Comment


          • #6
            Originally posted by trowin View Post
            Her hadde jeg vørti svimmel..
            Spørs hvor mye fuel du fyller i tanken.
            Kanskje en ide å merke fueltanken med streker som svimmelhetsindikator, ikke svimmel, litt hugæærn, svimlere enn svimlest, håper tanken snart er tom osv.


            Arne Engstrøm
            Lillestrøm

            Comment


            • #7
              Det var dette vi holdt på med FØR radiokontrollens tidsalder...

              Hilsen Einar - og meget moro dette... vi lærte jo "litt" om motorer...

              Comment


              • #8
                Ja det var slik det begynte på 60 tallet.. Modellene var Comet, Flite Streak og Nobler som var i klassen sammenlignet med Rc'ens Curare. Vi avanserte også til 3 liner der den 3'dje var throttelkontroll. Det var ikke mange som holdt på med dette da men det var like heftig den gang som RC. Når en begynte og starte opp var det ingen der, men når det var gått noen runder ble det som regel mye skuelystne.. Å få med seg dette gjorde at en lærte seg å bygge og fikk motorforståelse. Motorene var DA (David Andersen) Trabant og Webra m.fl. Dessuten er det vel enklest for de som vil prøve dette å kontakte spalteredaktøren i MI "Clamer Meltzer" som visstnok enda bare driver med dette så vidt jeg vet.
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment


                • #9
                  Originally posted by trowin View Post
                  Her hadde jeg vørti svimmel..
                  Kanskje derfor jeg er enda er svimmel..? for vi fant fort ut at linene måtte økes fra 13-14 meter og opp til 18 meter..
                  Mvh.
                  Rolv Leirro

                  Comment


                  • #10
                    clamer meltzer har vel fått flydd fra seg når det gjelder fly med 3 akse kontroll. han har bakgrunn fra luftforsvaret....

                    Comment


                    • #11
                      Bra at det endelig har kommet fram en del linestyrte folk ut av skapet.
                      Nå mangler vi bare friflukt-gjengen
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Min gamle A-2 har jeg dessverre kastet og egenkonstruert stuntmodell finner jeg heller ikke på loftet
                        Tror jeg hadde foreldre som ryddet!!
                        Men jeg skal rute litt mer rundt, det ligger i hvert fall på min innebygde "harddisc".
                        Hmmmmmmmmmm..Hadde vært gøy

                        Niels hermansen
                        Last edited by farmann; 06-09-11, 15:37.

                        Comment


                        • #13
                          I mine guttedager hadde jeg først en model med 0,8 cc Cox som var linestyrt den gikk vell ca 3 min før tanken var tomm og det var vel egentlig grei flytid med line. Da jeg så fikk tilbud om og kjøpe en ny Webra vinner 2,5 cc diesel til gunstig pris slo jeg till på dette og mekket sammen et heller tvilsomt fly med linestyring. Stor motor må ha stor tank tenkte jeg og loddet sammen en på sikert 3-4 dl. De som kjenner disse motorene vet at de var levert uten noen form for eksosanlegg en så rett inn på stemplet når den gikk og den bråker noe helt forferdelig. Tanken ble fylt til randen og motoren startet flyet kom i luften og gikk rubndt og rundt. Det hele fåregikk på en liten åpen plass midt mellom en rekke boligblokker. Det jeg ikke hadde tatt med i beregningen var at dieselen var svært gjerrig i forbruk så det tok nokk en 1/2t før tanken var tomm. Jeg var totalt utkjørt og så svimmel som en vell kan få bli. Og på toppen av det hele hadde det samlet seg en haug med ilsinte naboer som var vekkt opp av midagsluren. Har ikke fløyet linestyrt siden den gangen, men angrer nå fælt på at jeg solgte motoren og flyet for en hundrelapp det hadde vært moro og hat nå.
                          Last edited by bardp; 06-09-11, 14:39.

                          Comment


                          • #14
                            Som det går fram av en annen tråd i denne gruppen, har vi samling et par ganger i året på Notodden. Det dukker opp fly av forskjellig utførelse, og en trofast deltager er Harry Kolberg fra Kongsberg. Han flyr hele programmet til stunt med en modell med flaps. Ellers er det alt derfra og ned til enkel isopormodell med Cox. Skal prøve å melde fra når neste treff skal være, men det blir bestemt bare noen dager i forveien når været blir meldt pent og med lite vind - en gang i mai?
                            Krasj? Nei - det var en touch-and-go med for mye touch og for lite go.

                            Comment


                            • #15
                              Her er en snutt med en i klubben vår, tror han flyr både NM og EM.
                              Ble svimmel bare av å se på jeg.... Imponerende da!

                              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                              EF Yak-54. 110"
                              EF MXS 83"
                              GB Yak-55 2,2m

                              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                              Takk til:
                              Autopartner.se
                              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                              Comment

                              Working...
                              X