Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lim til Depron modeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lim til Depron modeller

    Hva slags lim bruker man for å lime sammen en depronmodell? Holder på å kjøpe inn det jeg trenger for å lage en Yak 540 depron modell.

    Jeg har tenkt å bruke 6mm depron fra Modena/norflis i Bergen.

    Mener å ha lest man kan bruke vanlig trelim? Kan f.eks denne brukes: Clas Ohlson ?

  • #2
    jeg sverger til 5 min epoxy. trelim vil nok også funke men ta fryktelig lang tid. ellers veit jeg noen bruker smeltelim, bare pass på så tempen ikke blir for høy.....

    Comment


    • #3
      Jeg har brukt UHU-POR, men det er mange som skryter av smeltelim også.
      Prøvde litt smeltelim på søndagen, og det så bra ut det altså. i alle fall på
      stag og denslags. På flater som skal mot hverandre tror jeg likevel jeg
      vil fortsette med UHU-POR.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Jeg har brukt UHU-POR selv, synes det virker veldig bra
        Kristoffer Rosmo
        Vingtor RC Klubb
        Great Planes Super Sportster 40
        SebArt Wind S110
        Clik 2.0

        Comment


        • #5
          Hummz, for ta meg en tur å sjekke om Smallsize her i byn har noe brukendes da Takker for svar så langt! Smeltelim vet jeg funker bra, men det er så vanskelig å få tynne gode limflater med det.. UHU POR, er det kontaktlim?

          Comment


          • #6
            Kontaktlim i aller høyeste grad. Flyet sitter klistra i panna di før du veit ordet av det


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              UHU por er kontakt lim tilpasset skummplast.
              Har prøvd det på Depron, Kapron og EPP

              Har du tid og limfugen ikke skal vere fleksibel så bruker jeg
              http://www.casco.no/_upl/pdf/p1809.pdf

              Polyurethan limen er ikke så nøye på fuge da den skummer opp.
              Den blir sprø og hard så den kan slipes.

              Prøv forskjellige typer og se hva du blir fornøyd med / føler
              deg komfortabel med.

              Odd H.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Trulsen View Post
                ......er det kontaktlim?
                Det er av typen kontaktlim - men spesiallaget for xxxxpor som navnet sier og smelter ikke underlaget.
                Andre typer kontaktlim kan inneholde en "kjemi" som smelter depron osv. så vær forsiktig hvis du prøver noen av disse.

                Originally posted by Trulsen View Post
                ...for ta meg en tur å sjekke om Smallsize her i byn har noe brukendes da
                Smallsize har UHU-POR
                Last edited by Quadrocopter; 30-11-10, 16:25.

                Comment


                • #9
                  Jeg bruker UHU-por lim og er fornøyd med det.. men har blitt anbefalt Polyurethan lim fra casco

                  Andreas
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #10
                    Bruker Belizell fra Adhension Technics, sinnsykt bra. Thorbjørn&Kåres har dette; 60,- pr.tube:
                    Rc-seilfly.no - Modellflysport

                    Her er info om limet: Page Not Found
                    Jo Skavhaug

                    ..sånn ca..

                    Comment


                    • #11
                      jeg var på smallsize i går, og der får du en lim tube til bare 49kr!(uho-por) det er billigt, carbon i alle dimensjoner!
                      mega flis i åsane har depron i 2 str, men bare 3mm.

                      Comment


                      • #12
                        Synes UHU-Por blir litt klissete også etter at limen er tørket.

                        Jeg benytter foamsafe lynlim med foamsafe kicker i tillegg til UHU-Por. Fungerer veldig bra det også.
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                        Comment


                        • #13
                          om den er klissete er vell avhengig hvordan du har påført den. må vente noen minutter til den har tørket skikkeligt, så legger du delene sammen litt slikt som når vi lappa sykkeldekka våres
                          hvilken CA og kicker bruker du? jeg har kastet borti 500kr på CA som ikke limer! blir litt feste i limen, men så glipper den, og aldri tørker!
                          ellers er jeg også fan av å bruke limpistol! fungerer topp! billigt og kjappt, men da på modeller som ikke betyr så mye

                          Comment


                          • #14
                            Takk alle sammen! Da blir det UHU-POR fra Smallsize eller eventuelt Casco polyuretan lim
                            Dumt spm, men lukter UHU POR mye? Holder til i stuen med dette så greit at det er minst mulig til bry for de som bryr seg

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Trulsen View Post
                              Takk alle sammen! ...... men lukter UHU POR mye? Holder til i stuen med dette så greit at det er minst mulig til bry for de som bryr seg
                              Ja og nei - det lukter som standard kontaktlim, altså definitivt ikke luktfritt men langt mindre enn
                              CA&Kicker!
                              Har du ømfintlige neser i huset så vil nok de reagere

                              Comment

                              Working...
                              X