Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første Depron modell!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min første Depron modell!

    Er i ferd med å bygge en Edge 540 45" som jeg fant tegninger til på rcgroups EDGE 540 Foamie plans - RC Groups

    Har en del servoer til overs så satser på å bruke HXT900 på denne modellen Har også noen metallgirservoer som er litt sterkere som jeg også kan bruke om noen mener det er bedre!

    Har ingen erfaring som modellbygger så tips og triks mottas

    Click image for larger version

Name:	2010-12-01 12.14.25.jpg
Views:	1
Size:	52.1 KB
ID:	628102

    Click image for larger version

Name:	2010-12-01 12.13.59.jpg
Views:	1
Size:	61.7 KB
ID:	628103

    Har akkurat fått skjært ut alle delene så tenker jeg begynner å montere og lime sammen alt nå

    Hvordan bør jeg montere rorene? Ser at mange skråskjærer "skjøtene" og bruker tape som hengsler. Kan jeg gjøre det samme, eller bør jeg kjøpe noen nylon hengsler fra feks elefun?
    Last edited by Trulsen; 03-12-10, 19:05.

  • #2
    Det enkleste er å skråskjære roret på den ene siden, og så evt bruke en kloss med fint sandpapir. Jeg ville valgt blank pakketape på begge sider fordi modellen er ganske stor. Servoene er enn bra nok.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Skråskjæring fungerer veldig bra. For å være sikker på at du får myke og gode hengsler med pakketape på over og undersiden, så lønner det seg å sette roret i riktig stilling, så legge på pakketapen på oversiden. Deretter flipper du roret opp slik at de skråskjærte kantene "blottes", så kan du ganske enkelt legge på pakketape der også. Nå er du helt sikker på at tapen på undersiden er lang nok til å ikke skape hindring i hengselet.
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Evnt ikke skjære ut roret?
        marker på UNDER siden av vingen der du skal kutte. så kutter du bare 2mm gjennom (det kan du justere på kniven, og bruk en lang linjal for at det skal bli beint) så snur du vingen med den siden som skal opp, deretter taper du. får et godt feste. så bryter du opp der du har kuttet, mot fks bord kanten, også pusser slik som nevnt over, dafår du 100% beine ror, og ting går lettere.

        Comment


        • #5
          Originally posted by kapia View Post
          Evnt ikke skjære ut roret?
          marker på UNDER siden av vingen der du skal kutte. så kutter du bare 2mm gjennom (det kan du justere på kniven, og bruk en lang linjal for at det skal bli beint) så snur du vingen med den siden som skal opp, deretter taper du. får et godt feste. så bryter du opp der du har kuttet, mot fks bord kanten, også pusser slik som nevnt over, dafår du 100% beine ror, og ting går lettere.

          For seeeeint jaja, får prøve med pakketeip
          Har akkurat limt sammen kroppen og limt sammen vingen.. Tror alt er limt ferdig i kveld Så får jeg se om jeg finner en kryssfinerbit å lage motorbukk av Tror motoren jeg har liggende som jeg tenkte å bruke blir litt overkill for å si det mildt :P Men vi prøver

          Comment


          • #6
            Kan jeg lage rorhorn av depron også? Eventuelt andre smarte løsninger?

            Comment


            • #7
              ahhhhdet kan du... men du trenger litt carbon. gi en lyd så skal jeg forklare.

              Comment


              • #8
                Originally posted by kapia View Post
                ahhhhdet kan du... men du trenger litt carbon. gi en lyd så skal jeg forklare.

                Forklar gjerne du Har noen trex 450 rammer liggende :P Kanskje jeg kan sage litt i de.. Har også en del servohorn liggende. Kanskje det kan brukes?

                Comment


                • #9
                  er 2 måter å lage horn på, enten for pull-pull eller push-pull. jeg rekner med du skal ha push løsning, så da tar du enkelt å lager deg en trekant, i den høyden du vil ha hornet, og lengden av roret (evnt bare halve lengden) så gjør du klar din overføring, også bruker du krympestrømpe for å koble sammen hornet og overføringen. lager et bilde full fart i paint jeg så ser du det med en gang 5min

                  Comment


                  • #10
                    Jeg var skeptisk til den metoden selv, helt til jeg prøvde den på et par modeller. Det er en rask metode, også er den reparerbar ved uhell.

                    Men på de bedre modellene, så har jeg noen hjemmelaga i finer. Kan sikkert bruke noe t-rex ramme-rester til det også. Noen bruker også gamle kredittkort og lignende. Er bare å bruke fantasien og prøve
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #11
                      svarte er depron, røde er carbon, gule er krympe strømpe.
                      du limer bare carbonen til depron trekanten med uho, og det er sterkt, om du ikke har carbon til resten av overførignen, så kan du bruke piano streng, om du ikke har gjemga ender så kan du gjøre overflaten ru, og avslutte med lttt CA inni strømpa
                      Attached Files
                      Last edited by kapia; 01-12-10, 17:30.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kapia View Post
                        svarte er depron, røde er carbon, gule er krympe strømpe.
                        du limer bare carbonen til depron trekanten med uho, og det er sterkt, om du ikke har carbon til resten av overførignen, så kan du bruke piano streng, om du ikke har gjemga ender så kan du gjøre overflaten ru, og avslutte med lttt CA inni strømpa
                        Dette var lurt Skal se hva jeg finner på! Men må bli noe sånt ja

                        Comment


                        • #13
                          når du limer, så passer du bare på at du har litt avstand mellom carbonen slik at det blir fleksibelt (1-2mm, evnt et øyemål)
                          og at midten av skøyten kommer i senter av henselinja! da blir det snop! have fun

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kapia View Post
                            når du limer, så passer du bare på at du har litt avstand mellom carbonen slik at det blir fleksibelt (1-2mm, evnt et øyemål)
                            og at midten av skøyten kommer i senter av henselinja! da blir det snop! have fun
                            Jeg kom faktisk akkurat på at jeg har liggende horn, linker og stenger fra et annet fly! Så jeg slipper å lage Akkurat så smått begynt å montere de Håper på å få fly til helgen..

                            Comment


                            • #15
                              kom gjerne med bilder, er alltid kjekkt å se hva andre holder på med

                              Comment

                              Working...
                              X