Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extremeflight MXS exp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Jeg syns denne filmen viser hvor stabil denne er. Har ikke noe mixing i KE på denne nå.
    Trekker bitte litt mot understell, men det er bare å legge den litt mer enn 90 grader så går den rett. Hvertfall i slow ke.

    Drit gøy å fly!

    Tusen takk Trond for film

    Comment


    • #62
      Ser ut som en knallbra modell!

      Veldig nysgjerrig på hvordan denne flyr, kontra min PA Extra 260 -
      som jeg forøvrig fløy med helt feil CG på siste Hadeland-tur! Fort gjort..

      Når kommer full artikkel?
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #63
        Du kan få prøve den en hel dag

        Artikkel: gi meg en ukes tid.

        Comment


        • #64
          takk for prøveturen av mxs i dag Anders! den er utrolig lettflydd og stabil også i lav hastighet,en veldig bra modell

          Comment


          • #65
            Her er noen bilder Trowin tok i dag.
            Attached Files

            Comment


            • #66
              Har fått testet MXSen min endel nå. Min mening er at PA Extra MX flyr 1,75 ganger bedre.
              Kvaliteten på settet var ok, men ikke imponerende, vet ikke om dette er representativt for EF modeller. Dette kan kanskje Anders svare på. Min manglet bla. Mutterne i vingetippene for montering av vortex finner, som nevnt tidligere her så var innfestinger av servoer i halen skrøpelig.....
              Den er stabil i high alpha og knife edge ja, men PAn er nok noen hakk råere ja.
              Last edited by Kenolang; 10-01-11, 10:38.
              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
              EF Yak-54. 110"
              EF MXS 83"
              GB Yak-55 2,2m

              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
              Takk til:
              Autopartner.se
              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

              Comment


              • #67
                Kvaliteten på f.eks halen er jeg enig i.
                Men jeg har prøvd en pa extra og syns den fløy dårlig i forhold til denne. Min mening.

                Men en annen ting er vel at MX'n din er vel en større maskin?
                Er overasket over at du ikke liker den???

                Jeg måtte fly en del turer før den satt med oppsett og cg.

                Men for all del det er lov med delte meninger
                Last edited by anders e; 10-01-11, 13:16.

                Comment


                • #68
                  Er nok mye smak og behag blandet med at det er to totalt forskjellige fly.
                  Jeg har prøvd MX et par ganger, og likte ikke den i det hele tatt, men det er for det er så uvandt sammenlignet med mine fly.

                  MXS havner is samme kategori som 3DHS VR1 som er optimalisert for presise high energy manøvre og sømløs stall transition, mens MX er i hovedsak fokusert på lav wingloading og de fordeler det har.

                  Når man har flydd en del fly i den stilen som MXS er så er MX ubehagelig å fly, og motsatt.

                  Comment


                  • #69
                    Enig med de to sistnevnte. For det første er Extra MX hakket større til sin fordel. Absolutt morsom og meget snill modell, men vanskeligere å fly presist med enn MXS synes nå jeg
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #70
                      Nå må jeg jo bare prøve din Anders!
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #71
                        Jepp, ingen problem

                        Comment


                        • #72
                          Har vel ikke sagt at jeg ikke liker den, for jeg liker flyet meget godt...
                          Slik jeg opplever det så blir PA MXn mer lik mine 50cc fly enn MXSn er, altså mere like egenskaper. Sikkert pga størrelsen, men ikke kun derfor. Kvaliteten på PA i forhold til EF er for meg endel bedre.
                          MXSn er utrolig presis, men det er da MXn også, om den er riktig satt opp vel og merke.
                          Smaken er som baken, enig i det.
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #73
                            Hvor på MXS har dere lagt cg?? jeg fulgte de som er anbefalt og syntes den var litt vinglete.
                            Stin
                            Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                            På vei inn i Hangaren.
                            Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                            Comment


                            • #74
                              Tror jeg har batteriet kant i kant med cowling og bakover. Sånn at den flyr nøytralt på rygg.
                              Men viktig med en del expo for den er kilen på rorene

                              Er den framtung vil den vingle litt.

                              Comment


                              • #75
                                Noen som har flyklar vekt eller gjerne tomvekt? Har litt stasj liggende og har lyst til å bygge en svært lett MXS...
                                William Jul Ringkjøb
                                Bodø MFK

                                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                                Comment

                                Working...
                                X