Announcement

Collapse
No announcement yet.

Babe Moth. Vintage look.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Babe Moth. Vintage look.

    Det har vært fint byggevær i det siste, så jeg har fått gjort ferdig en modell som jeg har hatt liggende en stund.
    Den er vel egentlig ikke ekte Vintage, men konstruktør Mark Freeland har basert sin Babe Moth på modeller som hans far konstruerte og bygget rett etter krigen. Så selve typen modell er gammel nok. Dette er et skikkelig laserskåret balsa byggesett, med mange små deler. Og modellen settes sammen som et puslespill, og delene passer perfekt.
    Jeg har ikke fått fløyet den ennå, men med det vingearealet og den lave belastningen. Virker det som om den er en skikkelig "floater", som passer meg bra. Man kan få modellen med to typer vinger, og jeg har valgt å bygge den med størst areal. For rolig flukt
    Vingespennet er på 26 Tommer, og motoren er en Park 250 Eflite outrunner.
    Modellen er lett å frakte med seg, da vingene hektes av, og halen er festet med en skrue.
    Babe Moth er kjøpt direkte fra konstruktør Retro RC
    Det har vært et trivelig prosjekt, og jeg tror ikke det er så mange andre i Europa som har bygget denne. Flight Report kommer senere.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Ja den kan jeg like
    Her er en annen fra US SkyBoy (600) Slow Flyer
    Som ligner litt på din
    Hva er det som ligger på byggebordet ( SIG)
    Når jeg får tid skal jeg gjøre ferdig en MK se bilde
    Click image for larger version

Name:	Blue angel 20.jpg
Views:	3
Size:	69.8 KB
ID:	574072

    Byggetråd vil komme.

    Andreas
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

    Comment


    • #3
      Pen
      Ikke tvil om at halen er Moth!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jeg har sett en del på modellene fra Stevensaero de har en egen stil. Han skriver at hobbyer som modellfly kan bli så fryktelig seriøst, at det blir nesten som en jobb. Hans ide er at du skal fly og bygge med et smil og slappe av mens du driver med hobbyen din. Det passer for meg også.
        Vingene som ligger på bordet er en klassiker det også. Sig Riser 100. 2,5 m Glider i Balsa og finer. Hadde egentlig tenkt å bygge den som ren glider. Men det frister også å putte en motor i nesen på den, for å få en relativt stor rolig motorglider.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Post gjerne noen bilder av byggingen av den også, på din andre tråd
          Jeg setter Elektro på min MK Blue angel.. tror jeg ville satt en motor ev. en gml dags gondol lignende sak på seileren
          Mulig jeg bestiller noe fra Stevens snart! MK må vell gjøres klar først?
          Babe Moth er tøff, youtube film??

          Andreas
          Mvh Andreas
          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
          PCM.at mye glede i litt carbon
          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

          Comment


          • #6
            Ok. Skal bare ødelegge tråden din med èn sak. GTI20 bygger en SIG Kadet Seniorita for meg i disse dager.
            Old School tannpirker-sett som blir 1.60 i v.spenn. Skal knipse bilder når den er ferdig.
            (PS. Montert lys på den

            Ellers ser Moth'en artig ut! Ikke akkurat Extra, for å si det sånn
            Last edited by xilian; 07-12-10, 15:02.
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Sig Kadet er et rolig Balsa fly etter min smak. Har bygget litt "Stick & Tissue". Mye arbeid å kutte til alle stikkene riktig.
              Har ikke bil, så jeg får ikke fløyet så mye nå som det er så kaldt og mørkt. Pleier å sykle til Bogstad for å fly, legger ut litt film når det er mer levelig temp og greit å komme seg ut å fly.
              Får ta noen byggebilder av Risern også, bygger sent. Og det har vært mye småplukk som tar tid. Men hvis jeg konsentrerer meg om et fly av gangen. Blir det nok fly av Riser 100 etterhvert.

              P.S. Hva slags motor blir det på Seniorita?
              Last edited by ArneH; 07-12-10, 15:45.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                vi har satt inn en os 0.25 2takt.
                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                carl goldberg ultimate
                DJI S900
                piper pawnie el kjærre


                Futaba 14SG
                diverse epp tjafs
                Per-Egil Furuseth

                Comment


                • #9
                  Fordi 4-takt koster skjorta! ... ille når denne doningen koster tilnærmet samme pris som en 2m ARF-kjerre =)
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by xilian View Post
                    Fordi 4-takt koster skjorta! ... ille når denne doningen koster tilnærmet samme pris som en 2m ARF-kjerre =)
                    Denne modellen vil jeg gjerne se mer til når den blir ferdig!
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment

                    Working...
                    X