Announcement

Collapse
No announcement yet.

AW edge 50cc hvilke servoer ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by xxl View Post
    115$ blir jo like billig hjemme jo, 833 på elefun
    Elefun er billig men finner ingen til den prisen - har du rabatt der?
    Last edited by Quadrocopter; 11-12-10, 22:39.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Larsern View Post
      Jeg ser ganske annerledes på det enn deg. Jeg synes ikke 7955 og 7985 er dyre, de koster litt mer, men har ingen av de uønskede egenskapene til de andre servoene du nevner her. Kjøper du 7955 får du en servo som sentrer hver eneste gang. den er kjapp('ish), sterk, kan kjøres på 2s lipo direkte og ikke minst i praksis nesten evigvarende. Da er den slettes ikke "dyr" i mine øyne, den koster bare litt mer i innkjøp. Man får det igjen i bøtter og spann senere. Servoer som ikke fungerer slik man forventer/trenger er dyre uansett pris.
      Er vel enig HVIS de dyrere servoene er bedre og varer evig da blir det jo en nobrainer,men siden halvparten av 50cc går med hd lurte jeg litt på hvorfor?
      Da har jeg kjøpt en 55tg på sideror ihvertfall men veksler mellom align ds610(0,08 sec 12kg) og 7985 på resten.
      Kansje noen av dere som har tilsalgs?

      Yak`n får ny hd servo og får kun 9150 HD og life blir spennende å se,testet de 3 9150 som er igjen i flyet i 22 blå grader på tirsdag uten problemer

      Comment


      • #18
        Jeg pakka Edge'n for flyging, nok en gang... Som vanlig fikk jeg ikke flydd.
        I dag var det 1 stk. HD-9150MG som stod på kryss og tvers i halen på den...

        Jeg sitter nå å lurer på om jeg skal handle Futaba BLS452 eller S9156 på samtlige
        ror. Jeg for mitt vedkommende sparer heller litt lenger, og får servoer jeg stoler på.
        Jeg stoler nemlig ikke på HD nå. Min er gått føyka, og samme skjedde på Extraen til XXL
        for en tid tilbake. (XXL er for øvrig godt fornøyd med HD..)

        Som vanlig er det alltid noen som er fornøyd med HD, men jeg er usikker
        (Bør kanskje nevnes at jeg har vært futaba-fan i mange herrens år)
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #19
          Uansett valg så vær forsiktig med BLS, har noen som utrolig fort går i resonans og vil slå rorene i stykker.... Fungerer dog utmerket i lufta.

          Har hatt ei bøtte med 9150 Og har til dags dato ikke hatt en som har gått. Trodde jeg hadde en her. Thunderbolten men det var ved nærmere ettersyn en Futaba "3305mg....

          Sent from my Desire HD using Tapatalk
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #20
            Hyperion Atlas HV Digital Servo DH20-UTD

            Comment


            • #21
              Hvis de er noen som lurer på hvorfor servoer går til de evige jaktmarker i Norge på vinteren så sjekk spesifikasjonene på noen av de som er nevnt i denne tråden:

              Operating Temperature:
              HD 9150
              -10 to +50℃

              Hitec HT7895TG
              -20 to +60℃

              Futaba S9156
              -20 to +60℃

              Er man ute å flyr i den temperaturen vi har her i landet om dagen så holder en -10℃ servo ikke lenge.
              Slitasje / voldtekt av servoen kan sammenliknes med det å starte en bilmotor i samme temperatur for så å gi full gass med en gang - da holder den ikke lenge (hvis du da ikke har en Lada etc.)
              Last edited by Quadrocopter; 12-12-10, 21:39.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Elefun er billig men finner ingen til den prisen - har du rabatt der?
                Ja jeg har vell noe rabatt ja

                Jeg synes hd er greit nok, men jeg driver selv og bytter om dagen blir vell 7955 tg på det meste heretter

                Prisen for 7955tg på tower er foresten 100$ - rab

                Jeg har akkurat bestillt 5 og da kom de på 660 stk ink nok mva
                Last edited by xxl; 13-12-10, 16:44.
                BOOMA Intelliswitch

                Odd A Eriksen

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Quadrocopter View Post
                  Er man ute å flyr i den temperaturen vi har her i landet om dagen så holder en -10℃ servo ikke lenge.
                  Slitasje / voldtekt av servoen kan sammenliknes med det å starte en bilmotor i samme temperatur for så å gi full gass med en gang - da holder den ikke lenge (hvis du da ikke har en Lada etc.)
                  Så langt har ikke jeg tenkt ..

                  Føler vel at Fut. 9156 er et bra valg. Desverre tom for uknuste sparegriser, så det får vente litt
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by melby View Post
                    jepp har sett HK sine TG og 7985 men de har mange i rest .
                    Men life funker uregulert på 9150 altså er det 6,4 v ? hvor mye er det full ladet da ? (nimh er vel 6,8 eller no)
                    Så på hd ds120 og 9110 også er det noe alternativ eller er det 9150 som er greia her

                    Så det er ikke noe vanlig problem med vill sentrering på HD servoer altså

                    Align sine ds610 kunne kansje vert noe

                    Hva er egentlig forsjellen på 56 serie og 79 serie hitec servoer bare oppløsningen eller ?
                    jeg skal ha align ds610 på ballanseror og høyderor på min 50cc, å så blir det turnigy 9150 på gass og sideror, kommer til å bruke 2s lipo og 6v regulator, dette kommer til å fungere meeeeeget bra
                    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                    homemade quad med diverse elektronikk.
                    noen depronkjerrer.
                    futaba10c 2.4ghz.
                    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                    Comment


                    • #25
                      tempraturen er en faktor jeg ikke har vurdert engang og her er det kaldt

                      Så da er det 7955tg på sideror align ds 610 på balanse og høyde ror og hitec 5645mg på gass på edgen
                      og bare HD9150 i yak`n så får vi se hvordan det går utover vintern

                      takker og bukker

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by melby View Post
                        tempraturen er en faktor jeg ikke har vurdert engang og her er det kaldt

                        Så da er det 7955tg på sideror align ds 610 på balanse og høyde ror og hitec 5645mg på gass på edgen
                        og bare HD9150 i yak`n så får vi se hvordan det går utover vintern

                        takker og bukker
                        tror du har tatt rett valg da ja
                        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                        homemade quad med diverse elektronikk.
                        noen depronkjerrer.
                        futaba10c 2.4ghz.
                        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                        Comment


                        • #27
                          9156 er jo ikke direkte billige, men har i alle fall 2 stk. på vei fra Hobbyartikler - RCpro nå.
                          Så får jeg heller kjøpe de neste 3 etterhvert... Synd man ikke kan handle for monopolpenger.

                          Men da skal i alle fall doningen takle -20
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by xilian View Post
                            9156 er jo ikke direkte billige, men har i alle fall 2 stk. på vei fra Hobbyartikler - RCpro nå.
                            Så får jeg heller kjøpe de neste 3 etterhvert... Synd man ikke kan handle for monopolpenger.

                            Men da skal i alle fall doningen takle -20
                            Tja usikker,ikke doningen men servoene.hva med batterier,regulator,motager,plastlinker etc etc takler det -20??.Jeg takler ihvertfall ikke mer en -10 hvis jeg skal fly,ja ja pinglete.
                            Terje syvertsen
                            www.ModumModellSportklubb.com
                            3dhs edge mintor 38
                            C-arf edge dle 111 v3.
                            C-ARF extra 330l da 100.

                            Comment


                            • #29
                              Snart er flyene såpass store at man får plass til den minste Jøtul'en.
                              Da er det bare å fyre i ovnen før take-off, og temperatur er ikke lenger ett problem.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by syver View Post
                                Tja usikker,ikke doningen men servoene.hva med batterier,regulator,motager,plastlinker etc etc takler det -20??.Jeg takler ihvertfall ikke mer en -10 hvis jeg skal fly,ja ja pinglete.
                                Det der er et veldig godt poeng... For det var ca. -15 på søndag, og det var mildt sagt grisekaldt...
                                Men det jeg tenker da... Disse servoene bør funke.. Og da er det èn ting mindre å være nervøs for.


                                Originally posted by arhennie View Post
                                Snart er flyene såpass store at man får plass til den minste Jøtul'en.
                                Da er det bare å fyre i ovnen før take-off, og temperatur er ikke lenger ett problem.
                                Enda godt vi fikk turbin-besøk
                                http://galleri.modellflynytt.no/show...c00123&cat=625
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X