Announcement

Collapse
No announcement yet.

AW edge 50cc hvilke servoer ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AW edge 50cc hvilke servoer ??

    Har søkt og lest litt om dette temaet på forumet her og er like lur

    Selger av edgen anbefalte 7985 mg og 7955tg,og de er sikkert bra men dyre !

    Ser at HD 9150 er gjengangern her MEN jeg har sånne i en 50cc yak og
    1 av disse har jeg byttet pga at senter punktet plutselig flytter seg MYE 30-40 grader ,har jeg vert uheldig eller er dette vanlig (spennende når det sjer i luften)

    Kan man kjøre hd/turnigy 9150 på 2s lipo direkte ? ser at noen gjør det men holder det mer en 10 turer ?

    Byttet ut hd servoene med hitec 5645mg de funker greit men sentreringen varierer noe men ikke nok til at jeg merker noe men de er trege selv med lang arm.

    turnigy 9150 er dette en knockoff av hd servoen eller ?

    Trenger nok litt guiding av erfarne her,håpet å få den edgen så vass som mulig uten å kaste bort penger på overkill servoer
    Last edited by melby; 10-12-10, 19:55.

  • #2
    Du finner 7955 til nesten halv pris av norsk pris her: Attention Required! | Cloudflare
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment


    • #3
      9150 og life, da har du ett greit oppsett Dette funker ivertfall for meg.
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #4
        Originally posted by JayBee View Post
        Du finner 7955 til nesten halv pris av norsk pris her: Attention Required! | Cloudflare

        Med de har ikke hatt Hitec på lager siden tidenes morgen......

        Comment


        • #5
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Med de har ikke hatt Hitec på lager siden tidenes morgen......
          Oh, true true....
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • #6
            jepp har sett HK sine TG og 7985 men de har mange i rest .
            Men life funker uregulert på 9150 altså er det 6,4 v ? hvor mye er det full ladet da ? (nimh er vel 6,8 eller no)
            Så på hd ds120 og 9110 også er det noe alternativ eller er det 9150 som er greia her

            Så det er ikke noe vanlig problem med vill sentrering på HD servoer altså

            Align sine ds610 kunne kansje vert noe

            Hva er egentlig forsjellen på 56 serie og 79 serie hitec servoer bare oppløsningen eller ?

            Comment


            • #7
              Turnigy 9150 er samme som Power HD 9150MG, bare under et annet navn. Original Power HD 9150MG får du til "hobbycity"-pris hos sdshobby.net.
              Veit om en som hadde dyre Hitec (enten 7985MG eller 7955TG) i en 35% Yak, der begynte den ene servoen å leve sitt eget liv når modellen var i lufta. Det jeg mener med å si dette er at feil kan skje på dyre servoer også.

              Jeg har vurdert akkurat samme som deg, til en EF Extra 300 88", og har bestilt Power HD 9150MG til den.
              Mvh Tommy Fosland
              Tromsø MFK

              Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

              Comment


              • #8
                Originally posted by Decathlon View Post
                Turnigy 9150 er samme som Power HD 9150MG, bare under et annet navn. Original Power HD 9150MG får du til "hobbycity"-pris hos sdshobby.net.
                Veit om en som hadde dyre Hitec (enten 7985MG eller 7955TG) i en 35% Yak, der begynte den ene servoen å leve sitt eget liv når modellen var i lufta. Det jeg mener med å si dette er at feil kan skje på dyre servoer også.

                Jeg har vurdert akkurat samme som deg, til en EF Extra 300 88", og har bestilt Power HD 9150MG til den.
                ser den ja er jo ikke garantert selv med dyre servoer

                "off topic"
                Ser du har en mt 57 i yak`n din hvordan funker den? lett justert og stabil med et hav av krefter sammelignet med foreksempel da/dl50 eller mvvs58
                Last edited by melby; 10-12-10, 23:05.

                Comment


                • #9
                  Har brukt den for lite, og har ingen erfaring med andre motorer, til å kunne si så mye om ytelse. Den skal yte bedre enn DA/DL50, men MVVS er vel effektkongen blandt 50cc motorer. Den drar fint avgårde med Yaken, som jeg tror er noe tung.

                  Tror ikke den er problematisk å justere om du kan noe om bensinmotorer. Jeg slet litt i starten, men fikk den til å gå pent i alle registre etter hvert, bortsett fra at det virket som den vil stoppe i stup (har stoppet en gang). Vet ikke om det er motoren/justeringer eller om det er noe med tankoppsettet mitt som gjør dette..
                  Mvh Tommy Fosland
                  Tromsø MFK

                  Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Decathlon View Post
                    Har brukt den for lite, og har ingen erfaring med andre motorer, til å kunne si så mye om ytelse. Den skal yte bedre enn DA/DL50, men MVVS er vel effektkongen blandt 50cc motorer.
                    MVVS er helt konge,ingen i nærheten EG Extran min 2,5m - 11 kg. Ingen problem med hoover her
                    9150 er den eneste jeg bruker av HD servoer.Dårlig erfaring med andre typer HD servoer. Jeg kjøper dem fra sdshobby.
                    Last edited by Tertitten; 12-12-10, 21:40.
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by melby View Post
                      Har søkt og lest litt om dette temaet på forumet her og er like lur

                      Selger av edgen anbefalte 7985 mg og 7955tg,og de er sikkert bra men dyre !

                      Ser at HD 9150 er gjengangern her MEN jeg har sånne i en 50cc yak og
                      1 av disse har jeg byttet pga at senter punktet plutselig flytter seg MYE 30-40 grader ,har jeg vert uheldig eller er dette vanlig (spennende når det sjer i luften)

                      Kan man kjøre hd/turnigy 9150 på 2s lipo direkte ? ser at noen gjør det men holder det mer en 10 turer ?

                      Byttet ut hd servoene med hitec 5645mg de funker greit men sentreringen varierer noe men ikke nok til at jeg merker noe men de er trege selv med lang arm.

                      turnigy 9150 er dette en knockoff av hd servoen eller ?

                      Trenger nok litt guiding av erfarne her,håpet å få den edgen så vass som mulig uten å kaste bort penger på overkill servoer
                      Jeg ser ganske annerledes på det enn deg. Jeg synes ikke 7955 og 7985 er dyre, de koster litt mer, men har ingen av de uønskede egenskapene til de andre servoene du nevner her. Kjøper du 7955 får du en servo som sentrer hver eneste gang. den er kjapp('ish), sterk, kan kjøres på 2s lipo direkte og ikke minst i praksis nesten evigvarende. Da er den slettes ikke "dyr" i mine øyne, den koster bare litt mer i innkjøp. Man får det igjen i bøtter og spann senere. Servoer som ikke fungerer slik man forventer/trenger er dyre uansett pris.

                      Comment


                      • #12
                        Støttes 100%. HD 9150 er fullt ut godt brukbar, mens 7955 er rå på både styrke og presisjon og holder i tillegg årevis med misbruk. Og greit å få tak i til en fair pris

                        Sent from my Desire HD using Tapatalk
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Servocity selger hitec til godpris. Mye på lager også.

                          ServoCity® - Not Found
                          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Jostein View Post
                            Servocity selger hitec til godpris. Mye på lager også.

                            ServoCity® - Not Found
                            115$ blir jo like billig hjemme jo, 833 på elefun
                            BOOMA Intelliswitch

                            Odd A Eriksen

                            Comment


                            • #15
                              hei jeg setter sammen en s bach 100cc nå og bruker hd9150.har prøvd de en stund nå,kun positive opplevelser med de.tror det har blitt litt hysteri rundt dette med servoer for noen år tilbake brukte de standard servoer på det meste.bruker forøvrig mvvs 58irs på 50cc fly å det er power så det holder.
                              Last edited by syver; 13-12-10, 09:51.
                              Terje syvertsen
                              www.ModumModellSportklubb.com
                              3dhs edge mintor 38
                              C-arf edge dle 111 v3.
                              C-ARF extra 330l da 100.

                              Comment

                              Working...
                              X