Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar Showtime 90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hangar Showtime 90

    Har hatt denne modellen stående i vel 1,5 år nå. I og med denne er en nitro modell så har jeg aldri hatt den i lufta. jeg er og blir en elektro mann og har aldri klart og slått meg til ro med at jeg skulle fly denne med bensin.
    Så har jeg bestillt meg et elektro oppsett til denne Showtimen, det er jo for gale at en så fin modell skal stå på hylla.
    så jeg fant noe greier på hobbycity som ikke var i backorder som jeg tenkte jeg skulle prøve i flyet .
    motor:
    TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 270Kv / 2
    esc:
    TURNIGY Sentilon100A HV 5-12S BESC (Ver4)
    prop:
    Turnigy Ultra-light wood propeller 18x10

    batteri så blir det nok 8 celles lipo på en 3500-4000 mah.

    men jeg tenker litt på hvordan jeg skal montere denne motoren i flyet, skal den ha en vinkel noen vei på motoren, eller er firewallen på flyet allerede satt i denne vinkelen så det er bare og slenge på motoren med noen avstands stykker av noen slag.?
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

  • #2
    Sett modellen på nesa på firewallen så ser du om den er offset.
    Hadde Funtana90 fra Hangar9, og mener 99% sikkert at der var firewall ferdig offset. Tenkte å elektrifisere den, men siden det allerede lukta fuel av den (hadde YS110 i den) ble den solgt istf.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Har hatt en slik regulator som du nevner. De tar fyr. Det gjorde min, og det er det veldig mange som har skrevet i reviews på Attention Required! | Cloudflare . Det var ikke bare det at det ble litt svidd. Det var store flammer, og flyet brant nesten opp.
      Jan Fredrik Bjordal
      www.JetsOfBergen.no

      This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

      Comment


      • #4
        For en tid tilbake hadde jeg showtime 90 med elektro, og jeg er 99% sikker på at den hadde sidetrekk ferdig innebygd. Jeg fløy min med 8S 3700, lett regulator med ubec (Jeti spin 55) og motor på ca 380 gram, og det ble tungt nok. Fløy veldig fint selv med litt vekt.

        Jeg har hatt flere av de regulatorene, og brukt dem opp til 12S 110A uten at de har brent opp. Men det stemmer at ikke alle har vært like heldige som meg...

        Lykke til med et fint fly!
        Audun

        Comment


        • #5
          Takk for svar,
          jeg har lest at den regulatoren har en tedens til og ta fyr, men det er mange som har hatt veldig gode resultater med den esc'en så her blir det litt gambling men satser på det går fint.

          AudunT
          den motoren jeg har besillt er nærmere 600 gram så den er vel litt større enn den du hadde i showtimen. hvordan gjorde du med motor feste finnes det noe ferdig så jeg kan bruke eller er det en annen smart måte og montere en slik motor i en showtime 90
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #6
            Jeg brukte nylon avstandsstykker, islagsmuttere bakside firewall og skruer gjennom X-feste bak på motoren. Mulig jeg har noen bilder hjemme, er på jobb nå. Skal sjekke i morgen.

            Jeg tror du kan få mye moro med modellen selv om den blir litt tung. Jeg ville da ha brukt sterke servoer med relativt korte servoarmer for å unngå flutter på balanse- og høyderor i stor hastighet, og satset på patteregenskapene i steden for 3D egenskapene. Showtimen flyr uansett ganske dårlig 3D i forhold til dagens dedikerte 3D maskiner.
            Audun

            Comment


            • #7
              nå har jeg fått motoren og begynt elektrifiseringen av showtimen :P
              måtte ha meg en ny cowling pga den jeg hadde var klippet til en nitro motor, noe som tok seg dårlig ut på en "elektro modell".
              jeg hadde ikke noe nylon avstands greier, vet egentlig ikke hvor jeg skulle fått tak i det . så jeg laget en motor bukk av finer plater som jeg laminerte med epoxy lim og borret hull gjennom for og få ned vekta.

              Nå kom endelig den følelsen at jeg gleder meg til og se den i lufta.

              her er noen bilder :

              Click image for larger version

Name:	IMG_1460.jpg
Views:	1
Size:	95.1 KB
ID:	574679Click image for larger version

Name:	IMG_1464.jpg
Views:	1
Size:	71.4 KB
ID:	574680Click image for larger version

Name:	IMG_1459.jpg
Views:	1
Size:	92.3 KB
ID:	574681Click image for larger version

Name:	IMG_1463.jpg
Views:	1
Size:	84.3 KB
ID:	574682Click image for larger version

Name:	IMG_1461.jpg
Views:	1
Size:	79.4 KB
ID:	574683Click image for larger version

Name:	IMG_1462.jpg
Views:	1
Size:	77.5 KB
ID:	574684
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment

              Working...
              X