Announcement

Collapse
No announcement yet.

batteri oppsett til 50cc edge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • batteri oppsett til 50cc edge

    jeg prøver meg igjen skal sett opp edgen i jula og lurer litt på strøm.
    Har hiec optima 7ch mottaker og lurer litt på 2 batterier forsikkerhetskyld.

    På t-rex`n kjører jeg bec strømmen på bat kontakten for å drive servoene på 5v og 22v fra drivbatteriet som bat 2 for å drive mottakern.

    Har 2 2700 6v nimh batterier et for tenning og et for servoer,kan man da bruke det ene til å drive servoene og ta strøm fra tennings batteriet for å drive mottakeren ?.

    Er det støy fra tenningen som kan fucke med mottakeren gjennom batteriet??

    Sikkert bedre med batshare og powerboxer men kunne tenke meg å holde det enklest/sikrest mulig

  • #2
    Power box er etter min mening ikke nødvendig på denne størrelsen.
    Det er vanlig at man holder tenning mest mulig adskilt fra mottager og serover.
    Dette er for og hindre at støy fra tenninga kommer over på radio utstyret.
    D.v.s et batteri til tenning, og et annet til mottager og servoer.

    Tror det er mulig og bare bruke et batteri også , men det har jeg ikke noe erfaring med.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #3
      Jeg holder også på og sette opp en 50cc skal bruke ett 6.6v 2100mah til tenning og ett 6.6v 3000mah rett i motakeren. tror ikke de
      skal være noe prob med støy fra tenningen. bare hold tenningmodulen så langt som mulig vekk i fra motakeren, powerbox er unødvendig i denne størrelsen av fly.Bruker kun Batshare vist du skulle ha brukt 2stk til servoene og 1stk til tenning,..
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment


      • #4
        du bruker da vel reg på tenningsbat? stin
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #5
          Ja kommer til og bruke regulator som tar ned til 5.7v , tenninsanlegget tåler vist nok LiFePO4 6.6v en kamerat av meg sjekket med dle tech support i usa, og han sjekket også med rcexcl i kina som lager tenningsenhetene til DLE. De tåler 6.6v LiFe uregulert, uansett versjon. men de var til en DLE 111 men de var vist de samme til 55cc, men ser de står på tenningsmodulen at working voltage er 4.8-6.0v på tenningsmodulen til 55cc, så jeg kommer til og kjøre regulert ned 6.6v LiFe batteri..
          Last edited by Stin; 20-12-10, 01:48.
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

          Comment


          • #6
            Setter opp et par 50ccm-modeller nå, uten battshare eller powerbokser. Bruker istf 2 mottakere med hvert sitt 2200mAh batteri. En mottaker til hver "side" av flyet, sideror på èn, throttle på den andre. Og killswitchen på den mottakeren som ikke har gassen. Altså max 3 servoer med noe særlig strømbehov til hver mottaker.
            Greit med programmèrbare servoer, spesielt for å matche 2xhøyderorservoer. Sjøl om man er anelsen nøye på det mekaniske blir det gjerne en anelse forskjell...
            Og fint med de pene doble batteribryterne
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              jeg har satt sammen x antall 50cc modeller, og siste var med 4,8v 2000mah på tenning, og 6,0v 3300 på mottaker.
              dette holdt massevis.
              Lower, Lower, oops.
              Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

              Comment


              • #8
                Jeg bruker samme oppsettet på en Yak 50cc som du audifrik og det har funket fint det hittils ihvertfall.
                Men man leser jo om andre sine projekt og lurer på om det er HELT nødvendig eller en morsom greie ?

                2 Mottakere ? er noen fordel mot kansje 2 batterier i samme mottaker,eller må man ha batshare da ?

                Jeg er bare ute etter den enkleste letteste og sikkerste måten så hvis en mottaker med et 2700mah klarer 4stk 7985mg en 7955tg og en 5645mg
                Flyr bare to til tre tanker hver gang jeg flyr og drøyt 600 mah hver tur på yak`n med hd servoer og de virker tørste

                Mye dumme spørsmål her nå merker jeg men er fersk i 50cc faget og vil helst ikke sende flyet oppi ribbefatet til en hyggelig familie i jula
                Last edited by melby; 21-12-10, 11:21.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by melby View Post
                  2 Mottakere ? er noen fordel mot kansje 2 batterier i samme mottaker,eller må man ha batshare da ?
                  Hver mottaker sitt eget batteri. Blir veldig lite strøm gjennom hver mottaker, og man ha kontroll over nok ror til å kanskje lande om en mottaker eller et batteri gir seg. (Hvis rora blir stående nær nøytral).
                  Men holder nok finfint med enkelt oppsett, har funka fint for meg. Men har en del mottakere til overs nå
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment

                  Working...
                  X