Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mye tre forts. Sig Riser 100.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den der kommer nok til å fly bra, det ser jeg med en gang. Ser nesten ut som storebror til den lille "loppa" eg flyr på hang med i siste videoen min
    Last edited by elektrodude; 30-12-11, 21:31. Reason: drit i det :)
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #17
      Spoilerne er originale, og styres med tråd, og en servo. Tar med en mye mindre motor-glider til monolitten i morgen. Nine Eagles Sky Surfer. Favorittflyet mitt, avslappende og morsomt og fly.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #18
        Gratulerer Ser kjempe flott ut.
        Lykke til med jomfruturen
        Magnar Schou Olsen

        Comment


        • #19
          Hei Arne! Grattis med ferdig modell!
          Har du et supert tips til hvordan jeg best kutter balsa til pene og rette snitt?

          Comment


          • #20
            Jeg bruker skarp nr 11 Exacto kniv, og stållinjal. Jeg har også en balsastripper, og en balsahøvel. Kjøpt hos Smallzise.
            Stållinjal og skarp kniv, gir pene og rette snitt. Balsastripperen lager lister. Jeg liker å bruke skalpell, men det begynne å bli vanskelig å få tak i blader.

            Verktøy: Small Size Hobbyland AS
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #21
              Takk ! Mange fine tips der

              Comment


              • #22
                Jeg hadde maiden på min Riser i dag. Jeg har satt motor i nesen på den. Hadde med en veteranflyger som støttekontakt. Den fløy meget bra,klatret fint. Men var mye raskere enn jeg trodde. Når jeg skrudde av motoren, gikk det så det suste.
                Hadde ett problem, og det var lite autoritet på sideroret. Vanskelig og svinge, og styre dit jeg ville. Forslaget var å øke flaten på roret med et par cm. Tror jeg kommer til å prøve det, for det var skikkelig gøy å fly glider med litt størrelse og vekt. Sugen på å fly mer, med en gang. Landingshastigheten var også forbausende høy, så her trenger jeg plass, og planlagte landinger.
                Jeg trodde at eldre trekonstruksjoner var relativt sedate greier, der tok jeg feil.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #23
                  Gratulerer igjen
                  Alltid spennende med jomfruturer, Blir interesant å høre om forstørrelsen av sideroret hjelper.
                  Magnar Schou Olsen

                  Comment


                  • #24
                    Ja håper jeg rekker å teste før tirsdag. Da skal kneet under kniven, så da blir det sim. En stund fremover.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #25
                      Det var noe annet ja.

                      Satte inn en Graupner Compact. og 11x6 propell. Økte også utslagene på rorene til max. Nå fløy den med skikkelig autoritet, og snudde på femøringen. Det er jo ikke noen kjempe motor
                      ,men jeg trengte bare noen få sekunders throttle. Før den var oppe i fin glide høyde. Virkelig moro når jeg tydelig hører at den gamle traveren suser avgårde i low pass. Bare så synd at været er så fordømt ustabilt.
                      Last edited by ArneH; 09-05-12, 23:33.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment

                      Working...
                      X