Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yak "NEED MORE POWER"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tertitten View Post
    har bare det av bensinmotorer nå, og dem imponerer vertfall meg Vi treffes vel en dag i romjula så skal du få se 116 i drift Den er ikke helt justert og ikke funnet rett prop. enda, men den røsker unna den.
    Regner med jeg kommer oppover en tur alltid morro og se noe nytt. Spiller ikke noe rolle hvilken motor det er bare det brummer (og drar ut av hover)
    BOOMA Intelliswitch

    Odd A Eriksen

    Comment


    • #17
      Originally posted by anders e View Post
      MVVS er bra, men................... Veier jo like mye som flyet da.




      Nå får jeg nok kjeft.
      Jepp jeg så det,men cowlingen er full av batteri og bly så kan det byttes med POWER er jo det fantastisk

      Comment


      • #18
        98oktan og 3% olje er midt i blinken. Shell v-power 95-99 kan også være verdt ett forsøk.
        Kjøp deg en billig optisk turteller. Det er ett kjempeverktøy for å justere inn motoren slik at den når sitt fulle potensiale under gitte omstendigheter. Men vær forsiktig, det er av en eller annen grunn uglesett å bruke turteller og justere motoren slik at den går så bra den kan.
        Det ligger noen gode videoer på youtube om hvordan man sjekker og justerer tenningen. Som en kjapp sjekk mener jeg senter av magneten skal ligge 8-10mm fra kanten av sensoren når stempelet er på topp. Hvilken vei flyttet du sensoren når motoren ble sprekere? Med eller mot propellen?

        Ferdig sett fra ks, mtw, mvvs osv pleier å fungere godt som bolt-on greier. Men det kan nok være litt å hente i form av toppeffekt og/eller gassrespons hvis man forsker litt på propeller, rørlengder, forgasser, tenning osv. Antagelig ikke verdt all den ekstra tiden for de fleste.

        Vekten er og ganske avgjørende for hvor raskt flyet akser vertikalt fra stillestående.
        Forskjellen fra 7 til 8kg vil være høyst merkbar.

        Originally posted by melby View Post
        ja det er 22a b og 23a jeg har testet.
        Har ikke turteller så rpm vet jeg ikke.
        Yak 54 2,2 M snaut 8 kg vil jeg tro
        MEN i dag byttet jeg bensin 98okt med 3% olje og da våknet den litt mer,flyttet litt på tenningen opp og ned og HEY da kom
        turtallet økte sikkert en 5-600 viljeg tro med 22b
        Nå trekker den ok ut av hover ingen racer men helt greit

        Pipe på kina jak`n blir vanskelig uten å bygge nye spanter innvendig i flyet og det er den ikke verd så det blir vel ikke noe.

        Men hvordan tuner man pipa eller er de tunet fra KS når man kjøper sett fx til da50

        Har tittet litt i smug på evo 58 og mvvs 58 må si det frister MYE men de er jo litt pricey,men man får vel hva man betaler for vil jeg tro.
        Prosport vil vel rive vingene av stakkars kineser`n min.
        Drømmer om en AW yak på sikt kansje det blir en evo/mvvs da

        Comment


        • #19
          Jeg har kjøpt et parr slike

          De funker meget bra

          BOOMA Intelliswitch

          Odd A Eriksen

          Comment


          • #20
            Den har nå 1mm mer fortenning og virker som den er ok der med 22b,veide flyet og den er ei lita blubbe på 8,1 kg men den drar helt greit ut av hover så
            det er vel ikke mer å hente,men jeg er fornøyd med det .

            Fin den turtellern fra rcpro må ha en sånn
            Jeg bestiller vel et par telemetri bokser til auroraen tenker jeg,morsom greie med rpm og temp volt på 4 bat samt varsling (lyd) hvis noe er galt

            Comment


            • #21
              Fikk prøvd Edgen i dag i den sitter en da50 og i den er det plenty power prøvde bare en halv tank eller noe ikke fintunet men mye mer power en i dl 50 motoren.

              Jeg har fått intrykk av at dl 50 og da 50 skal vere noenlunde likt , stemmer dette ?
              Ikke at jeg trenger mer ut av dl`n men optimalt er jo best

              Begge drar et 8kg fly (yak og edge) og begge har pittspotte og begge med samme 23x8 prop men DA50`n har gått noe mer

              Comment


              • #22
                DL50 er vanligvis litt sterkere enn DA50.

                Comment


                • #23
                  DL50 er vel den gamle.
                  DLE-55 er bedre og sterkere enn DA-50 hvertfall

                  Comment


                  • #24
                    Hva er DLA bedre en DA ? Det fantes ikke bedre en DA da du solgte meg motoren anders.
                    Bare tuller DA`n funker utmerket starter uansett og rocksolid tomgang går som et uvær .

                    Det gjør dl`n også 28 grader fortenning var nok sweetspot går veldig bra den også forøvrig

                    Comment


                    • #25
                      DLA er IKKE bedre enn DA. DLE 55 har mere futt enn DA50, men hva som er den beste motoren av de to er vanskelig å si. DA bruker nok bedre materialer i sine motorer, men DA50 har vært plaget med litt av hvert den også, kanskje mer enn DLE som hadde litt for dårlige lager i motorene til og begynne med.

                      Comment


                      • #26
                        Jepp. Ingen av dem kan måle seg med DA når det gjelder holbarhet og service.
                        DLA er ikke sprekere, men som Larsern sier er DLE-55 litt sprekere. Jeg har hatt alle tre. Er en grunn til at det har vært 7 DA-motorer hos meg

                        Comment


                        • #27
                          Ble litt feil når jeg skrev at DLE er bedre og sterkere. Mente bare ytelsen

                          Comment


                          • #28
                            he he bra,men de er vel bra de fleste motorer sikkert eller er det noen som man bør styre unna?.

                            Gikk opp til 23X8 på DL50 igjen etter tennings justeringen og for en forsjell nå er det slettes ikke noe problem lengre

                            Comment

                            Working...
                            X