Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yak "NEED MORE POWER"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Yak "NEED MORE POWER"

    Har for mye fritid i jula og lurer litt på hvordan man kan få litt mer power ut av en DL50?
    den har ca 7-8 liter suppe gjennom seg

    Flyr fint det er ikke det men den trenger litt mer power ut av hover,med 22x8 drar den ut av hover "SLOOOOW" men sikkert

    Dette hva jeg har prøvd: en vess 22x8 beste draget og trottlet fint
    en vess 22x10 omtrent som 22x8 men raskere
    en vess 23x8 ikke power ut av hover i det heletatt

    Montert på motoren i dag : pittspotte

    Har sett på krumscheid canister og tunedpipe,er det mye styr å tune pottene til å matche propellene

    Må man tune canistere også ?

    Ser rcpro har noen canister kit til dle55 har de noen effekt på dl50 og da50, Lyden har ikke noe å si foreløbig bare POWER

    Billigere med større maskin kansje forslag ?

    Dere har hatt så gode råd til Edgen så jeg prøver igjen

  • #2
    Her har du tune pipe for DL 50!! Kanskje den gjør susen!! Error Page | eBay
    Kay Arne Olsen

    Comment


    • #3
      Helt klart tunedpipe!
      En av mine MVVSer får drøyt 800+ mer i RPM med pipe enn cannister på samme propellen Nå er hobbyrommet fullt av piper som skal spaes inn i noen modeller!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Ok da prøver vi tuned pipe.
        Så ok ut den der kay arne,men kansje det er best at jeg kjøper mvvs din ??

        Men hva med dette settet her Seite nicht gefunden - Metallwaren Krumscheid noen som har testet den ?
        Sliter litt med plassen i kina yak`n min er ikke god plass til pipe bakover når jeg fikk sett litt nøyere
        Last edited by melby; 26-12-10, 23:51.

        Comment


        • #5
          Tror sikkert Krumscheid sine piper fungerer. Skal bestille et sett selv straks, men er ikke redd for kvaliteten derfra.
          Plass er ofte et problem med pipe... Har lagt piper under kroppen på et par fly, men de jobber som slepefly og er ikke skala. Yak er neppe den enkleste å få pipe inni, enklere med Extraer etc som har mye plass til å bygge over pipa. Ikke bra å få all varmen inn i modellen på sommertid! Har opplevd et par mottakere som sviktet i sommersol.

          Sakene til MVVS har gjerne rett lengde på alt og skal matche et gitt turtall. I tillegg har noen MVVS-tenninger egen setting på timingen for tunedpipe. Har lest at DA anbefaler 98oktan istf 95oktan om man kjører pipe Vet ikke helt hvorfor, men er sikkert en grunn til det.

          Du kan jo ta den helt ut og kjøpe MVVS 58 Prosport, da vil du garantert merke forskjell fra DLE`en
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Det er noe som ikke er som det skal med motoren din hvis den ikke yter bedre med vess 23a enn 22a vil jeg tro. (Jeg antar at det er disse prop'ene du snakker om selv om du skriver 22x8 osv.)
            En DL50 som er i orden og som er godt justert yter veldig bra med både 22" og 23" propeller.

            Mere info hadde vært veldig greit.
            Hvilket fly er det? Hvor mye veier det? Hvilken "pittspotte" er det? Hvor mye turtall får du med de forskjellige propellene? Vet du at forgasseren er riktig justert?

            Den ebay pipa det linkes til her må unngås for enhver pris. Bare pipa veier nesten halvkilon, samt at den skal være ekstremt "peaky" med dårlig gassrespons.
            Mitt råd er å ikke begynne med tunedpipe og annet styr før du vet at motoren er som den skal.

            Comment


            • #7
              ja det er 22a b og 23a jeg har testet.
              Har ikke turteller så rpm vet jeg ikke.
              Yak 54 2,2 M snaut 8 kg vil jeg tro
              MEN i dag byttet jeg bensin 98okt med 3% olje og da våknet den litt mer,flyttet litt på tenningen opp og ned og HEY da kom
              turtallet økte sikkert en 5-600 viljeg tro med 22b
              Nå trekker den ok ut av hover ingen racer men helt greit

              Pipe på kina jak`n blir vanskelig uten å bygge nye spanter innvendig i flyet og det er den ikke verd så det blir vel ikke noe.

              Men hvordan tuner man pipa eller er de tunet fra KS når man kjøper sett fx til da50

              Har tittet litt i smug på evo 58 og mvvs 58 må si det frister MYE men de er jo litt pricey,men man får vel hva man betaler for vil jeg tro.
              Prosport vil vel rive vingene av stakkars kineser`n min.
              Drømmer om en AW yak på sikt kansje det blir en evo/mvvs da

              Comment


              • #8
                MVVS er bra, men................... Veier jo like mye som flyet da.




                Nå får jeg nok kjeft.

                Comment


                • #9
                  Kjeft nei, artig du tenker litt den veien. Motorene er egentlig ikke så mye tyngere, du må bare sammenligne med en str større
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by melby View Post

                    Har tittet litt i smug på evo 58 og mvvs 58 må si det frister MYE men de er jo litt pricey,men man får vel hva man betaler for vil jeg tro.
                    Prosport vil vel rive vingene av stakkars kineser`n min.
                    Drømmer om en AW yak på sikt kansje det blir en evo/mvvs da
                    Da får du vertfall en rå motor. jeg bruker den på en 2,5m og 11 kg. funker helt topp. Ultimaten på 1,8m og ca 9 kg er den helt ideell.
                    Du har jo 45cc da, det er jo midt i blinken til 2,2m, men jeg hadde nok valgt 58`n alikevell
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tertitten View Post
                      Da får du vertfall en rå motor. jeg bruker den på en 2,5m og 11 kg. funker helt topp. Ultimaten på 1,8m og ca 9 kg er den helt ideell.
                      Du har jo 45cc da, det er jo midt i blinken til 2,2m, men jeg hadde nok valgt 58`n alikevell
                      Er du sponset av MVVS eller, I hvertfall veldig fanboy
                      BOOMA Intelliswitch

                      Odd A Eriksen

                      Comment


                      • #12
                        Mvvs har kommet med en 50cc motor.
                        6400 o/min med mejznik 23x10 og canister.
                        Kjetil
                        oops: . . ! . .

                        http://www.vingmfk.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by kjetilmh View Post
                          Mvvs har kommet med en 50cc motor.
                          6400 o/min med mejznik 23x10 og canister.
                          og koster?
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by xxl View Post
                            Er du sponset av MVVS eller, I hvertfall veldig fanboy
                            har bare det av bensinmotorer nå, og dem imponerer vertfall meg Vi treffes vel en dag i romjula så skal du få se 116 i drift Den er ikke helt justert og ikke funnet rett prop. enda, men den røsker unna den.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by xxl View Post
                              og koster?
                              Havner vel på ca 5000,-
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment

                              Working...
                              X