Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger nytt kamera - Hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger nytt kamera - Hjelp!

    Mitt gode gamle Sony kamera med DV kassetter har snart spilt inn sin siste film.. Er på utkikk etter et nytt, trenger derfor kyndig veiledning!!
    Dette er ikke min sterke side..
    Krav til kamera:
    Full hd
    Harddisk eller minnebrikke
    Bildestabelisering
    Mest mulig optisk zoom
    God skjerm i sollys, (sikkert flere enn meg som har prøvd å filme fly i luften, med blandet resultat)
    Pristak på 6.000,- (ikke ufravikelig)

    Har blinket ut et par, men vil gjerne høre fra dere som har peiling hva dere synes!!

    Kjell Arne

  • #2
    I den pris klassen så ville jeg sett på Panasonic HDC-TM700. Dette er så vidt jeg vet eneste konsumer kamera med ekte 1080p 50/60fps for øyeblikket. Noe som gir mye mer flyt i bevegelser og mulighet for slow motion opptak.

    Edit: Ved filming i sollys så er det bare en ting som nytter. Bruk viewfinder isteden for skjermen. Kikket litt rundt, og ser ser at det har kommet flere kamera med 1080p60 nå. Men anbefalingen min står fremdeles da TM700 får gode reviews.
    Last edited by jab; 28-12-10, 16:05.

    Comment


    • #3
      Billigste pris jeg finner for her på berget er HDC-TM700 er ca. 9300,-
      Ser poenget med 50/60fps. Kreves det noe av redigerings utstyret ved bruk av 50/60fpv, eller duger Final Cut Express??

      Hmm der lærte jeg meg et nytt uttrykk: viewfinder!
      Er dette noe som settes på eksisterende utstyr, eller er det innebygd?? Og hvordan fungerer det??

      Kjell Arne

      Comment


      • #4
        Viewfinder er den du ser igjennom på f.eks et speilreflekskamera når du tar bilder. Det lillefirkanta "kikkehullet" du vet Jeg har et canon eos 550D som filmer full hd, men ikke mer enn 25fps, må ned på 1280X720 for 50fps. Men har fått mye skryt verden over for filmegenskapene sine..
        Trond Winger, søndagsflyger

        EG MX2 106"
        Ultimate 71"/DLE55
        GB Yak55 2.2M/DLE55

        Comment


        • #5
          Originally posted by trowin View Post
          Viewfinder er den du ser igjennom
          Skitt, det er det det heter Har jo dette på mitt Sony DCR-PC110E, men vil si at jeg alikevel sliter med å se feks et fly gjennom "hullet". Spekulerer iblant på å montere noe utvendig alla diopter sikte på en rifle for å enklere se raske ting som flyr gjennom lufta..

          Kjell Arne

          Comment


          • #6
            Noen som har erfaring med noen av disse:
            Sony HDR-CX550VE Kundestøtte for produkter fra Sony | Sony NO

            Canon LEGRIA HF S21 Side ikke funnet - Canon Norge

            Hvordan er disse kontra Panasonic HDC-TM700, som jeg ser får mye skryt rundt omkring.

            Kjell Arne

            Comment


            • #7
              Originally posted by trowin View Post
              Viewfinder er den du ser igjennom på f.eks et speilreflekskamera når du tar bilder. Det lillefirkanta "kikkehullet" du vet Jeg har et canon eos 550D som filmer full hd, men ikke mer enn 25fps, må ned på 1280X720 for 50fps. Men har fått mye skryt verden over for filmegenskapene sine..
              Videokvaliteten på speilreflekskameraer som 550D, 7D, 5D2 etc er helt suveren, men det er helt ubrukelig til filming av modellfly etc. Særlig med teleobjektiv vil du slite med å få skarpe bilder pga manglende autofokus.
              Bortsett fra det har jeg ikke peiling på videokameraer, så ingen gode råd herfra
              Lars Henrik Kjølberg

              http://www.flickr.com/photos/larshkj/

              Klubber:
              Jets of Norway
              Nittedal modellflyklubb

              Comment


              • #8
                Originally posted by larshkj View Post
                Videokvaliteten på speilreflekskameraer som 550D, 7D, 5D2 etc er helt suveren, men det er helt ubrukelig til filming av modellfly etc. Særlig med teleobjektiv vil du slite med å få skarpe bilder pga manglende autofokus.
                Bortsett fra det har jeg ikke peiling på videokameraer, så ingen gode råd herfra
                Så da skjønner jeg at jeg ikke kan filme flere fly jeg da Neida, funker greit m standardobjektivet syns jeg. Skal ha meg tele snart, får se hvordan det funker, om ikke annet blir det bra bilder Men dette var litt ot..
                Trond Winger, søndagsflyger

                EG MX2 106"
                Ultimate 71"/DLE55
                GB Yak55 2.2M/DLE55

                Comment

                Working...
                X