Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye fly

    Har kjøpt 2 nye fly. Fikk den ene i dag fra TS 404 Not Found
    Har satt det sammen. Mangler bare en del småting som justering av servoarmer og sette opp flaps i kontrolleren. Måtte modifisere batterilommen i flyet og lage det større da batteriet var for stort, men ellers var det helt greit og sette det sammen. Flyet er utrolig stort og ser bare helt fantastisk ut.
    Et bilde av flyet http://bildr.no/view/792786
    Gleder meg til å ta steget videre fra Super Cub LP som er skikkelig bra trenings fly.

    I morgen får jeg STM Cessna 350 Corvalis ARTF
    Blir mange timer med flyving nå utover
    Last edited by Straffa; 04-01-11, 20:44.
    ParkZone Ultra Micro J-3 Cub - HobbyZone Super Cub - STM Cessna 350 Corvalis - Cessna Skywagon 185
    E-flite Blade 120 SR - E-Sky Lama V4
    Traxxas E-Revo 1/10 Brushless
    Spektrum DX6i

  • #2
    Gratulerer med fine fly
    Selv hatt Cessna skywagon som du linket til, men da med glow motor. Var godt fornøyd med det flyet
    Henrik Lauvli
    Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
    TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
    MIkroflyger

    Comment


    • #3
      Gratulerer og velkommen

      Comment


      • #4
        Gratulerer. Ser ut som du er på full fart framover i hobbyen
        Fly forsiktig, ikke tøy grensene for hardt før du er trygg så kan det, som du sier, bli mange timer!
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Lykke til! Er du "rett" type så blir du fort hekta på denne geniale hobbyen.

          Nå vet jeg ikke hvor mye du kan fra før - men en simulator er alltids kjekk å ha, fra å lære basic flyging til øving av 3d / acro flyging på et godt nivå.

          Velkommen!

          Sent from my iPhone using Tapatalk
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #6
            Velkommen ske du værra

            Comment


            • #7
              Her er noen bilder

              Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1
Size:	57.3 KB
ID:	574710

              Click image for larger version

Name:	Foto0316.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	574709

              Click image for larger version

Name:	Foto0325.jpg
Views:	1
Size:	60.8 KB
ID:	574708

              Click image for larger version

Name:	Foto0324.jpg
Views:	1
Size:	47.3 KB
ID:	574707
              Last edited by Straffa; 07-01-11, 08:28.
              ParkZone Ultra Micro J-3 Cub - HobbyZone Super Cub - STM Cessna 350 Corvalis - Cessna Skywagon 185
              E-flite Blade 120 SR - E-Sky Lama V4
              Traxxas E-Revo 1/10 Brushless
              Spektrum DX6i

              Comment


              • #8
                Lykke til! Få noen til å filme da, alltid morsomt å se.


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #9
                  Hei straffa! Har mange turer i lufta med skywagen du har kjøpt hos ts, stagene til servoen på høyderoret står det beskrevet at de skal monteres på de ytterste hullene i rorhornet ,,IKKE gjør det,monter på de innerste det er alt for store utslag ellers,ser du har en spektrum dx6i juster også kurven i tillegg på høyderoret,

                  Comment


                  • #10
                    Takk for tipset. Har lest en del om akkurat det og satte de som nummer 3 utenfra. Så justerer jeg som du sier på radioen om det er for ille.
                    Har ennå ikke tatt opp flyene, men de er klare og så fort været er bra så blir det tur!
                    Sånn første inntrykk så liker jeg Skywagon pga sitt store flykropp, mens Corvalis ser utrolig pen ut. Gleder meg til å få dem begge opp i lufta.
                    CG, servoer, flaps, batterier er ferdig satt opp og ladet etter beste evne uten å teste det i lufta så er veldig spent om det tar av pent eller om det blir skikkelig karusell.

                    Mellomtiden har jeg en simulator jeg øver en del på mens jeg venter på og fly ute.
                    ParkZone Ultra Micro J-3 Cub - HobbyZone Super Cub - STM Cessna 350 Corvalis - Cessna Skywagon 185
                    E-flite Blade 120 SR - E-Sky Lama V4
                    Traxxas E-Revo 1/10 Brushless
                    Spektrum DX6i

                    Comment


                    • #11
                      Har vært opptatt med andre ting, men nå er jeg i trening og så fort været blir bra blir det flyving! Skal få med samboer slik at vi kan filme seansen. Tror jeg ikke velger og prøve begge nye flyene på en og samme dag. Corvalis er kanskje et hakk vanskeligere siden det er undervinget fly?
                      ParkZone Ultra Micro J-3 Cub - HobbyZone Super Cub - STM Cessna 350 Corvalis - Cessna Skywagon 185
                      E-flite Blade 120 SR - E-Sky Lama V4
                      Traxxas E-Revo 1/10 Brushless
                      Spektrum DX6i

                      Comment


                      • #12
                        Liten oppdatering.
                        Skulle ta ut Corvalis ut i dag. Været var bra og temperaturen ute var ikke så ille heller. Der jeg hadde tenkt å fly (fergekaia) var det fullt med biler og folk, så siden jeg var ute med flyet i bilen måtte jeg bare finne et annet sted. Endte opp i en liten gårdsplass, skulle ikke fly der men tentke jeg skulle ta en range test i det minste på flyet.
                        Fristen ble for stor, bare måtte ta av litt for å se om det lettet og bang rett i bakken. Skaden ble knekt motorfeste og liten del av vingen som knakk. Ikke noe stor skade, og slik går det når jeg ikke klarte la være og prøve det på en plass som ikke er ment for flyving i det heletatt

                        Fikk limt på vingen og motorfeste var knekt så limte selve festet i flyet. Satser på at det holder.

                        ]"]http://bildr.no/view/801344][/url]

                        ]"]http://bildr.no/view/801345][/url]
                        ParkZone Ultra Micro J-3 Cub - HobbyZone Super Cub - STM Cessna 350 Corvalis - Cessna Skywagon 185
                        E-flite Blade 120 SR - E-Sky Lama V4
                        Traxxas E-Revo 1/10 Brushless
                        Spektrum DX6i

                        Comment


                        • #13
                          Hvorfor tror du at den gikk rett i bakken? Bedre lykke neste gang!
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Hei straffa ! synd med første turen,går ballanserorene riktig veg (den tappen har maaaange av oss gjort før)eller var du litt for forsiktig og hadde for lite trottle v/takeoff?

                            Comment


                            • #15
                              Hadde nok litt for lite throttle ved take off. Skulle heller ikke ta av, bare kjenne litt på flyet
                              Har nå tatt min første skikkelig flytyr med 350 og det skjedde når det var mørkt ute!

                              En fin tur, selv om jeg traff bilen helt på slutten. Ingen stor skade skjedd så den er klar for nye turer så snart jeg har satt motorfeste tilbake på flyet.

                              Last edited by Straffa; 24-01-11, 23:42.
                              ParkZone Ultra Micro J-3 Cub - HobbyZone Super Cub - STM Cessna 350 Corvalis - Cessna Skywagon 185
                              E-flite Blade 120 SR - E-Sky Lama V4
                              Traxxas E-Revo 1/10 Brushless
                              Spektrum DX6i

                              Comment

                              Working...
                              X