Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glassing av epo jet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glassing av epo jet.

    Click image for larger version

Name:	DSC00483.jpg
Views:	1
Size:	55.7 KB
ID:	628273Her har jeg egentlig oppskriften men par ting jeg ikke finner ut av.
    Page non trouvée – JEPE
    Når det gjelder det han beskriver som Easy filler til å dekke utskjæringer for at disse ikke skal være for dype å for og dekke sprekker/limskjøter har jeg funnet denne. 404 Page Not Found
    fås i burk med 300ml til 48 kr.
    Når det gjelder selve filleren kan jeg ikke finne PU finish eller Polyurethane som jeg mener det er forkortet som.
    Noen tips hvor jeg finner dette? I norge?
    Kan bestille herfra men syns prisene var stive. Page non trouvée – JEPE
    På hobbyking har jeg funnet glassfiberduk. Attention Required! | Cloudflare
    Skal også bestille 6 cellers batterier der. <- er ingen problemer med store lipo gjennom toll??
    Samt carbon aileron horn.
    Ny vifte er bestillt fra www.rc-castle.com

    Noen tips?
    Mvh Hansi
    Last edited by Hansi79; 05-01-11, 22:13.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Har nå pusset flyet og sparklet med Flügger sin Easy Filler. Den fungerte kjempefint. Lukter ikke å vaskes av hender med vann eller våt klut. Tørketiden var 30 min og har pusset overflaten så nå venter jeg på vifta. Den skal være sendt fra gardermoen så har den i løpet av en dag eller to Da kan jeg tilpasse denne og montere ny esc. Er da klar for og begynne glassingen. Men må desverre bestille fra HC siden jeg ikke finner lettvekts glassfiberduker i norge.
    Tenkte jeg skulle bruke denne type epoxy. HobbyKing Online R/C Hobby Store : Finish-Cure 20 Min Epoxy 4.5 oz
    Å 18grams duker.
    Håper ikke dette blir for tungt for 6 cellers oppsett.
    Siden jeg skal bestille fra HC.
    Noen tips jeg kan fylle handlevognen med? Sånn kjekt og ha ting.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

    Comment


    • #3
      Du får 18g du hos Smallsize

      Epoksyen fra HK er for tykkflytende selv etter at du har varmet den litt opp og i alle tilfeller ville jeg ha valgt den med lengst arbeidstid (30 min).
      Biltema hadde en gang en Støpe Epoksy som fungerte bra, men finner ikke den igjen på weben deres - den var mer tynnflytende og hadde mye lenger arbeids tid.

      R&G (den som er avbildet i artikkelen) sin epoksy er helt topp - koster dessverre en del mer, du kan handle den fra Lindinger

      Comment


      • #4
        Takk for tipset ang smallsize
        Vet du om det finnes alternativer til epoxy.
        Hvis du leser i denne linken: finishingfoam
        Der snakker han om en PU finish som er lettere en epoxy. Men denne er vannbasert. Finner ikke noe som kan ligne.
        Det eneste jeg kan finne er polyuretan lakk men vet ikke om det er noe av det samme. Denne er 2 komponent men ikke vannbasert.
        2-komponent polyuretanlakk - Biltema

        Vil denne trekke igjennom glassfiberen og tåler epo matrialet denne?
        Last edited by Hansi79; 12-01-11, 08:13.
        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

        Comment


        • #5
          Epoxyen fra biltema har jeg brukt til mindre reparasjoner, og synes den har vært grei til det. Om det er noe å glasse en hel modell med, har ikke jeg erfaring nok til å uttale meg om. Du finner den ihvertfall her: Epoxy
          Last edited by JanFredrik; 12-01-11, 09:05.
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

          This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

          Comment


          • #6
            Vannbasert polyurethan-finish
            RC World Ltd

            Comment


            • #7
              Jeg har glasset en glider kropp med glassfiberduk fra Small Size og laminering-epoksy fra Biltema. Resultatet ble bra. Etter at jeg tynnet ut Epoksy med en dråpe Aceton, ble den svært smidig og lett å arbeide med.
              I går glasset jeg nesen og motorfestet på en modell, med det samme. Grei jobb, med bra resultat. Selv om jeg var tom for Aceton. Fikk tips om hvordan jeg skulle gå frem fra artikkelen til Raptor, som du finner her på forumet.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                RC World Ltd Poly-C and Building materials
                4gm Tissue paper. Hva slags stoff er dette? Prisene var jo ikke ille heller. Noen som har bestillt fra denne nettsiden?

                Får gjøre en bestilling senere idag.

                Er redd for at vekten blir høy med epoxy men da hadde jeg sluppet og bestille.
                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                Comment


                • #9
                  om jeg ikke tar feil er Tissuepaper, samme som silkepapir på norsk.
                  og 4 gm, da har du kanskje 4 g pr kvm ?
                  Last edited by chewbaca; 12-01-11, 14:28. Reason: mere..
                  __________________________________________________ ___
                  Jørn Kaasbøll
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment


                  • #10
                    Sjekk Eze-kote her: Deluxe Materials

                    Rart ingen i Norge forhandler disse produktene.

                    Frakt prisene fra England er ganske rimelige så det blir ikke så ille.
                    Magnar Schou Olsen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ArneH View Post
                      Jeg har glasset en glider kropp med glassfiberduk fra Small Size og laminering-epoksy fra Biltema. Resultatet ble bra. Etter at jeg tynnet ut Epoksy med en dråpe Aceton, ble den svært smidig og lett å arbeide med.
                      I går glasset jeg nesen og motorfestet på en modell, med det samme. Grei jobb, med bra resultat. Selv om jeg var tom for Aceton. Fikk tips om hvordan jeg skulle gå frem fra artikkelen til Raptor, som du finner her på forumet.
                      Veide du den før og etter?
                      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                      Comment


                      • #12
                        Fått gjort litt idag.
                        Testet den nye vifta. Trengte ingen balansering. Det var sinnsykt trøkk i den. Fikk bare testet på 5 celler med gammel ESC.
                        Nye ESC er for 6 deller og opp. turte ikke full gass siden jeg ikke hadde satt sammen med locktite.
                        Skjærte opp bakenden og fikk montert vifte med ESC inni kroppen. Den var utenfor tidligere. Ikke skjønner jeg hvorfor.
                        Lagte fester i plywood så jeg kan bruke vifte senere( kun epoxy på festene. Den gamle vifta var hel limt i kroppen. Ikke vet jeg hvorfor.
                        Her er noen bilder. Begynner med glassing imorra. Skal bruke biltema sin epoxy som er linket til i tråden.
                        Bildene kom ikke i rekkefølge. Ikke vet jeg hvorfor
                        Attached Files
                        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                        Comment


                        • #13
                          Viftetest med 5 celler. 4900mah. 25c.

                          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                          Comment


                          • #14
                            Hei! Fått gjort noe mer på denne? Intresant å følge med.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by skoolsen View Post
                              Sjekk Eze-kote her: Deluxe Materials

                              Rart ingen i Norge forhandler disse produktene.

                              Frakt prisene fra England er ganske rimelige så det blir ikke så ille.
                              Helt enig, merkelig ingen i Norge fører disse produktene, kontaktet norwegian modellers for en tid tilbake og hørte om de kunne ta inn produktene fra deluxe materials da disse er mer helsevennlige for oss som er interessert i bygging, svaret var nei det skulle de ikke ta inn.
                              Epoxy er jo reine gifta, allergifremkallende og hormonhermende, kan gå utover fluktbarheten til menn etc, husk å bruke hansker og god ventilasjon når dere jobber med dette. Epoxy på huden er virkelig ikke sundt.
                              Jeg har prøvd å bestille bla eze kote, fra deluxe materials fra Sams models i England, det virker imidlertid som varene er stoppet i tollen, det er gått 6 uker siden bestilling nå og varene er enda ikke kommet, det er vel prisen en må betale om en tar sjansen på å bestille kjemikalier fra utlandet.
                              Jeg bestilte også eze dope som er et giftfritt dope alternativ som er vannbasert, den trandisjonelle dopen er jo dop i ordets rette forstand uten friskluftmaske blir man jo helt svimmel etter kun kort eksponering, kona blir dessuten også grinete når en åpner boksen med den tradisjonelle dopen.
                              Ellers har jeg med stort hell brukt pacer tech sin epoxy finish resin sammen med lettvekt glassfiberduk, begge deler kjøpt fra Norwegian modellers. Finish av en balsa motorcovling og batteriluke på min Ivan Pettigrew Auster Aiglet med dette gjorde at overflata ble hard og med lakk på toppen så det ut som lakkert metall.
                              Last edited by roffe_ek; 20-06-11, 17:43.

                              Comment

                              Working...
                              X