Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scalamodeller ønskes...Hvor finnes de??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scalamodeller ønskes...Hvor finnes de??

    Noen som har noen gode tips hvor jeg kan finne fine modeller av passasjerfly, elektriske helst? Også overvingede 2 motors propelfly er intressant
    E de vindstillt idag da tru...?

  • #2
    Hobbyking har et par Aribus modeller, og har nettopp fått inn en Fokk Friendship i glassfiber.

    Comment


    • #3
      Ok,takk for det Har allerede en Airbus A380, og venter en P-38 fra banana hobby nå Har også nettopp fått F-4 phantom(90mm DF), i posten. Men den tørr jeg ikke fly...
      E de vindstillt idag da tru...?

      Comment


      • #4
        DASH 7 : http://www.precisioncutkits.com/dash%207.htm
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Originally posted by NordstadRC View Post
          ... Har også nettopp fått F-4 phantom(90mm DF), i posten. Men den tørr jeg ikke fly...
          Lag de en EDF trainer i Depron med samme vinge areal, ror flater, EDF effekt / vekt forhold.

          Odd H.
          Last edited by Ofly61; 09-01-11, 10:14.

          Comment


          • #6
            Det er vel ikke bare og bare vil jeg tro
            E de vindstillt idag da tru...?

            Comment


            • #7
              Tja, det spørs? Anbefaler å gjøre som meg, ta et Goggle bildesøk og finn ut hva du liker. Det er bla. mange spennende fly fra "the golde age" 1920- 1940, de har en enkel form og aerodynamisk også enkelt. Ref min Fokker F-2 (trenger ikke å bygge så stor)

              Comment


              • #8
                Click image for larger version

Name:	Dornier Do X.jpg
Views:	2
Size:	34.0 KB
ID:	575895Prøv denne:
                http://www.airplanesandrockets.com/a...aam-1200px.jpg
                Eller for å dra det helt ut gå for en Donier! (spøk)

                Comment


                • #9
                  Har du sett disse? windrider.com.hk
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #10
                    Kjempespennende modeller

                    Comment


                    • #11
                      Ming er en artig kar, som har konstruert modeller i samarbeid med gutta på RCG. Windrider Fox - RC Groups Jeg har Fox fra han, men det er ikke så mange hang her i nærheten, så den har blitt fløyet på Bogstad med strikk.
                      Han driver et mindre firma, og har en del utradisjonelle løsninger, som det er verdt å se nærmere på.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        En airliner oppsummering

                        Ming er en flott fyr, har hatt med han å gjøre i flere år! La oss ta dette litt kronologisk:

                        Hans A380 har jeg hatt i mange år, selv om jeg ikke på langt nær har flydd den nok...
                        Du kan få den hos Elefun. Video !

                        Har nettopp fått Windrider sin 737 i hus og den ser veldig bra ut

                        Byggeblogg finner du her.

                        Windrider har også en Boeing 787 Dreamliner.

                        Denne får du også hos Elefun.

                        E-flite sin airliner, som egentlig er en semiskalamodell av en Boeing 777.

                        Dette er vel ett av de beste begynnerfly om du skal i gang med airlinere. Den flyr suverent bra, like enkel å fly som en trainer. Vet ikke omden lengre er å få kjøpt i Norge...
                        Mer info om min modell her

                        Twin Otter er en flott "airliner" som mange husker. Jeg har hatt to stk av VMAR sin Twin Otter:

                        Dette er et flott fly å begynne med. Flyr grisefint og er enkel å fly. Min kom opprinnelig i British Airways skjema, men jeg har tatt bort det blå og erstattet det med Widerøe farger. For å få tak i denne må en til f.eks Tyskland for å få tak i denne. Her er ett alternativ!

                        Om du ønsker en stor Twin Otter så er Hangar 9 sin utgave den lekreste:

                        For 5 lapper er den din hos Smallsize.no

                        Det finnes også flere airlinere, men her er litt å velge i. Anbefalingene mine er Vmar sin Twin Otter og Eflite sin 777.
                        Ben-Erik Ness
                        Bergen Modellflyklubb

                        Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                        www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                        http://www.bmfk.no
                        http://www.jetsofbergen.no

                        Comment


                        • #13
                          Kjempefine bilder og linker til scalamodeller Takk for svar,nå må jeg velge og vrake.litt vanskelig å kjøpe i utland.
                          E de vindstillt idag da tru...?

                          Comment


                          • #14
                            Antar at dersom du venter litt (har ikke sett disse i Norske RC butikker ennå)
                            KYOSHO¡ÃPRODUCT | PIPER PA34 VE29 Twin PIP Blue

                            NB! Har erfaring fra Kyosho aiRium Spitfire og Me/Bf.109
                            KYOSHO¡ÃPRODUCT | MESSERSCHMITT Bf109E VE29 PIP
                            Lurt å sjekke motor innfesting før første flytur ... den løsna/var løs på begge.

                            Anbefaler også å 3S batteri framfor 2S som anbefalt av Kyosho men det er
                            mere en smak sak.

                            mvh
                            Odd H.

                            Comment


                            • #15
                              Er absolutt verdt å titte her også
                              Multi Engined Designs by Tony Nijhuis featuring Lancasters, Mosquito's Wellingtons etc

                              Alle disse er beregnet for elektro. Jeg bygde 134" lancasteren og den fløy som en drøm (konverterte selvfølgelig til glow )
                              Last edited by Jamie; 22-03-11, 07:22.

                              Comment

                              Working...
                              X