Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurdering Realflight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurdering Realflight

    Hei. Jeg har lastet ned og installert RealFlight G5 demoversjon. Jeg kan bare fly med en Mustang fra en flyplass, og jeg må bruke tastaturet til å styre med. Og innimellom kommer et reklamevindu som skjermer for flyet slik at det vanligvis går i bakken. Men dette til tross ser simulatoren veldig bra ut. Jeg har brukt både FMS og RC-AirSim tidligere, men RF ser mye bedre ut. Så spørsmålet er: Skulle jeg punge ut med kronene for å få fullversjon? Jeg ser av forumet at det kan være litt problemer med å f.eks. installere på neste PC (flytte), ev. hvis man får HD-krasj og må ta backup (tsk-tsk). Eventuelt: er det noen som har fått til å bruke demoversjonen med stikke?
    Krasj? Nei - det var en touch-and-go med for mye touch og for lite go.

  • #2
    Jeg for min del handlet Phoenix RC i stedet, så ta en titt på det også før du bestemmer deg.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      Jeg for min del handlet Phoenix RC i stedet, så ta en titt på det også før du bestemmer deg.

      +1 ..........
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Jeg for min del handlet Phoenix RC i stedet, så ta en titt på det også før du bestemmer deg.
        +2 ..........

        Comment


        • #5
          Jeg er veldig fornøyd med RF. Det er ikke noe problem å flytte over produktet til en annen pc. De er veldig hyggelige på serviceavdelingen
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment


          • #6
            Har RealFlight (RF) og Phoneix (PH)

            Jeg mener at PH gir en bedre virklighets følelse og at det føles mer riktig når du flyr Akro og Heli, derimot stinker seilfly delen!
            PH bruker bare foto baserte kart - d.v.s at det er virkelige bilder av fly området å du står på en plass hele tiden.
            Kvaliteten på disse er veldig bra.

            RF noen funksjoner som ikke PH har med at de i tillegg til Fotobaserte landskap også har Computer generte miljøer, dette gir mulighet for mer spill liknende ting som f.eks dogfight pluss at det gir deg mulighet til å "være med" på flyet når du flyr.
            I RF er simulator treningen av normal RC aktivitet ikke så bra som i PH.

            RF har en OK seilfly modul med noen Hang/DS fly steder som gir en grei trening innen disse områdene.

            Husk at for RF må du betale for nye hoved releaser av programvaren men i PH er all oppgradering gratis.

            Fly utvalget i RH er større enn i PH men "kvaliteten" (hvordan de oppfører seg) på veldig mange av flyene i RF er dårlig å virker som de er snekret på gutterommet uten noen form for kvalitets sjekking.

            Flytting mellom maskiner er ingen problemer i noen av programpakkene
            Last edited by Quadrocopter; 12-01-11, 22:27.

            Comment


            • #7
              Bare erfaring med RF og Aerofly Pro. RF er bare sånn passe bra, kommentarene om at mange fly flyr urealistisk stemmer bra. Men jeg syntes helidelen er noe bedre. Aerofly var bedre på fly!
              Ingen av simulatorene er skikkelig virkelighetstro siden feelingen med hvor du er i forhold til stripa ikke er helt til stede hele tiden.

              Men simulator er absolutt god trening!
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                En funksjon jeg setter umåtelig stor pris på i RF kontra Aerofly er "keep ground in view". Når flyet klatrer zoomes bakgrunnen ut slik at man har horisonten i synsfeltet mye lenger. Kanskje ikke realistisk, men det er til uverdelig hjelp for meg når det gjelder orientering. I Aerofly mister jeg fort oversikten over hvordan flyet flyr når det kommer litt opp i høyden, for man følger jo ikke flyet med hodet som i virkeligheten, men bare stirrer på en skjerm. Jeg liker dog å fly i Aerofly like godt som i RF, og en ting RF suger på er motorlyd, de har vel bare en lyd for børsteløs motor uten girboks. Nå fikk jeg bare lånt Aerofly av en kompis så jeg gidder ikke å kjøpe den, men jeg skulle gjerne hatt begge. Phoenix har jeg ikke prøvd, men jeg kunne gjerne tenkt meg den og.

                Comment

                Working...
                X