Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konvertere videofiler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Konvertere videofiler

    Nå trenger jeg hjelp!
    Kjøpte meg nytt videokamera, Panasonic HDC-SD700.
    Kameraet lagrer i AVCHD formatet, filene heter *.mts.
    Bruker mac og Final Cut express. Programmet har importmulighet for AVCHD filer, men takler av en eller annen grunn ikke *.mts filene.
    Hvilke konverter brukes, finnes en codec jeg kan legge inn final cut express eller??

    mvh
    Kjell Arne

  • #2
    Jeg bruker AVS Video Converter til det meste av convertering. Den tar MTS videoer også.
    Du kan laste ned en prøveversjon på http://www.avs4you.com/AVS-Video-Converter.aspx og teste.

    T-Rex 500 PRO DFC
    T-Rex 600 Nitro Pro

    T-Rex 500 EFL PRO
    Futaba 14SG

    Comment


    • #3
      Har samme kamera (HS-versjonen), og mts-filene kommer når du velger 1080/50P. mts er forsåvidt en standard, men akkurat denne er et proprietert format for Panasonic. Standard AVCHD-filer blir lagret for alle andre innstillinger. Har forstått det slik at 1080/50P er utenfor spesifikasjonene til AVCHD.

      Fra camcorderinfo.com
      The camcorder uses traditional AVCHD compression for every shooting mode other than the 1080/60p setting.
      Det var mye diskusjon blant mac-folket da kameraet kom i fjor, pga manglende støtte i de mest kjente redigeringsprogrammene. I windows-verdenen var det også kun noen få redigeringsprogrammer som støttet dette formatet i begynnelsen. Skulle tro dette hadde bedret seg etter så lang tid, men det har det kanskje ikke!?

      Comment


      • #4
        Takk for svar, ikke akkurat oppløftende.. Kjøpte kamerat bla pga muligheten for 50P..
        Men om en ikke bruker 50P, da kan vel formatat importeres i FCE??
        Men noe annet rart skjer i min versjon av FCE, når jeg går til "Log and Transfer" stenges hele programmet uten noe varsel, lurer på
        om det er en ekker annen setting hos meg som er feil. Forslag??

        Kjell Arne

        Comment


        • #5
          Jeg er dessverre bare en enkel windows-bruker, så jeg kan ikke hjelpe med mac programmene. Men det finnes en mulighet! Du kan fortsette å filme i 50p, og så lar du kameraet konvertere mts-filen til avchd (25p). Så har du råopptakene i 50p til du finner ut hvilket program du kan benytte.

          Comment


          • #6
            Har nå lastet ned AVS Video konverter, ser ut til å fungere bra den!
            Er litt usikker på hvilke filtype jeg bør velge for å få best mulig kvalitet på videoen inn til redigeringsprogrammet.

            Gjorde en test med en AVCHD fil som er 2Gb, valgte: AVI fil, HD video 1080p:H.264/AVC,4200kbps. Etter konvertering blir filen bare 430Mb, da er jeg redd jeg "mister" kvalitet på videoen?? Eller?

            Kjell Arne

            Comment


            • #7
              Fant et mac-program som var utviklet for akkurat denne konverteringsjobben. Kanskje litt sent nå?
              Open/Play/ Edit 1080/60P AVCHD MTS Files on Mac - Panasonic HDC-TM700 Review

              Var det kilden eller resultatet som hadde bitrate på 4.2mbps? Om resultatet av konverteringen ble 4.2mbps (max bitrate ved 1080/50p er 28mbps), så er det langt fra optimalt. Dette er mer på youtube-nivå. Dette har selvsagt en sammenheng med innholdet på videoen, men det virker ikke helt optimalt...

              Comment


              • #8
                Nei, her er ingenting for sent!! Takknemmelig for alle innspill Satt i hele går kveld og rotet med sakene.
                Bitraten på 4,2 er resultatet, kilden er innspilt i hd kvalitet 1920/25P.
                Men, ved overføring til Final cut express, virker heller ikke filen i det hele tatt... Kommer ikke noe bilde. (bruker File/import, ikke log and transfer). Er jo også tungvinnt å måte bruke PC for konverteering, så jeg skal teste ut mac konverterings programmet som morsan linker til.

                Kjell Arne

                Comment

                Working...
                X