Announcement

Collapse
No announcement yet.

GW Yak55M 50cc montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GW Yak55M 50cc montering

    Tenkte å starte en liten tråd her om monteringen av min nye goldwing yak 55m i tilfelle noen fler lurer på hva dette er.

    Har kommet litt i gang denne helgen, fått tid til å bygge litt og se over hva dette er.
    Rorene på flyet er er ferdig hengslet og litm, så det var ikke store jobben å sette på horn. Måtte gå litt over med strykehjern et par plasser, men ellers så dette meget bra ut, trekt med oracowe.

    Første jeg gjoede var å skru på medfulgte carbonunderstell foran og bak. Litt enklere å jobbe.
    Ellers er sideroret limt og wire ferdig tilpasset. Også her var dette ferdig, bare montere dette på servohjulet.

    Innmaten blir DL 50 som j hadde liggende fra før, men skal bruke pittspotte her for å spare litt vekt. PB, life batterier til rx. Overkillservo 7950 blir brukt på hele flyet med unntak av sideror der jeg bruker futaba 9156 som j og hadde liggende. Ellers blir det første gang jeg prøver denne miracle bryteren, får håpe den ikke streiker Gilk over å sauset inn kontaktene med epoxy for sikkerhets skyld..

    Litt bilder av det som foreløbig er gjort



    Sent from my Galaxy S using Tapatalk

    utaveskenbilder: (MFN) ModellflyNytt.no
    Last edited by Ruduz; 23-01-11, 20:19.
    All you need is love

  • #2
    AAh *sikle*!! Den tror jeg flyr sinnsykt fint, så den GW versjonen in action i Tyskland i høst. Helt rått hva det kan gjøre... Hva blir vekta på denne når den er ferdig tror du?

    Comment


    • #3
      Med den "oppskriften" jeg bruker, kommer den til å veie svimlende 6,5 kilo i tørrvekt..
      All you need is love

      Comment


      • #4
        ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!.................. ................
        Det er aaaaaaalt for mye. Kommer til å dette i bakken som en murstein............

        Comment


        • #5
          Ja... er det som er litt kjipt. Men det flyr vel...
          All you need is love

          Comment


          • #6
            Nydelig fly, gleder meg til å se deg ratte denne!
            Finner du noen mindre skruer til Miracle bryteren din, så sparer du enda noen gram
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • #7
              Originally posted by Kenolang View Post
              Nydelig fly, gleder meg til å se deg ratte denne!
              Finner du noen mindre skruer til Miracle bryteren din, så sparer du enda noen gram
              Ha, Ha. Synes skruene er fine jeg!! eller de var kanskje litt store:/ jaja.. Får finne noen mindre
              All you need is love

              Comment


              • #8
                Da har jeg brukt søndagen til noe fornuftig denne gangen også.

                Nå er det meste montert, mangler bare et par batterier som jeg venter på fremdeles, ny plugg, karbonspinner, pittspotte og 23x8 mejz propell. På en slik modell som dette kan man lett slenge alt inn ila en dag om alt utstyret er på plass Men jeg får bare bygget noen timer i helgene i grunn.

                Når det gjelder tungdepunktet, kommer dette til å ligge nesten en tomme bak anbefalt tyngdepunkt. Den skal visst fly veldig bra på dette. Så batteriene vil havne bak spanten til canopy oppå et bord som må mekkes til.

                Servoarmene var geniale de, men oppdaget at jeg ikke hadde disse runde blå alu hornene (DTXM5000) der de medfulgte servoarmene passer til. Men med en dremel og litt tålmodighet fikk jeg det til på et vis med de store servohjulene som fulgte med servoene. Virker som det sitter godt!

                Eneste jeg lurer litt på er om noen har en smart løsning på hvor jeg bør plassere utluftingen til tanken, på en praktisk og fin måte.
                Attached Files
                All you need is love

                Comment


                • #9
                  Litt flere shoots
                  Attached Files
                  Last edited by Ruduz; 31-01-11, 01:41.
                  All you need is love

                  Comment


                  • #10
                    Ser fint ut dette mr.Ruduz! Når har du den klar da..?
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #11
                      Takk! Begynner å klø litt i fingertuppene merker j. Den blir nok ferdig så fort de få delene jeg mangler kommer med den utrolige trege postgangen!

                      Sent from my Galaxy S using Tapatalk
                      All you need is love

                      Comment


                      • #12
                        keep it up Steffen=) gleder meg til å se denne i lufta
                        Ole Kr Follstad

                        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                        EF Extra 300 60"
                        EF Extra 300 104" Eme120
                        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                        ESM Bearcat, NGH 38cc
                        Phoenix p51D Mustang, Dle55
                        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                        Hangar 9 Piper cub 1\4
                        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                        Comment


                        • #13
                          Nice! Ser bra ut dette. Til inspirasjon, fant jeg en video på nette her
                          Last edited by Snowtam; 31-01-11, 18:51.

                          Comment


                          • #14
                            Da er enda et fly ferdigstillt på hedmarken har fått sammen det som trengs for å fly, mangler bare en propell jeg ikke har fått enda, skal bruke en backup propell i mellomtiden. Også må jeg bare si at carbonspinnerne fra cyclonetoy ikke er noe å utsette på, virker som om kvaliteten er meget tilfredstillende. Bare tenker på hva de koster her hjemme!

                            Vel, noen bilder av saken tatt m mobilen, så får vi se om det ikke blir en liten maidentur i morgen hvis været sier ja!



                            Sent from my Galaxy S using Tapatalk
                            All you need is love

                            Comment


                            • #15
                              Er litt lite utslag på rora synes jeg,

                              Hva str. propell skal du ha? har tilgang på rimelig Meizlic.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment

                              Working...
                              X