Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva er radio miksing?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by klumsen View Post
    Ved bruk av Y-Kabel, kan en bruke flaperon mix da, eller legge den andre vingeservoen inn på en annen kanal?
    Vil bruke aileron til flaps på en jupiter. Har DX6i radio.
    Hvilken mottaker passer denne komboen til?
    Har sett det er dual aileron innganger på noen mottakere men da er de beregnet for parkflyere.

    Klumsen
    Y kabel på balanserorene og flapron er en kombinasjon som ikke fungerer!

    Skal du ha flaprons så må du bruke 2 kanaler.

    Alle 6 kanal mottakere (AR6200 etc) er et bra utgangspunkt på motor fly.
    På seilfly så blir en DX6i litt "enkel" men det går å lage oppsett der også (hvis jeg ikke husker helt feil)

    Comment


    • #17
      Originally posted by klumsen View Post
      Ved bruk av Y-Kabel, kan en bruke flaperon mix da, eller legge den andre vingeservoen inn på en annen kanal?
      Vil bruke aileron til flaps på en jupiter. Har DX6i radio.
      Hvilken mottaker passer denne komboen til?
      Har sett det er dual aileron innganger på noen mottakere men da er de beregnet for parkflyere.

      Klumsen
      Alle orginale Spektrum mottakere har minst en "aux" kanal, og det er denne du skal bruke. Du kobler den ene servoen til balanserors/aileron kanalen og den andre i aux, og så velger du "dual aileron" fra wingtailmix menyen. Da vil du også få mulighet til flaperons fra flapsmenyen. Det er egentlig et fett hvilken servo du kobler til hvilken kanal, du kan reversere de til å gå den veien du vil gjennom menyen i radioen, men jeg tror manualen sier at den høyre servoen skal til balanserorskanalen og den venstre til aux. Og som du sikkert har skjønt nå så kan du ikke bruke Y-kabel, det blir i teorien som å bruke en servo.

      Comment


      • #18
        Takker så mye for raske svar!
        Cessna 182 Relativt knust
        Sukhoi-26 XP
        ARC Jupiter med en trøblete Rmx .48 nitro
        Hangar 9 Twist 60 med .91 nitro
        HK Piaget under konstruksjon.

        Comment


        • #19
          Alle orginale Spektrum mottakere har minst en "aux" kanal, og det er denne du skal bruke.
          AR500 har ikke AUX-kanal. Den har derimot 2 AILE-utganger. De er koplet i parallell dvs som en intern Y-kabel. De kan derfor ikke brukes for å mikse inn flaps. 6-kanalsmottagerne har AUX-utgang og den kan brukes for flapsmix.

          På seilfly så blir en DX6i litt "enkel" men det går å lage oppsett der også (hvis jeg ikke husker helt feil)
          Jeg lagde et enkelt oppsett til MPX Merlin med DX6i og AR6110E mottager. Flapbryter gir begge balanseror ned og mulighet for mix med høyderor hvis det trengs, Gearbryter gir begge balanseror opp (spoileron?), samt at du har mulighet for differensiering av utslagene på balanserorene (forskjellig utslag opp og ned, gjerne mere opp enn ned) direkte fra radio.
          Olav Moe

          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

          Innholdet i min hangar, sånn ca

          Comment


          • #20
            Takker, for jeg så på den AR500. Men den sto og som DSM3 og det er heller ikke kompatibelt.
            Men kan en AR6200 brukes til dette går jeg for den eller en Orange om de er greie. Har Orange på Cessnaen og er veldig fornøyd med den.

            Klumsen
            Cessna 182 Relativt knust
            Sukhoi-26 XP
            ARC Jupiter med en trøblete Rmx .48 nitro
            Hangar 9 Twist 60 med .91 nitro
            HK Piaget under konstruksjon.

            Comment

            Working...
            X