Announcement

Collapse
No announcement yet.

TinyD byggeblogg: SkyWalker FPV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nå har første test blitt gjennomført (endelig)!

    Med oppsettet mitt har jeg flust med power til stig, samt at jeg kan gå av trottle ved cruise. Cruise hastighet så ut til å ligge på ca 20-25km/t noe som kan gi god rekkevidde og dekke store områder.

    En ting jeg må finne ut av er regulatroen, jeg festet en temperatur sensor på denne og den viste 60 grader etter bare 9 minutter. Doogledee hadde på seg FPV brillene under turen for å følge med på temperaturer og strømtrekk.

    Jeg fløy den ikke FPV i testfasen, men jeg kan ikke si at jeg hverken hadde overfølsomme ror eller stall tendenser. For meg er det viktig å trimme inn modell og tyngdepunkt bra visuelt før jeg fly den i FPV. Bli kjent med modellen før du pusher stallspeed, legg en trygg nok trim til at du er sikker på at medvindsvinger trygt kan gjennomføres uten stalltendenser. CG på min ligger på ca 7,7cm fra forkant, 7,5 var tallet jeg fant på RCGroups, så jeg tok utgangspunkt i dette.

    En annen kommentar til det siste innlegget her er.... Fjern ALLE miksere under normal flight... I det minste til du kjenner modellen, føl deg frem med modellen før du lager noen miksere

    På stig trakk jeg ca 22amp, mens jeg hadde cruise på ca 5amp med. Drift av modellen går på 4s 4000mah, mens drift av OSD+videolink går på en 3s 1800mah pakke, så flytiden burde jo være grei nok

    I går ble forresten Gen5 av RVOSD tilgjengelig, så da er siste brikke av puslespillet på vei! Test flight'en ble utført med en Gen2 oppgradert til Gen3.

    GoPro HD var montert under flight'en så det skulle ikke forundre meg om det dukker opp en video her snart

    Sånn til slutt, hyggelig med spørsmål og innspill, men dette er en tråd om min modell, så jeg oppfordrer de som skriver om sin egen til å lage en tråd her, del deres erfaringer gjennom prosessen Det er for lite aktivitet på FPV delen av forumet her, så vi trenger flere tråder
    // Trond Dalsveen
    IT mann og selverklært GEEK!

    Bloggen min: Trond Dalsveen’s Blogg om RC og sånt…

    Tråder:
    TinyD byggeblogg: MK Quadro og Oktokopter
    TinyD og Doogledee bygger...... MadSlide 1700
    TinyD byggeblogg: SkyWalker FPV

    Comment


    • #32
      Da ble det en løsning på den varme regulatoren, etter litt googling, fant jeg specs på den jeg fikk fra Doogledee og BEC kretsen var ikke på mer enn 2amp, noe som ikke holder mål i dette flyet, dette burde jeg jo sjekket på forhånd, men livet er ikke bare burde, burde... Og heldigvis hadde jeg satt temperatur sensor på regulatoren

      Løsningen ble en liten tur innom Thorbjørn i Rc-seilfly.no - Modellflysport i dag og der plukket jeg opp en "Kontronik JIVE 80 LV" Regulator, denne er overkill i forhold til strømtrekket mitt i denne modellen, men har en god BEC krets, som leverer (minst) 5amp kontinuerlig og 15amp i peak. BEC kretsen leverer egentlig mer, men er begrenset av tverrsnittet i kabelen til mottakeren. For å løse dette kan man koble til en ekstra kabel mellom mottaker og regulator!

      Nå er det benket for videre testing og lange flukter

      Når det gjelder JIVE serien til Kontronik, så er de dyre, men i enkelte tilfeller får man det man betaler for og dette merket (Kontronik) er et av de tilfellene!
      // Trond Dalsveen
      IT mann og selverklært GEEK!

      Bloggen min: Trond Dalsveen’s Blogg om RC og sånt…

      Tråder:
      TinyD byggeblogg: MK Quadro og Oktokopter
      TinyD og Doogledee bygger...... MadSlide 1700
      TinyD byggeblogg: SkyWalker FPV

      Comment

      Working...
      X