Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • I verste fall kan du få ny motor for 129 hos Throttlestore, tror dette er det nærmeste du kommer for å få orginalt skaft.

    Comment


    • Vil bare slenge meg på de anbefalingene som går på Clouds Fly (AXN Floater-Jet som Hobbyking kaller den), og Turnigy 9x. Jeg er rimelig nybegynner selv, og storkoser meg med Cloudsen. Den tåler det aller meste. Husk bare å tape på canopyen (det svarte lokket) før du prøver å fly inverted. Å ikke gjøre det kan resultere i et fly uten batteri og canopy dalende ned i skråninga... Flyet var like helt, men batteriet var borte vekk.

      Når det gjelder Turnigy 9x, så er dette en kontroller jeg er superfornøyd med! Fikk min forrige uke. Masser av muligheter, og mange spennende knapper. så langt bruker jeg kun throttlecut og airbreak (som flaps), men skal prøve meg frem etterhvert. Kan også anbefale RC hobby by RiMr som en nettside med gode videoer om turnigyen. Noen er dessverre på "utenlandsk", men du lærer mer enn nok av de engelske til å starte hvertfall!

      Om noen ønsker cloudsen med EN gang, så har de den på throttlestore.no til 990,-. (Kjøpte en til en kompis i dag!) Det er uten sender og mottaker, men du får med en crappy sender til 290,- som kan brukes mens du venter på turnigyen, for de utålmodige!

      Jeg ser også at mange anbefaler Cessna for nybegynnere, som jeg var så dum og kjøpte som førstefly... Det tåler nok mer enn mange andre fly, men tålte ikke mine nybegynnerstunts på samme måte som cloudsen. Limpistol, tape og nye servoer er også et must å kjøpe inn! Da holder du det gående i mange uker (før du finner ut at dette var så gøy at du bare MÅ ha mer!)!

      Konklusjon: Anbefaler Clouds Fly på det ALLER ALLER sterkeste! Om lommeboka tillater det så kjøp en skikkelig lader, noen ekstra batterier (2200mah er min favoritt) og turnigy 9X med en gang.

      Comment


      • Hallo,

        Var akkurat på posten å henta mitt TREDJE cessna (epo 156) det var fordi nr2 hadde en feil i motakeren så det deisa i bakken å da fikk jeg nytt fra throttlestore (ekstremt god service).

        Men er det dette du anbefaler hos throttlestore? Phoenix 1380 EPO Glider 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com
        eller er det dette?
        Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR - ThrottleStore.Com

        Comment


        • Det er sistnevnte han snakker om nydelig begynnerfly!
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • Ja, jeg har jo fått anbefalt det før i tråden å, og det er kansje på tide at jeg prøver det for nå er jeg nesten i tvil om jeg tør å ta opp cessnaen. hehe

            Comment


            • Det er kanskje ikke så dumt, det å ha motoren på ryggen er en stor fordel med tanke på kræsj. En krønsja isopor nese forhindrer deg ikke fra å fly, det gjør derimot et most motorfeste, bøyde akslinger og brukne propeller. Og du har jo radio fra før så der sparer du litt, og hvis det var 2200 mah batterier i Cessnaen så har du batterier også.

              Comment


              • Originally posted by Kyrre View Post
                Det er kanskje ikke så dumt, det å ha motoren på ryggen er en stor fordel med tanke på kræsj. En krønsja isopor nese forhindrer deg ikke fra å fly, det gjør derimot et most motorfeste, bøyde akslinger og brukne propeller. Og du har jo radio fra før så der sparer du litt, og hvis det var 2200 mah batterier i Cessnaen så har du batterier også.
                hehe, tre radioer og en haug av batterier, må nok kjøpe ett sånn ett

                Comment


                • Da har jeg kommet hjem fra nok en flytur med Clouds Fly. Det regna litt, så jeg satt meg inn i bilen for å fly. Dristig, men gøy. Endte selvsagt ikke bra, som med mange andre "gode" ideer. Mista fullstendig kontrollen, og deisa inn i et tre/busk. Hva skjedde? Jo canopyen datt av, og en liten bulk i ene vingen. Funka som fjell etterpå! Pass bare, som sagt, å tape canopyen og batteriet godt fast! Ikke fordi flyet er dårlig designet, men heller i tilfelle pilot-error.

                  Comment


                  • Originally posted by bjornendre View Post
                    .
                    .
                    Det regna litt, så jeg satt meg inn i bilen for å fly
                    .
                    .
                    selvsagt ikke bra, som med mange andre "gode" ideer
                    .
                    .
                    Har flydd i regnvær fra overbygd veranda det funka litt krøkete å lande for mye busker og treer ...

                    Er ikke Cloud flyet litt raskt for en nybegynner d.v.s. det akselerer "voldsomt" i stup?

                    mvh
                    Odd H.

                    Comment


                    • Man bør helt klart ha god plass å fly på med Cloudsfly da det er godt med futt i motoren, men flere av disse Cessnaene som anbefales er da minst like kraftige. Jeg vil påstå at ingen av dem er egnet for en nybegynner som vil ta så forsiktige skritt som mulig, da bør man heller se på noe som er laget for å fly sakte som en Slowstick eller en Artech Wingdragon. Easystar'en passer vel også inn her, men den er jo så himmla dyr, særlig i RTF utgave.

                      Comment


                      • Originally posted by Kyrre View Post
                        Man bør helt klart ha god plass å fly på med Cloudsfly da det er godt med futt i motoren, men flere av disse Cessnaene som anbefales er da minst like kraftige. Jeg vil påstå at ingen av dem er egnet for en nybegynner som vil ta så forsiktige skritt som mulig, da bør man heller se på noe som er laget for å fly sakte som en Slowstick eller en Artech Wingdragon. Easystar'en passer vel også inn her, men den er jo så himmla dyr, særlig i RTF utgave.
                        Jeg føler jeg behersker cessnaen ganske bra nå, lander somregel på stripa så føler jeg skal klare et clouds fly.

                        Comment


                        • Om du behersker cessnaen så klarer du cloudsen ja. Jeg har angst når jeg flyr cessna, men storkoser meg med cloudsen. Den går nok ganske fort, og er ikke en slowfly, men likevel skal det sies at den flyter veldig flott også i lav fart. At den har motor har reddet meg opptil flere ganger. Enkelte busker står MYE nærmere enn man tror. Cessnaen klarte ikke å "hoppe" over og må limes, men cloudsen klarer det.

                          Comment


                          • Originally posted by bjornendre View Post
                            .
                            .
                            men storkoser meg med cloudsen. Den går nok ganske fort, og er ikke en slowfly, men likevel skal det sies at den flyter veldig flott også i lav fart. At den har motor har reddet meg opptil flere ganger.
                            .
                            .
                            Ja det er definetivt lurt å litt ekstra motorkraft i et nybegynner fly. Jeg startet med E-sky Nemo
                            børstemotor ugh, som første 4 kanals (øh prøvde først Sapac Pitts men det var skive bom, totalt
                            undermotorisert). Byttet børstemotorene på E-sky'en med med børsteløse av billigste type og
                            det var en ny verden.

                            Tror jeg vil anbefale heller å satse på et slowflyer fly fremfor Cessna. Det er fullt mulig å bygge ganske
                            rimelige og bra nybegynner fly ved å plukke alt brukbart fra et slikt fly. Så heller bygge opp Cessna'n
                            igjen når ferdighetene til å fly det er på plass. Da får du også antakelig en mye bedre Cessna fordi ofte
                            har RTF fly skjulte feil som dårlig limfuger elendige tekniske løsninger o.s.v. Begynner å få litt erfaring
                            nå og selv kvalitets merker på RTF fronten som Kyosho så finner du mye rart.

                            mvh
                            Odd H.
                            Last edited by Ofly61; 07-04-11, 20:21.

                            Comment


                            • Hallo,

                              Satt sammen det nye cessna flyet i går men, problemet er bare det at når jeg tar høyre stikka til høyre og venstre beveger både høyde og balanseror seg, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan bytte om på i mottakeren?

                              Comment


                              • Originally posted by AOK View Post
                                Hallo,

                                Satt sammen det nye cessna flyet i går men, problemet er bare det at når jeg tar høyre stikka til høyre og venstre beveger både høyde og balanseror seg, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan bytte om på i mottakeren?
                                Vanskelig å svare på dette, da det er flere alternative feilkilder. Hvilken radio har du?

                                "Feil" alternativer:
                                1. Mix på radio mellom balanse ror og høyderor. Løsning slå av denne mixen på radio.
                                2. Når du beveger stikka høyr/venstre så beveger du stikka også opp og ned bitte litt
                                for sensitiv instillt radio. Øv på bevegelsen slik atr du kjenner radio.

                                Sikkert andre også som forstyrrelser/feil på radio etc.

                                mvh
                                Odd H.

                                Comment

                                Working...
                                X