Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Takker for svar alle sammen.

    Kan nok hende jeg handler noe fra hobbyking for jeg driver å skal bestille endel elektronikk til heliet mitt der. det er forøverig den radion fra hobbyking jeg har tenkt å kjøpe til heliet, men hvis jeg kjøper en motaker til kan jeg bruke den på heliet og flyet da?

    Comment


    • #17
      Originally posted by AOK View Post
      Takker for svar alle sammen.

      Kan nok hende jeg handler noe fra hobbyking for jeg driver å skal bestille endel elektronikk til heliet mitt der. det er forøverig den radion fra hobbyking jeg har tenkt å kjøpe til heliet, men hvis jeg kjøper en motaker til kan jeg bruke den på heliet og flyet da?
      Det går helt fint, da du kan velge mellom heli, glid og acro. Manual får du ikke med og det som ligg på nettet er ikke noe særlig, så det blir litt prøving.
      -63.
      Graupner MC
      JR
      Multiplex
      Turnigy.
      Fly, alt for mange.

      Comment


      • #18
        Turnigy sin 9x er en billig og god radio. Jeg kjøpte den og oppgraderte den med backlight og programmeringsenhet. Fikk dette for ca $45. Nå kan jeg legge inn alternativ programvare på radioen. Jeg bruker Er9x. Den gir mulighet for full frihet i programmering av mixer og slikt. Jeg kan også legge inn modellene på pcen. Har ikke flydd med den enda, men andre på diverse nettsteder har bare gode erfaringer.

        Comment


        • #19
          Jeg har samme radiosett, men min heter EURGLE Den fungerer helt bra, og mottagerne har overlevd mange av mine stygge krasj.

          Manualer, programvare og div. instruksjoner for radioene med de mange navn kan man finne her: Flysky_RC_radio : FlySky RC Radio Users Help

          Jeg har også fått svar på mine mer eller mindre smarte spørsmål i denne gruppen.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #20
            Her har du et oppsett som er veldig bra.

            Fly: HobbyKing Online R/C Hobby Store : AXN Floater-Jet w/ Servo, Motor, ESC (EPO) Plug-n-Fly 49,99
            Batteri: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1300mAh 3S 20C Lipo Pack 8,95
            ESC: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 25amp Speed Controller (Den som følger med flyet er noe lugubert...) 12,48
            Radio: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 2) 22,99
            Til radio:HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx USB Cable for Win2000/XP 2,99
            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

            Alt flyr bare du har nok motor!

            Comment


            • #21
              GWS e-starter

              Jeg har hatt denne modellen noen år nå. og den er kjempeflott flyr bra og ikke no tull.
              må ha litt modifikasjoner på den for og putte inn lipo pga den er bygget for nimh batterier.
              Jeg har også flotører til min så jeg har flydd endel på vann med den, fyrer du den i bakken så er det bare og lime den med limpistol/trelim eller epoxy så er den i lufta igjen.
              jeg bruker bare 3 servoer i min, 1 servo på vingen er nok har vertfall funket greit for meg.

              Den tåler endel vind, men det krever som vanlig litt mer av piloten har hatt min oppe i ganske heftig ruskevær.

              Skal du ha den mer akrobatisk så er det bare til og skjære vekk de vingetuppene, "clipped wings".

              esc: towerpro 18 amp
              Motor: BM2408-21T

              SKrevet noen ord om den her.. (litt mangelfull men)
              Crazy Pink »

              Click image for larger version

Name:	p3280407.jpg
Views:	1
Size:	99.4 KB
ID:	575584
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #22
                Originally posted by sveininge View Post
                Jeg har hatt denne modellen noen år nå. og den er kjempeflott flyr bra og ikke no tull.
                må ha litt modifikasjoner på den for og putte inn lipo pga den er bygget for nimh batterier.
                Jeg har også flotører til min så jeg har flydd endel på vann med den, fyrer du den i bakken så er det bare og lime den med limpistol/trelim eller epoxy så er den i lufta igjen.
                jeg bruker bare 3 servoer i min, 1 servo på vingen er nok har vertfall funket greit for meg.

                Den tåler endel vind, men det krever som vanlig litt mer av piloten har hatt min oppe i ganske heftig ruskevær.

                Skal du ha den mer akrobatisk så er det bare til og skjære vekk de vingetuppene, "clipped wings".

                esc: towerpro 18 amp
                Motor: BM2408-21T

                SKrevet noen ord om den her.. (litt mangelfull men)
                Crazy Pink »

                [ATTACH=CONFIG]38597[/ATTACH]
                Har du testet maks vekt på denne modellen? Tenkte selv å bygge ett fly som kunne gå superlenge, bare for å erte de andre i klubben som sier "Elektro er jo kun oppe i 3 minutter og så ned igjen". Jeg hadde modellen selv, men det var mitt første ordenlige modellfly, så når det var på tide å teste dette, var modellen uflyelig.
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by spitmk16 View Post
                  Tenkte selv å bygge ett fly som kunne gå superlenge, bare for å erte de andre i klubben som sier "Elektro er jo kun oppe i 3 minutter og så ned igjen"
                  Vi har multiplex Easystar med børsteløs motor og 3s2000mah lipo som skolefly.
                  Det kan vi holde i luften 30 - 40 minutter.
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by kjetilmh View Post
                    Vi har multiplex Easystar med børsteløs motor og 3s2000mah lipo som skolefly.
                    Det kan vi holde i luften 30 - 40 minutter.
                    Estartern kan også flys samme tid med samme batteri.
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                    Comment


                    • #25
                      Takker for svar

                      Men, har egentlig lyst på et fly som har mulighet for flotører og kan lette/lande på bakken..

                      Comment


                      • #26
                        GWS har flottørsett til E-Starter, koster vel 175 hos Elefun. Ellers har du denne pakken fra TS.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by spitmk16 View Post
                          Har du testet maks vekt på denne modellen? Tenkte selv å bygge ett fly som kunne gå superlenge, bare for å erte de andre i klubben som sier "Elektro er jo kun oppe i 3 minutter og så ned igjen". Jeg hadde modellen selv, men det var mitt første ordenlige modellfly, så når det var på tide å teste dette, var modellen uflyelig.
                          De i den klubben har nok drukket mye nitro, alle mine elektro modeller kan være oppe i lufta lenger enn 3minutter
                          E-startern flyr jeg til jeg er lei 15-20 min er ingen problem på de 1300 mah lipoene jeg flyr med i den. 2200 mah er nok i tyngste laget for modellen.
                          Min Hjemmeside..

                          http://sveininge.iflogg.com

                          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                          Comment


                          • #28
                            Ta også en titt på Wilga: WILGA 2000 Børsteløs:: KOMPLETT 2.4ghz - elefun.no - Radiostyrt hobby. Dette er også et bra nybegynnerfly. Komplett med 2,4 ghz radio. Følger med både flottører og hjul. Prisen har også blitt mer akseptabel enn den var tidligere.
                            ______________________________
                            JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by AudunN View Post
                              Ta også en titt på Wilga: WILGA 2000 Børsteløs:: KOMPLETT 2.4ghz - elefun.no - Radiostyrt hobby. Dette er også et bra nybegynnerfly. Komplett med 2,4 ghz radio. Følger med både flottører og hjul. Prisen har også blitt mer akseptabel enn den var tidligere.
                              Har selv hatt dette flyet, men ikke i 2,4gHz versjon. Den senderen som fulgte med den gangen, var bare og kaste.. Rekkevidde på 50meter =). Men flyet flyr utrolig bra. Funker gull både med flotører og hjul.

                              Så om radiosystemet som er med nå er bedre, så er dette en knall nybegynnerpakke.
                              Youtube: Flygutta
                              -----------------------------
                              Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                              Heli: T-rex 700,T-rex 450
                              Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                              (34 år ung)
                              www.flygutta.com
                              www.vfkm.no

                              Comment


                              • #30
                                Takker for svar

                                Nå fikk jeg også lyst på fly, istede for heli hehe.

                                Men er det noen som vet hvilken sender som følger med i det wilga 2000 flyet??
                                og er det slik at man må programere sender/radio selv eller er det gjort?
                                evt. hvilken brukbare billigsender/radio er å anbefale? (hels ikke fra hobbycity, vil ungå frakt fra to steder)

                                Comment

                                Working...
                                X