Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Senderen som følger med er 2,4 ghz av simpleste type, ingen mulighet for programmering men det er heller ikke nødvendig.

    Comment


    • #32
      Originally posted by Kyrre View Post
      Senderen som følger med er 2,4 ghz av simpleste type, ingen mulighet for programmering men det er heller ikke nødvendig.
      Sorry for at jeg spør litt dumt, men betyr det at det bare er å sette det i sammen og fly ?

      Og hvordan er dette i forhold til wilga 2000 flyet?

      Comment


      • #33
        Hallo igjen,

        Lysten på eget fly ble umidelbart VELDIG stor, så jeg tror jeg må kjøpe meg et fly!
        Jeg har veldig lyst på det her : Cessna 182 EPO+ 156 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com
        Hvordan er det for en nybegynner som aldri har flydd sånn type fly??

        Noen som vet hvilken radio som er med til det flyet?

        Og et siste spm. som sikkert har sitt helt naturlige svar MEN, jeg har et heli (450 size) som står uten elektronikk, kan man sette elektronikken fra flyet (nevnt over) over til heliet?(hvis dere skjønner hva jeg mener ?) mener ikke å bytte frem og tilbake hele tiden, men hvs jeg skulle finne ut at fly ikke er noe for meg, kan jeg få brukt elektronikken til noe nyttig?

        Comment


        • #34
          Originally posted by AOK View Post
          Hallo igjen,

          Lysten på eget fly ble umidelbart VELDIG stor, så jeg tror jeg må kjøpe meg et fly!
          Jeg har veldig lyst på det her : Cessna 182 EPO+ 156 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com
          Hvordan er det for en nybegynner som aldri har flydd sånn type fly??

          Noen som vet hvilken radio som er med til det flyet?

          Og et siste spm. som sikkert har sitt helt naturlige svar MEN, jeg har et heli (450 size) som står uten elektronikk, kan man sette elektronikken fra flyet (nevnt over) over til heliet?(hvis dere skjønner hva jeg mener ?) mener ikke å bytte frem og tilbake hele tiden, men hvs jeg skulle finne ut at fly ikke er noe for meg, kan jeg få brukt elektronikken til noe nyttig?
          Kjøp heller den som er hakket større og 200kr dyrere! Den er større, stødigere, sterkere, og bedre. Cessna Skylane 182 EPO 150 BL RR/RTF - ThrottleStore.Com

          Hvis du skal fly på en humpete stripe, eller på snø så kjøper du denne:Cessna Skywagon 185 EPO 150 BL RR/RTF - ThrottleStore.Com

          Det sistnevnte er absolutt det beste valget fra Throttlestore!

          Når det gjelder helikopteret så fungerer sikkert servoene, men radioutstyret ville jeg alltid ha satset et hakk høyere på!

          EDIT: Jeg har denne og er fornøyd med alt annet enn neseleggen. (i fuel versjon da, men elektro er mye enklere) min er konvertert til halehjul.
          Last edited by JayBee; 04-02-11, 23:09. Reason: hadde noe å tilføye
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • #35
            Originally posted by JayBee View Post
            Kjøp heller den som er hakket større og 200kr dyrere! Den er større, stødigere, sterkere, og bedre. Cessna Skylane 182 EPO 150 BL RR/RTF - ThrottleStore.Com

            Hvis du skal fly på en humpete stripe, eller på snø så kjøper du denne:Cessna Skywagon 185 EPO 150 BL RR/RTF - ThrottleStore.Com

            .
            Hva er forskjellen på disse to?? (over)


            skal ikke si sikkert men i følge hva jeg leser så er denne Cessna 182 EPO+ 156 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com større enn denne Cessna Skylane 182 EPO 150 BL RR/RTF - ThrottleStore.Com

            Comment


            • #36
              Beklager. tok visst feil der... Forveksla den med en av de mange cessna'ene ts har.
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • #37
                Men vil uansett råde deg til å kjøpe cessna 185! Den tåler harde landinger.
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #38
                  Originally posted by AOK View Post
                  .
                  .
                  .
                  cessna_182
                  .
                  .
                  Hvordan er det for en nybegynner som aldri har flydd sånn type fly??
                  .
                  .
                  Tror ikke dette er så veldig egnet som første fly. Nesehjul anbefaler jeg ikke!
                  Flotører? glem det fullstendig til du kan fly og da er nybegynner flyet ditt
                  utslitt!

                  Prøv heller noe slikt
                  Cessna Mini Trainer EPO 2,4GHz 4CH RTF - ThrottleStore.Com

                  Husk du skal lære å fly og det vil du som oftest ha nok med.

                  Odd H.

                  Comment


                  • #39
                    Jeg mistenker at et så lite cessna er litt i minste laget... Den cessna 185 en jeg linket til flyr som en trainer om den er satt opp rett.
                    Jon-Brage Hoel Andorsen
                    -------------------------------------------------------------------------
                    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                    Alt flyr bare du har nok motor!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by JayBee View Post
                      Jeg mistenker at et så lite cessna er litt i minste laget... Den cessna 185 en jeg linket til flyr som en trainer om den er satt opp rett.
                      Dette Cessna Skywagon 185 EPO 150 BL RR/RTF - ThrottleStore.Com du tenker på?

                      Er det et kjekt nybegynnerfly?
                      Har helst ikke lyst på så lite fly, hehe.

                      Hva er sjansen for en nybegynner å kunne sette det opp riktig a?

                      Comment


                      • #41
                        Egentlig er det ganske håpløst å få svar på slike "hva skal jeg kjøpe" tråder for som du ser er det veldig mange meninger om hva som er best. Hvis du skal ha et fly som er så enkelt å fly som mulig, ferdig satt opp og klart til å fly bør du velge Easystar. Min mening er at en såkalt skyver som Easystar'en er mer egnet for førstegangs piloter da motoren og propell sitter godt beskyttet ved kræsj, og selvom jeg ikke har prøvd dette selv vet jeg at mange anser det som kanskje det beste nybegynner flyet.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Kyrre View Post
                          Egentlig er det ganske håpløst å få svar på slike "hva skal jeg kjøpe" tråder for som du ser er det veldig mange meninger om hva som er best. Hvis du skal ha et fly som er så enkelt å fly som mulig, ferdig satt opp og klart til å fly bør du velge Easystar. Min mening er at en såkalt skyver som Easystar'en er mer egnet for førstegangs piloter da motoren og propell sitter godt beskyttet ved kræsj, og selvom jeg ikke har prøvd dette selv vet jeg at mange anser det som kanskje det beste nybegynner flyet.
                          Det var litt av en pris :0 hehe

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by AOK View Post
                            Det var litt av en pris :0 hehe
                            Easy star er full av gammel utdatert elektronikk, og er ikke verdt 500kroner. Børstemotor, og nimh batteri! Multiplex bør skamme seg over den prisen! Her er i hvertfall kina sitt svar på multiplex easystar, som du kommer til å bli veldig fornøyd med. Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR - ThrottleStore.Com Den flyr BRA
                            Jon-Brage Hoel Andorsen
                            -------------------------------------------------------------------------
                            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                            Alt flyr bare du har nok motor!

                            Comment


                            • #44
                              Må si jeg har MEGET lyst på Cessna 182 flyet, MEN hvis dere mener dette Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR - ThrottleStore.Com er bedre for en nybegynner så vet jeg ikke helt, hehe.

                              det er ihvertfall disse 2 det står mellom.

                              Comment


                              • #45
                                Støtter egentlig JayBee, eneste måten å få Easystar ned på akseptabelt prisnivå er å kjøpe den som kit og bygge den selv med egen elektronikk. Har Clouds fly selv og den fly meget bra, men det absolutt enkleste nybegynner flyet der ute er det ikke. Det trenger derimot ikke være en ulempe for enklere fly blir ofte fort kjedelig, Clouds fly'en har kraft i massevis men kan flys ganske sakte. Men hvor har du tenkt å fly? Du bør ha god plass, dette er ikke akkurat en parkflyer.

                                Comment

                                Working...
                                X