Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Ofly61 View Post
    Vanskelig å svare på dette, da det er flere alternative feilkilder. Hvilken radio har du?

    "Feil" alternativer:
    1. Mix på radio mellom balanse ror og høyderor. Løsning slå av denne mixen på radio.
    2. Når du beveger stikka høyr/venstre så beveger du stikka også opp og ned bitte litt
    for sensitiv instillt radio. Øv på bevegelsen slik atr du kjenner radio.

    Sikkert andre også som forstyrrelser/feil på radio etc.

    mvh
    Odd H.
    Takk for svar,

    det er samme radio som på cessna flyet jeg føler jeg behersker så jeg vet hva som er hva, det er ikke noe på radion jeg trur enten det er noe som har blitt koblet feil i mottaker eller en dedfekt mottaker(?)

    Comment


    • Originally posted by AOK View Post
      Takk for svar,

      det er samme radio som på cessna flyet jeg føler jeg behersker så jeg vet hva som er hva, det er ikke noe på radion jeg trur enten det er noe som har blitt koblet feil i mottaker eller en dedfekt mottaker(?)
      Merkelig ... jeg ville prøvd å flytte over/bytte mottaker dersom jeg mistenkte den ...
      men tviler på det er den som er feil altså.

      (Lurt å ha noen radioer på lager (kina RTF) de koster ikke mye dersom du kjøper direkte)

      Ville også ha sjekket om det er noe mekanisk som skjer. F.eks at servo innfesting
      ikke er skikkelig og alt sammen beveger seg når servoene er aktive.

      mvh
      Odd H.

      Comment


      • Hvet du vet om noen som har samme flyet kan du spørre hvordan kablene er koblet i mottakeren. Eller sende en mail til TS?
        Kristoffer Rosmo
        Vingtor RC Klubb
        Great Planes Super Sportster 40
        SebArt Wind S110
        Clik 2.0

        Comment


        • Noen som har prøv dette?

          Cessna Skylane 182 EPO Mini BL RTF - ThrottleStore.Com

          Comment


          • Du er altså helt kronisk med de dære ts cessnaene dine:P Hvorfor ikke prøve noe annet? EPO Yak 54 50EP Komplett ARF - ThrottleStore.Com
            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

            Alt flyr bare du har nok motor!

            Comment


            • Haha du har vel kansje ett poeng der med at jeg burde prøve noe annet ;D

              Comment


              • Originally posted by AOK View Post
                Haha du har vel kansje ett poeng der med at jeg burde prøve noe annet ;D
                Ja, jeg begynte min "modellflykarriære" med å kjøpe trainer etter trainer... Det gikk veldig sakte å bli bedre å fly, så jeg kjøpte meg et 3D fly som tålte en støyt. Det angret jeg virkelig ikke på! Det ligger utrolig mye god stikketrening i overmotoriserte 3D modeller. En Parkmaster/acromaster hadde sikkert også vært bra for deg. Eller et indoor fly.

                Du får mye mer trening igjen av et 3D fly enn en ny trainer. Kjøp gjerne noe med litt ekstra motor, og mulighet for store utslag.
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • Her er et eksempel jeg vil anbefale deg å prøve:

                  HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King Piaget EPP-CF 3D

                  HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 460mah 2S 25~40C Lipo Pack

                  HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3020 Brushless Outrunner Motor 1800kv

                  HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 10amp 9gram Speed Controller

                  HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT500 5g / .8kg / .10sec Micro Servo
                  Jon-Brage Hoel Andorsen
                  -------------------------------------------------------------------------
                  Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                  Alt flyr bare du har nok motor!

                  Comment


                  • Eller hva med en billig vinge. Flygende vinger er utrolig morro, de er lette å fly, tåler veldig mye og kan flys "overalt". Bygger man de lette kan de gli i evighet og flys meget langsomt, men med større batteri og motor kan man få de opp i ganske høye hastigheter. Denne vingen ser meget bra ut, iallefall i forhold til prisen.

                    Comment


                    • Hei igjen, nå skal jeg bestille om cirka 14 dager. Men hva skal jeg bestille? Tenker på to turnigy nano-tech batterier, axn-floater jet/ clouds + Turnigy 9x kontroll og en ekstra mottaker. Noe mer jeg burde tenke på? Lader hva skal man velge der, er mye og velge i.

                      Comment

                      Working...
                      X