Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fieseler Storch fra Ed Newman tegninger 1/5 skala (byggetråd).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jaja, du har vel målt, men en v160 er jo to stk 80 eller hur?
    Har en kompis 10 mil unna som har en Svenson. Skal sjekke neste gang jeg er hos ham. 10 mil hver vei gjør vi her nord for en ettermiddagskaffe
    Uansett var Svenson et digert byggesett med masse arbeid. Skikkelig flisbygg fra slutten av syttitallet??? Kompisen hadde hakekors på halen og mora kalte det for "styggeflyet". Det var et syn da det kom putrende over tretoppene i kveldsskjømminga. Er litt misunnelig, men jeg skal montere ESM-storken utpå senvinteren så får vi se. Den får være mitt øvelsesfly. Må kjøre inn V160 først,(hihi nok en gang).
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

    Comment


    • #17
      Fremdeles Svenson Storch: Har sagt til meg selv mange ganger de siste ukene at "nå er det ikke så mye igjen", men det tar vanvittig mye tid med alt småtteriet på denne modellen, settet var heller ikke komplett, så jeg må lage litt deler her og der. Har montert inn en Laser 120 som ikke stikker så voldsomt ut av cowlingen, vingene er klare, så nær som fester til slats i fremkant. Litt småtteri på kroppen, så er denne også klar for trekking.
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Imponerende bygge Gleder meg til å se det ferdige ressultatet

        Comment


        • #19
          Interessant fargeskjema
          Flisespikkeri er gøy!
          Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
          Dyrøy MFK
          ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
          http://rolv.info

          Comment


          • #20
            Originally posted by lupus49 View Post
            Interessant fargeskjema

            Min datter på 5 leita i solartexhaugen og mente den fargen passet bra........mulig hun blir litt skuffet når den sprøytes i RLM02.

            Comment


            • #21
              Fremdeles Svenson, så å si klar for farge, det gjelder å stoppe i tide da du kan putte på en hel masse detaljer, men tanken med denne var en "test/treningsmodell", neste inlegg vil vise ferdig fly.

              Viggo
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Kjempebra. går det ann å få ett bilde av hvordan vingene er festet? Nå fikk jeg lyst til å fortsette på min som har ligget brakk i flere år
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  Stilig Storch! Denne må jo være morsom å fly, hvis den oppfører seg som forbildet.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by tyor View Post
                    Kjempebra. går det ann å få ett bilde av hvordan vingene er festet? Nå fikk jeg lyst til å fortsette på min som har ligget brakk i flere år
                    Jeg kan ta bilder, men litt usikker på hva du vil se, regner med at du har tegninger fra Svenson selv ( kan eventuellt finne en link til tegningene på PDF.)

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by ArneH View Post
                      Stilig Storch! Denne må jo være morsom å fly, hvis den oppfører seg som forbildet.
                      Disse settene er kjent for å være for tunge til å fly helt skalariktig, men illusjonen skapes nok....

                      Comment


                      • #26
                        har de orginale tegningene. men syntes det er litt vanskelig å skjønne akuratt hvordan de har tenkt det skulle være. Hadde vert fint med ett bilde av v ingefestene, hvordan de er laget
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #27
                          Her er bilder Tom, tunga som stikker ut fra kroppen får riktig vinkel mellom 2 plywood ribber som festes i cockpitrammen, fylles inn med balsa og pusses til korrekt form.

                          I vingen bygges det en "lomme" til tunga, vingen festes med en skrue fra undersiden gjennom lomma, gjenges i tunga.

                          Forståelig?

                          Viggo
                          Attached Files

                          Comment


                          • #28
                            Takker. var noe slik jeg trodde. men hjelper straks med litt bilder Gleder meg til å høre hvordan den flyr.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #29
                              Da er den klar.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                Imponerende! Ser utrolig bra ut. Og pilotdukka på bilde nr2 så spesielt livaktig ut

                                Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
                                Olav Moe

                                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                                Innholdet i min hangar, sånn ca

                                Comment

                                Working...
                                X