Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fieseler Storch fra Ed Newman tegninger 1/5 skala (byggetråd).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fieseler Storch fra Ed Newman tegninger 1/5 skala (byggetråd).

    Click image for larger version

Name:	4728068213_53cf8f28fd_b.jpg
Views:	1
Size:	171.7 KB
ID:	628403Click image for larger version

Name:	Bilde0254.jpg
Views:	1
Size:	95.2 KB
ID:	628404Click image for larger version

Name:	Bilde0049.jpg
Views:	2
Size:	45.8 KB
ID:	628405


    Da er hobbyrommet ryddet klart etter ferdigstillelse av Balsa USA 1/3 Flybaby, starter nå min Storch, går alt som planlagt, ønsker jeg den ferdig sommeren 2012. Har vurdert lenge hvilket forbilde jeg skal velge, valget fallt tilslutt på den hitil siste restaurerte Storchen, Peter Holloway sin Storch i England, når Tor blir ferdig med sin i Stavanger så får det bli en 1/3 skala av den........
    Mister Holloway er en svært sympatisk mann, og lassevis med dokumentasjon er innhentet, skal over til England på en hel "Storch-dag" i Juli, og samle masse førstehånds bildedokumentasjon, en baksetetur er muligens heller ikke helt utelukket
    Ed Newman har tidligere tegnet for Proctor, tegningene og delene er av superb kvalitet, twin laser i fronten sørger for riktig lyd, flyet har ett vingespenn på drøyt 280cm og vil forhåpentligvis veie 10-11 kg. Newman har noe problem på "hjemmefronten" slik at disse settene er ikke tilgjengelige i overskuelig fremtid, dette er ikke så allment kjent enda, så for de som ønsker å kjøpe dette settet, burde det være mulig på amerikanske nettsteder.
    Dette settet kan bygges svært skalariktig, men jeg er ute etter en modell jeg tør å fly, så jeg må vel besinne meg litt, men ønsker en "konkurranse" modell i utgangspunktet (selv om jeg ikke konkurrrerer), så her blir det kun evnen og ikke viljen det står på.

    Ønsker alle kommentarer og synspunkter underveis velkommen, vil nok trenge litt hjelp her og der......

    Viggo

  • #2
    Click image for larger version

Name:	Bilde0263.jpg
Views:	1
Size:	74.0 KB
ID:	575896Click image for larger version

Name:	Bilde0262.jpg
Views:	1
Size:	81.1 KB
ID:	575897Click image for larger version

Name:	Bilde0264.jpg
Views:	1
Size:	71.2 KB
ID:	575898Click image for larger version

Name:	Bilde0261.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	575899Da har jeg kommet godt igang, ting smetter greit sammen så langt.

    Viggo

    Comment


    • #3
      Nydelige saker.. Storch er defintivt en av de gamle maskinene jeg liker best.. Stå på, følger med videre..
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Samme her! Storch er en gammel favoritt! Tenker med gru på da min far fortalte at de sprang helt strøkne Storch og andre Tyske fly med granater. Kjørte over de med beltevogn, og gravde de ned i gropen på syd-enden på Kjevik flyplass. Rett etter krigen.
        Tar litt og følger med på denne.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	m_DSC_0097.jpg
Views:	1
Size:	51.0 KB
ID:	576000Click image for larger version

Name:	m_DSC_0061.jpg
Views:	1
Size:	49.3 KB
ID:	576001Click image for larger version

Name:	m_DSC_0056.jpg
Views:	1
Size:	52.0 KB
ID:	575998Click image for larger version

Name:	m_DSC_0051.jpg
Views:	1
Size:	63.5 KB
ID:	575999Byggebordet var opptatt av en flishaug, som ble til en 1/3 flybaby, før storchen ble påbegynt, nå har endelig denne fått sin jomfrutur, perfekt flytur i kaldt og fint vintervær.

          Viggo

          Liten videosnutt med håndholdt fotoapparat:

          Comment


          • #6
            Da har jeg fått bygget haleflatene, den blir i utgangspunktet baktung, så jeg prøver å bygge så lett som mulig.
            Nå havner denne på loftet til høstmørket returnerer, får prøve å fly litt nå på sommeren.Click image for larger version

Name:	m_10042011021.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	578200Click image for larger version

Name:	m_10042011023.jpg
Views:	1
Size:	35.9 KB
ID:	578201Click image for larger version

Name:	m_10042011022.jpg
Views:	1
Size:	37.3 KB
ID:	578202

            Comment


            • #7
              Det var synd du tar "ferie" da får vi vente i spenning til neste kapittel

              Comment


              • #8
                Click image for larger version

Name:	m_DSC_0389.jpg
Views:	2
Size:	57.6 KB
ID:	580274Hei

                Peter Holloway som eier denne flotte Storchen ga meg en dag jeg nok kommer til å huske en stund.
                Hadde avtalt å møte han for en foto-session på Old Warden, Peter ankom i sin private R44 og brukte god tid på å øse av sin kunnskap om Storch, han har også 3000+ orginale byggetegninger/dokumenter. Han har hatt en flytmekaniker ansatt full tid i 2 1/2 år for å restaurere sin Storch.

                Etter 2 timer med foto og hyggelig prat, spør han meg om jeg vil fly Storch.........Jaaaaaa, 30 minutters baksetetur med noen veldig snåle flat-turns og latterlig korte landinger, en opplevelse å huske.

                Etter alt dette skulle også Mr Holloway til flying legends for å overvære lørdagens oppvisning, fikk da sitte på med R44, og landet på Duxford akkurat i tide til Øl og Fish and chips for oppvisningen startet.

                Comment


                • #9
                  Er da blitt litt mørkere nå?
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #10
                    Da er byggebordet ryddet, og Storch verkstedet tilbake på plass, jeg fikk kjøpt meg en påbegynnt Svenson Storch og fullfører denne for å ha som ett slags "treningsfly" før jeg fortsetter på Newman-Storchen.
                    Nærmer meg treferdig, vingespenn ca 240cm, vurderer laser 70 i snuta.

                    Viggo
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Flott bygg! Du har ikke vurdert en Laser160V? Passer rett inn i ESM sin Storch
                      Attached Files
                      Last edited by Wulf; 03-02-12, 17:34.
                      Balsa

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Wulf View Post
                        Flott bygg! Du har ikke vurdert en Laser160V? Passer rett inn i ESM sin Storch
                        Jeg tror den blir for stor, men v200 er jo ikke så mye større, den har jeg jo, så jeg skal teste.
                        70 motoren er nok nedre grense for power, men tenker å lage litt lettehull der jeg kan, 160 er definitivt i overkant.

                        Har du en ekstra liggende?

                        Viggo

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har nok ingen til overs, min sitter i en Do335.
                          Balsa

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Viggkri2 View Post
                            Jeg tror den blir for stor, men v200 er jo ikke så mye større, den har jeg jo, så jeg skal teste.
                            70 motoren er nok nedre grense for power, men tenker å lage litt lettehull der jeg kan, 160 er definitivt i overkant.

                            Har du en ekstra liggende?

                            Viggo
                            Det er nå en viss forskjell mellom 160 og 200 som bildet viser (fra hylla mi, hihi!). Lag deg en mal ut fra 160 sine mål, og prøv. ESM sin og Svenson skulle vel ikke være så forskjellige i målene? Men det er klart, 160 er i overkant hva motorkraft angår, men like greit istedenfor å legge inn bly.
                            Har ikke begynt på min Ed Newman enda, men hobbyrommet begynner å ordne seg så smått etter flytting for et halvt år siden.
                            Attached Files
                            Flisespikkeri er gøy!
                            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                            Dyrøy MFK
                            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                            http://rolv.info

                            Comment


                            • #15
                              Det bildet der var nesten litt ufint Rolv , er det bare meg som ikke eier en v160.........
                              Sjekka i bua i kveld......og den blir for stor, en Laser 80 hadde gått inn, men nå har jeg en 70 liggende, jeg får se hva vekta blir til slutt.

                              Bly er fysjom på denne, ingen servoer i halen og batteri rett bak motoren så tror jeg det går uten.

                              Viggo

                              Comment

                              Working...
                              X