Announcement

Collapse
No announcement yet.

EPP, EPO, Depron, hvor kjøpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EPP, EPO, Depron, hvor kjøpe?

    Noen som vet hvor jeg kan få tak i plater med de "moderne" byggematerialer i Oslo, Bærum, Askerområdet?
    Har liggende noen motorer og div. servoer etterhvert. Det kunne vært artig å prøve seg på schratch bygging med noe annet enn Balsa.
    Fint om noen vet om butikker som har materialer, som kan nåes med buss/bane.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Det eneste vi får tak i her i landet er depron/kapron. Baderomsbutikker/flisbutikker pleier å ha den beste sorten, som er hvit. Ligg unna den grå/sorte og den gule/grønne. Den jeg kjøper kalles kapron.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Takk for det. Liker EPP, da det tåler juling mer enn Depron. Da er den eneste muligheten å importere selv. Men det kan være tungvindt, og ta lang tid. Men det kunne kanskje vært interessant å ta inn noen vareprøver med "foam" fra USA.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        EPP-Versand.de - EPP, Depron, Carbon und vieles mehr... sender til Norge. Flying foam i USA har dessverre sluttet å sende ut av USA.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          jeg mener bestemmt dem svarte depronen er seigere enn den hvite, jeg tok inn hvit fra elgrossisten, men da koster en plate 3mm 80kr
          6mm 120kr og noe, på megaflis så kan jeg kjøpe en hel pakke med svart depron for par hundre kr. min erfaring er att den hvite er kanskje stivere, men sprikker mye fortere.

          Comment


          • #6
            Takker! Ser ut til at det skal være greit å ta inn fra Tyskland. Artig å prøve seg på annet enn Balsa, så kanskje det er greit å teste med noen Depronplater fra Flisebutikken først.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              du blir hekta

              Comment


              • #8
                Originally posted by kapia View Post
                jeg mener bestemmt dem svarte depronen er seigere enn den hvite
                Jeg har motsatt erfaring, så det må bety at det er ulike kvaliteter uavhengig av farge. Som sagt, den som heter Kapron og som er hvit, er meget bra.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Jeg har fått tak i noe som heter elpron... Omtrent samme som depron men ganske kompakt og lett
                  Jon-Brage Hoel Andorsen
                  -------------------------------------------------------------------------
                  Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                  Alt flyr bare du har nok motor!

                  Comment


                  • #10
                    Gammel tråd, men om noen trenger Kapron plater i Oslo/Bærumsområdet,
                    så har du importøren av dette i Høvikveien 11.
                    Fant ikke siden – Elektroplast as
                    Der har de både 3 og 6mm.

                    Comment


                    • #11
                      Slutter meg helt til Jan-Øyvinds forslag, elektroplast har jeg kjøpt kapron da jeg bodde i Bærum, det var et supert byggemateriale, det kan valses med et pvc rør og få fine kurver helt uten bruk av varme, litt maskeringstape på den ene siden så tåler det også krappe bøyer, det er dette materialet som en bør bruke om en skal skalere opp eks fiddlers green papirmodeller. Vi har desverre ikke kapron her oppe i nord. For tiden driver jeg å limer sammen tegninger til en stor DC 3 modell ca 2m i vingespenn, i 3mm depron, full fuse etter fiddlers green prinsippet. må desverre bruke plater kjøpt på flisekompaniet, disse holder ikke samme kvalitet som kapronen, men er riktignok billige, betalte 19 kr per plate. Ser lite poeng i å kjøpe plater fra utlandet når en har så gode alternativer hjemme, og bygget riktig er depronmodellene så lette at de ikke nødvendigvis tar kveld etter et kræsj.
                      mvh Eystein

                      Comment


                      • #12
                        Er det noen som selger kapron på nett? Evt annet og helst hvit matrial?

                        Comment


                        • #13
                          Er ikke sikker på om noen vil sende slikt i posten,
                          men kan jo være verdt en telefon ned til elektroplast å høre.
                          Har ringt de gutta selv og de er skikkelig trivelige.
                          Tror forøvrig Moss Hobby (ser at du er derfra) selger Depron.

                          Moss Hobby - EPP plate hvit 10 x 740 x 600mm 15g/l

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har fått disse blå-grønne platene tilsendt, uten at jeg husker hvorfra, men jeg skulle gjerne hatt flere og helst hvite. Moss Hobby er dessverre ute av biznizz (med mindre de ha gjenoppstått).

                            Comment


                            • #15
                              Ohhhh... uhhh... ok! Hjemmesiden deres ser ihvertfall ut til å være oppe enda.
                              Visste ikke at Kapron var i annet en hvitt, men vet ihvertfall at Elektroplast
                              har agenturet på dette i Norge.

                              Comment

                              Working...
                              X