Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp med montering av ski på cessna 182 epo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp med montering av ski på cessna 182 epo

    Kjøpte meg nettopp et cessna 182 epo 141 fra throttlestore, og med i pakken var det ski, men hvordan i huleste skal en få på forskien? Fulgte med nesehjuloppheng for dette flyet, som passer til selve skien, men det er for stor dim på denne i forhold til hullet den skal inn i på flyet. Nå har jeg søkt meg ihjel på nettet uten å finne noe, så da får en spørre da

    Helt amatør og nybegynner på dette med modellfly, så bær over meg hvis beskrivelsen av delene er helt på jordet.

  • #2
    Har du et skyvelær så kan du jo sjekke diameteren på den orginale leggen og den til skia. Med meg så passet det helt fint. Dersom den til skia går greit på plass på skia så "bør" det passe. Kan kontrollmåle på min.
    -63.
    Graupner MC
    JR
    Multiplex
    Turnigy.
    Fly, alt for mange.

    Comment


    • #3
      Har selv antagelig kjøpt samme "pakka" som deg å selv satt på ski, det du må gjøre er å skru av den "skjermen/dekselet" foran og skru av selve feste til hjulet, da kan du feste, festet som følger med skiene. .
      Håper du skjønner hvis ikke kan jeg ta bilder

      Comment


      • #4
        Det er mulig at jeg mått bore opp med 3mm bor, jeg husker faktisk ikke!!! Var å kontrollmålte og leggen til skia er 0,13mm tykkere enn leggen til hjulkåpa.
        -63.
        Graupner MC
        JR
        Multiplex
        Turnigy.
        Fly, alt for mange.

        Comment


        • #5
          Takker for svar=) Jepp leggen til skia er tykkere, men hvis jeg må drille opp, vil vel leggen bli for rom for hjulet hvis den en gang ska på igjen? A0K: Er det selve plastdekselet du mener?, eller bare den ALU hylsa, for prøvde å skru av ALU hylsa, men det resultat at jeg ødela skruen... URKE!

          Comment


          • #6
            Originally posted by hjorgel View Post
            Takker for svar=) Jepp leggen til skia er tykkere, men hvis jeg må drille opp, vil vel leggen bli for rom for hjulet hvis den en gang ska på igjen? A0K: Er det selve plastdekselet du mener?, eller bare den ALU hylsa, for prøvde å skru av ALU hylsa, men det resultat at jeg ødela skruen... URKE!
            Man må ta av plastdekselet for å skru av alu hylsa (det du har prøvd?) også setter du på "leggen" til skien der den alu hylsa satt.

            Comment


            • #7
              Høres ut som det er endret endel fra min 182 EPO til den nye modellen for det var ingen aluhylse på min, bare leggen som skulle byttes.
              -63.
              Graupner MC
              JR
              Multiplex
              Turnigy.
              Fly, alt for mange.

              Comment

              Working...
              X