Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dagens Finn.no annonse :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by sveininge View Post
    """"""""""Billlig""""""""" turnigy radio

    Den radioen koster vel 50-60 usd fra hobbycity hehe litt av en luring det derre.
    Skjønner ikke helt kritikken her da ? Kan ike gubben få noen usle hundrelapper i forteneste for å ta inn den senderen til norge da? Vet om flere som betaler gladelig noen lapper for å slippe og importere selv. Har selv en kompis som stikker til meg noen kroner av og til for att eg bruker visa'n min rundt om i verden og shopper ting han har lyst på. Om du kaller dette lureri, så har du blitt kraftig svindlet på hvert eneste klesplagg du har i kleskapet ditt.
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #32
      Det er da ikke det samme å handle med en privatperson på nettet kontra det å handle i en butikk. Hva skjer hvis radioen ikke funker? Er denne personen villig til å ta den tilbake, eller må du ordne det selv. Man mister jo all trygghet ved å handle i butikk når man handler privat, og da er det for min del helt uaktuelt og la selger tjene på salget. Så lenge det selger tilbyr er lett tilgjengelig skal det mye til for at jeg betaler mer enn 60% av original verdi, jeg skal spare godt på å kjøpe privat, enten varen er som ny eller brukt.

      Comment


      • #33
        Det er din måte å se det på, ikke alle ser det slik. Og det er disse som handler varen og synest det er ok. Har av og til fikset fly til personer eg kjenner, og har måtte handlet deler på nett for få greiene til å fly igjen. Har alltid fått noen kroner for bryet med å handle deler på nett,hente disse på posten o.s.v Er det ikke en fear sak da att man får betaling for den tenesten?
        Og er litt usikker på om en vare som befinner seg i Kina kan kalles en "lett tilgjengelig vare" det finnes fremdeles 1000vis av personer her i norge som ikke har pc ELLER ikke vil bruke Visa e.t.c på nett
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #34
          Hvis folk synes det er helt ok å betale fremmede ekstra for å slippe å "importere" selv så må de gjerne det, men det er like enkelt å bestille og betale til en asiatisk webside som en norsk, så bortsett fra lengre ventetid så er det akkurat det samme, så ingen får noe ekstra fra meg for å ha "importert" fra HobbyKing (eller andre utelandske butikker). Så lenge alt kan bestilles og betales trygt fra sofaen, så er det i mine øyne lett tilgjengelig, uansett hvor i verden det kommer fra. Og folk som ikke har PC har heller ikke tilgang til FINN, og hvis du hjelper dem med å skaffe ting slik du beskriver så er det DU som skal ha betalt for tjenesten, ikke selgeren. Man gjør ikke folk en tjeneste ved å selge på FINN, men utifra prisene enkelte oppgir (gjelder også RCMarked) så virker det som enkelte tror de gjør det.
          Last edited by Kyrre; 10-08-11, 15:17.

          Comment


          • #35
            Kjøper heller ikke argumentet om at "hvis kjøper vil betale... så er det greit". Tror ikke de fleste kjøpere vil betale den oppgitte prisen hvis de var klar over hva de egentlig kunne fått varen for. Det blir litt å spekulere i folks uvitenhet i mange tilfeller..
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #36
              Klarer ikke helt helt skjønne hvordan dere tenker. Kjøpe, og selge med forteneste er vel det hele verden lever av ? eller er det ikke det alle som driver rc butikk gjør også da ? Eg personlig hadde heller ikke kjøpt den senderen som trådstarter linker til, hadde importert den selv. Men vet att om eg hadde hatt interesse av det så kunne eg handlet store pakker fra f.eks hobbycity og solgt utstyret videre her i miljøet, uten problemer, med litt påslag.
              Blir faktisk litt samme greia som med å skaffe ved til vinteren. Eg har tilgang på å hugge gratis ved hos mine svigerforeldre, og gjorde dette i noen år, men er gått lei heile greia, for mye styr. så eg betaler en bonde 4000 kroner for å tippe eit traktor lass med ved i tunet mitt hvert år. Så her betaler eg 4000 for en vare som eg kunne fått gratis !! er egentlig ikke noe logikk i dette, men slik er nå en gang verden skrudd sammen
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #37
                Synes nå det er litt artig jeg at man finner annonser med helikopeter som er kopier til 40 000,- på finn.no osv. Synes selvfølgelig synd på de som går på slike salg om de er noen som gjør det, men er da lov til å gooogle litt selv også får man drar frem kortet.
                Lars Norberg

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Lars N View Post
                  Synes nå det er litt artig jeg at man finner annonser med helikopeter som er kopier til 40 000,- på finn.no osv. Synes selvfølgelig synd på de som går på slike salg om de er noen som gjør det, men er da lov til å gooogle litt selv også får man drar frem kortet.
                  En del av disse som blir lurt på finn.no er jo såkalte impulskjøpere.. Hadde de ikke brukt kr.40 000,- på et skrothelikopter, så hadde de brukt det på noe annet skrot Research er oppskrytt når man handler på impuls..
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • #39
                    Vel vel. Om ikke annet så blir de en erfaring rikere
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • #40
                      Enkelte drekker jo opp penga sine, vet ikke hva som er verst. Brumm, f.eks. Jeg har med selvsyn observert at han heller i seg en formue.

                      Fra spøk til alvor, jeg ser ikke helt problemet. Det er jo ikke akkurat sånn at finn.no-selgeren prøver å lure folk ved å hevde at han selger noe annet enn det han gjør. Jeg tipper at man har radioen raskere i postkassa enn om man bestiller fra BackorderKing også.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #41
                        Det er vel egentlig ikke et problem, men jeg har holdningnen at alt som handles fra privatpersoner er å anse som brukt/forringet, og det er fordi jeg har null garanti for å ikke sitte med skjegget i postkassa etter endt handel. Min Turnigy radio var helt død når jeg fikk den og jeg måtte åpne den og lodde om for å få den i live, hva om den som er i annonsen ankommer like død. Får jeg pengene tilbake da? Eller ny radio? Jeg vet jo at det er håpløst med garanti fra HK også da det koster en halv formue å sende ting tilbake dit, men handler man slik de fleste gjør fra HK så får man jo to radioer for 900. Og hva med mottakere? Selger denne personen det også? Hvis ikke må man jo handle fra HK (eller andre asiatiske butikker) allikevel og da kunne man jo kjøpt radioen der i første omgang.
                        Last edited by Kyrre; 11-08-11, 17:35.

                        Comment


                        • #42
                          nå har selger satt ned prisen til 900...... fortsatt dyrt men det nermer seg

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by thor_no View Post
                            nå har selger satt ned prisen til 900...... fortsatt dyrt men det nermer seg
                            Har prisen vert høyere? Da eg sjekket linken var prisen 900.
                            Alt som kan fjernstyres.
                            ---------------------------------------------
                            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                            Steinar Kvarme.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by elektrodude View Post
                              Har prisen vert høyere? Da eg sjekket linken var prisen 900.
                              Mener at den lå til 1900,- da annonsen ble lagt ut...
                              Jan Fredrik Bjordal
                              www.JetsOfBergen.no

                              This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                              Comment


                              • #45
                                Stort P-51 Mustang, Radiostyrt fly - FINN Torget

                                Førstemann tell mølla. Synd jeg mangler cash!
                                Terje Pedersen

                                Indre Østfold Modellflyklubb

                                91399490

                                Comment

                                Working...
                                X