Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly nr. 2...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Får legge til litt info, da jeg ser du heller mot Acromasteren. Har denne sjøl men den henger godt på veggen da den brøler som ei ku. Dette kalles "mad cow syndrome" på rcgroups. Hvis du følger tråden der finner du flere tips åssen forsterke neseveggene osv for å slippe den revner i nesa etter en stund pga vibrasjoner. AM har altfor tynne vegger i nesa som gjør den sårbar for vibrasjoner. Dritviktig å ha 100% balansert prop, samme med spinneren om du velger bruke en. Balanserer meg gal på skikkelig balanserer (DuBro) hver gang jeg gir den et forsøk, men kua lever i værste velgående..
    Du kan lese om dette i linken under.
    New: Multiplex Acro Master - RC Groups

    Lykke til, den flyr som en drøm bare du er nøye med nesa
    Last edited by hangman; 27-02-11, 19:34.
    Jo Skavhaug

    ..sånn ca..

    Comment


    • #17
      Takk for videre tips...

      Jepp, men tror ikke det blir en Acromaster. Tror jeg er litt gal, stoler litt på flyferdigheter og mekkelyst og begir meg ut på en balsamodell.

      Blir spennende å teste detta!

      Takk igjen folkens!

      Harald
      Mvh

      Harald

      Comment


      • #18
        Originally posted by HaraldN View Post
        Jepp, men tror ikke det blir en Acromaster. Tror jeg er litt gal, stoler litt på flyferdigheter og mekkelyst og begir meg ut på en balsamodell.

        Blir spennende å teste detta!

        Takk igjen folkens!

        Harald
        (Dersom jeg ble gal og valgte å prøve balsa ) så ville jeg sagt
        ja takk begge deler d.v.s. skummplast modell til hverdags og
        balsa til "Søndags flyging".

        Odd H.

        Comment


        • #19
          Jeg ble nå litt interisert i denne Acromasteren, lurer på:

          - Må man være "ekspert" på generell flyging for og mestre den? Er det noen måter og tune den litt ned på til og begynne med?
          - Er det noen spesielle online butikker som selger den billig noe ala..HK?

          Comment


          • #20
            Originally posted by sprengballe View Post
            Jeg ble nå litt interisert i denne Acromasteren, lurer på:

            - Må man være "ekspert" på generell flyging for og mestre den? Er det noen måter og tune den litt ned på til og begynne med?
            - Er det noen spesielle online butikker som selger den billig noe ala..HK?
            Om du begynner med små utslag er det ikke noe spesielt vanskelig å fly den vil jeg tro
            Kristoffer Rosmo
            Vingtor RC Klubb
            Great Planes Super Sportster 40
            SebArt Wind S110
            Clik 2.0

            Comment


            • #21
              Jeg vil sterkt anbefale Sebart angel 30s fra rcpro.no Dette flyet flyr helt rått. Du trenger ikke store plassen heller. Snill som en trainer og så acrobatisk du vil den skal være. Du kan dra ut hastigheten til det minimale under landing og den tar av på tre meter. Du kommer garantert ikke til og bli skuffet. Har hatt maaange modeller, men denne har gledet meg aller mest. Sebart=flygeglede.
              Youtube: Flygutta
              -----------------------------
              Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
              Heli: T-rex 700,T-rex 450
              Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
              (34 år ung)
              www.flygutta.com
              www.vfkm.no

              Comment


              • #22
                Hei
                Alle vi som gir deg tips er pga egne erfaringer og vil gjerne at du skal få samme opplevelse.
                Men svaret sitter du egentlig med selv Det var ikke for å være nesevis! Start med å spørre deg selv:
                Hva er drømmeflyet?(er det mulig for meg å fly det med min kunnskap)
                Skal jeg kjøpe det fix ferdig eller bygge det selv?(et selvbygg gir større tilfredsstillende men har jeg kunnskap og tålmodighet)
                Hvor mye penger ønsker jeg å bruke? (det vet bare du)
                Hvor stort fly ønsker jeg(tenk transport og lagring)
                Hvor skal jeg fly? (ser at det er et tema allerede)
                Hvilken type fly?(for å utvide din flyferdighet bør det ha mulighet for noen aerobatiske øvelser, men Viktig!! det må også kunne flys stabilt ved lave hastigheter d.v.s. ha lav vingebelastning +-50g/dm")

                Så se deg om og du finner ditt fly!
                Mitt stalltips: nei det er for dumt.................

                Comment


                • #23
                  Originally posted by farmann View Post
                  Hei
                  Alle vi som gir deg tips er pga egne erfaringer og vil gjerne at du skal få samme opplevelse.
                  Men svaret sitter du egentlig med selv Det var ikke for å være nesevis! Start med å spørre deg selv:
                  Hva er drømmeflyet?(er det mulig for meg å fly det med min kunnskap)
                  Skal jeg kjøpe det fix ferdig eller bygge det selv?(et selvbygg gir større tilfredsstillende men har jeg kunnskap og tålmodighet)
                  Hvor mye penger ønsker jeg å bruke? (det vet bare du)
                  Hvor stort fly ønsker jeg(tenk transport og lagring)
                  Hvor skal jeg fly? (ser at det er et tema allerede)
                  Hvilken type fly?(for å utvide din flyferdighet bør det ha mulighet for noen aerobatiske øvelser, men Viktig!! det må også kunne flys stabilt ved lave hastigheter d.v.s. ha lav vingebelastning +-50g/dm")

                  Så se deg om og du finner ditt fly!
                  Mitt stalltips: nei det er for dumt.................
                  Hehe, takk for den! Nyttige tips!
                  Mvh

                  Harald

                  Comment

                  Working...
                  X