Announcement

Collapse
No announcement yet.

MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Christen View Post
    MI er av og for modellflyvere. Til dere som er missfornøyd, send inn artikler! Syns det rett og slett blir helt feil å klage på noe man egentlig burde bidra med.
    Jeg har bidratt med både artikler og en haug med bilder opp gjennom åra. Problemet slik jeg ser det er at bare en håndfull modellflygere gidder å bruke tid på dette. Da blir innholdet ensformig og kjedelig.
    I tillegg så har bruken av diverse forumer på Internett tatt over en del av det som var naturlig innhold i MI for noen år siden.
    Det er for eksempel mange byggeblogger på Jets of Norway sine forumsider. Ingen av disse har blitt publisert i MI.
    Se også antall byggeblogger og tester her på Modellflynytt. Artikler som kanskje kunne vært publisert i MI i "gamle dager"
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

    Comment


    • #32
      Originally posted by larshkj View Post
      I tillegg så har bruken av diverse forumer på Internett tatt over en del av det som var naturlig innhold i MI for noen år siden.
      Det er en kjent sak at papir må vike for internett etterhvert. Det er ikke noen grunn til at ikke MI kan bli elektronisk. Men det er sikkert noen som samler på "fagblad" som sikkert er uenig. Dette kan være et benkeforslag om 3 uker?
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

      Comment


      • #33
        Originally posted by arhennie View Post
        Det er bare at jeg får litt vond smak i munnen av alt som lukter av NLF om dagen.
        Ser gjerne at du utdyper det nærmere, gjerne i en annen tråd. Synes det er ropt "Ulv" lenge nok nå.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment


        • #34
          Enig med de fleste her, dette var som å lese lokalavisa. Det var lettbladd...


          MEN som her på mfn så er det ingenting som gjør seg selv annet enn forum. Det å skrive og produsere fulle artikler krever sitt og når betalingen ikke er der så blir det som det blir. Personlig ville jeg gjerne ha inn masse tester, ARF eller ikke. Om jeg hadde vært helt skalafreak så skulle jeg da klart å bladd over det som ikke interesserer meg??

          Vet også at Xillian har snakket med MI for å vurdere noe samarbeid i en eller annen form, vi er jo tross alt langt fra konkurrenter? Heller stikk motsatt
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #35
            Originally posted by Karl H. View Post
            Ser gjerne at du utdyper det nærmere, gjerne i en annen tråd. Synes det er ropt "Ulv" lenge nok nå.
            Ja, det handler det om regelverk prosessen. Og det har jeg allerede utdypet til det kjedsommelige i den tråden som omhandler nettopp regelverket.
            Du må gjerne synes jeg (og mange andre) roper ulv, for jeg vet du og jeg har vidt forskjellig oppfatning om hva slags følger et regelverk vil få avhengig av hvordan det vil bli. Du ser muligens det foreslåtte regelverket som et kjærkommet system som forenkler din deltagelse i konkurranser i Tyskland. For meg blir det bare helvete.
            For ytterligere diskusjon henviser jeg til "regelverk-tråden".
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #36
              Jeg har lenge hatt noen artikler jeg tenkte å sende til MI, bla fra fjorårets Joe Nall, med masse bilder, hadde sikkert blitt 8 sider, men når alt dette peset med regelverket kom på banen, mista jeg rett og slett lysten på både å skrive noe, og å drive med fly i det store og det hele. Kanskje jeg får litt gløden igjen nå til neste helg. Innholdet i siste MI er kanskje ikke så ille, men selve layout'n ser jo ut som den er skrudd tilbake til 90 tallet. Ser de har skiftet trykkeri. Kanskje det er derfor det ser litt "rart" ut.

              Ellers så er det jo fullt mulig å bombe bladet med artikler om store bensin kjerrer, men det blir jo kjedelig i lengden det oxo, det er tross alt ikke så veldig mange måter å sette sammen en sånn modell på. Da er det vel bedre å skrive litt om turer og uformelle treff, noen heftige smeller på den lokale stripa, samt å knipse noen hotte damer blant publikum på stevner Jeg tar jobben neste helg med den siste saken der
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #37
                Originally posted by Eagle View Post
                samt å knipse noen hotte damer blant publikum på stevner Jeg tar jobben neste helg med den siste saken der
                E d Fagernes babes vi får se?
                Svein Roe
                ----------------
                Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                Boomerang Sprint - Simjet 2250
                Starfire II P-60
                C-arf Extra 2,3 - DA 50
                EF Extra 91" - DA 60
                EF Edge 48"
                Ventus 4m
                Mini Nyx

                Comment


                • #38
                  Vær nå litt snille å send inn et lite bidrag. Jeg synes Eagle sitt innlegg for en stund siden var veldig bra Så send inn litt til a...
                  Anders e og Eagle skriv litt da, håper noen av dere som flyr stort møter opp på tinget og blir med i den nye "SU komiteen"(om det blir noe av)
                  Det å skrive på flere steder skaper ikke mer arbeid. Sendt akkurat inn en artikkel til MI, som skal komme på trykk her i MFN så fort jeg for det til med denne datagreia, legge inn bilder og overskrifter slik som affa gjør det For det har jeg ikke greie på. Til MI er det bare å sende inn i Word og noen store bildefiler.

                  Jeg liker blader for de har kun behov for lys.
                  Mvh Andreas Sundt
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #39
                    Var kanskje litt så som så dette nummeret, men jeg synes det er knall at MI kommer uansett! Synes vi skal gi "MI-folket" litt tid på å komme skikkelig i gang (ser ut som flere mener det samme i grunn). Tror det er en lang og tung oppgave å fylle Terjes sko.
                    Enig at det er mye bra stoff her på forumet, men det må sendes inn! redigeres for papir-blekke osv osv.
                    Er jo tidvis en god del stoff der som ikke treffer meg, men så er jo dette et blad for "alle"

                    Jeg LIKER å lese et BLAD kontra å surfe på nettet. Hender til og med at jeg handler noen ytlanske blader, selv om jeg sikkert kunne lest om samme stoff på Ærrsejuniværs eller tilsvarende. Er liksom noe helt spesielt med den kulørte blekka vettu! Blir liksom litt kleint å drasse med laptop'en på dass og på nattbordet synes jeg!
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #40
                      Enig med Thinnthinn der. Det er fint å slappe av med et blad, og jeg abonnerer på flere. Særlig på ferietur liker jeg å ha med en bunke uleste fly/heli blader.

                      Nå fant jeg en byggetråd jeg skrev for et års tid siden som kanskje kunne egne seg på trykk. Mulig jeg forsøker å redigere teksten å se om jeg kunne fått til et forsøk på en artikkel i MI. Og så se åssen det blir tatt i mot. Og om flere hiver seg på kunne MI blitt interessant lesing etterhvert det også.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #41
                        Nå drar jeg opp denne gamle tråden igjen men.. fikk nye MI i posten idag - og det har tatt seg betraktelig opp! Bra jobba!

                        Overall en bedre layout / kvalitets intrykk enn forrige nummer IMO. Nå er det jo veldig mye skala/f3a-k-i-å-w-b-z stasj der, og det er kanskje ikke helt min greie i skrivende stund - men det er vel opp til oss lesere å til en viss grad sende inn materiale - skulle gjerne sett litt mer 3D relatert materiale. Hva med en egen 3D relatert spalte??

                        Uansett, bra!

                        Å lese litt om Notodden fikk meg til å glede meg til Fagerness treffet om ikke annet, selv om det er en goood stund til...
                        Last edited by alflovvold; 18-10-11, 13:23.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #42
                          Jeg sendte en mail til helikopter spalten for 1,5 uke siden. Hadde tenkt å bidra til en artikkel. Men får ikke noe svar...
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #43
                            Litt mer 3D-stoff støtter jeg! Litt om tips/triks oppsett og stikkebevegelser. Slikt som enkelte gamlekarer mener at fly ikke kan, dét kan godt bli mer av

                            Nå ble jeg svanger med en liten artikkel her selv..
                            Geir


                            3D plane - 1D brain

                            Comment


                            • #44
                              Det hjelper ikke å be om stoff til MI, vi medlemmer må skrive det selv. MI er stort sett skrevet på dugnad av medlemmer i modellflyseksjonen og dersom dere mener det bør være mere av annet stoff i bladet så se til å send inn artikler. Alle har mulighet til å sende inn ting til bladet så det er bare å sette i gang
                              Jon-Brage Hoel Andorsen
                              -------------------------------------------------------------------------
                              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                              Alt flyr bare du har nok motor!

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by arhennie View Post
                                Jeg sendte en mail til helikopter spalten for 1,5 uke siden. Hadde tenkt å bidra til en artikkel. Men får ikke noe svar...
                                Jeg sendte til JW som er ny redaktør for en god stund siden. Og det kom med. (folk kan ha ferie også) OG F3A er muligens hans hjertebarn
                                Jeg håper du ikke gir opp dette må bli bra. Helien din er jo kjempefin
                                Og litt tips fra dere 3d gutta hadde jeg satt pris på. Cap´n min flyr jo bare søndagsprogram

                                Bladet kan jo bare bli bedre og bedre
                                Så støtt opp med Artikler til MI send in et bilde eller to i god oppløsning, sammen med en liten kommentar
                                Mvh Andreas
                                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                                PCM.at mye glede i litt carbon
                                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                                Comment

                                Working...
                                X