Announcement

Collapse
No announcement yet.

MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hmm.. Det er lett å være storkjeftet når en ikke bidrar selv men bare krever.

    Jeg har fra tid til annen levert stoff til MI men aldri fått det som jeg vil. Tekst kunne vært omstokket på og ikke uttdypet der jeg har krevet det. Vedlagte bilder har ikke vært plassert der de skulle, tekst kunne vært satt uten markering og ikke i riktig avsnitt, iallfall i den delen jeg selv har bidratt. Som ny spalteredaktør vil jeg følge dette nøye kritisk opp da jeg vil ha det resultat som lesere er mest nøyd med og som jeg kvalitetsmessig kan levere opp til forventningene. Om ikke er jeg redd den jobben blir ledig igjen.

    Alle nummere etter Terjes bortgang har vært dårlige både korrekturmessig sett også fra det layoutmessig. De har faktisk greid å få inn ordfeil og ord-delefeil der jeg har skrevet grammatisk riktig. I dette siste nummer hadde jeg en reportasje med GP Super Sportster og ikke ett bilde viste med den ferdige modellen som det var levert totalt 6 av. Siste nummer som kom i går hadde flere sider med nummererte bilder som ikke hadde tekst..

    Ønsker en forandring rent redaksjonelt så er den det nyansatt MI redaktøren som skal ha den biten. Spalteredaktørene har ingeting med bladets layout å gjøre. En annen ting er at jeg ser det fremlegges ønsker om ditt og datt.. Slike ting ramler ikke ned av seg selv. Hvorfor ikke bidra selv med det. Levere stoff inn osv. En annen ting jeg vil påpeke er at bladet får inn en eller to korrekturlesere - noe jeg har savnet. Tilslutt - uten bidrag forblir bladet tynt..

    mvh.
    Rolv Leirro
    Spalteredaktør Sportsflygerspalten
    roleirro(a)online.no
    [www.rcforumet.com]
    Mvh.
    Rolv Leirro

    Comment


    • #47
      Finnes nok folk som kan dette. Det er bare å levere stoff til det! NB: "Sniper" stikkebevegelser kan jeg fortelle deg neste gang he he.. selv om jeg ikke er noe klassisk utøvende 3'd pilot.
      Mvh.
      Rolv Leirro

      Comment


      • #48
        Er det noen som er storkjeftet da?!?

        Men det er jo greit, om noen av oss 3D karer har noe å dele så er det bare å sende inn, ok!
        Last edited by alflovvold; 18-10-11, 18:07.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #49
          Originally posted by alflovvold View Post
          Er det noen som er storkjeftet da?!?

          Men det er jo greit, om noen av oss 3D karer har noe å dele så er det bare å sende inn, ok!
          Storkjeftet og klaging går hånd i hånd.
          Mvh.
          Rolv Leirro

          Comment


          • #50
            Originally posted by arhennie View Post
            Jeg sendte en mail til helikopter spalten for 1,5 uke siden. Hadde tenkt å bidra til en artikkel. Men får ikke noe svar...
            Heli har jo egen spalteredaktør. Er en ikke inne med stoff før deadline blir dette liggende over til neste nummer.
            Mvh.
            Rolv Leirro

            Comment


            • #51
              Originally posted by Raptor View Post
              Storkjeftet og klaging går hånd i hånd.

              HVA? Kødder du nå eller? Det er jo kun KONSTRUKTIVE tilbakemelding og den lille "kritikken" som det kan tolkes som bør taes opp i positiv retning da det er gratis reklame for MI + folk som ønsker å bidra til en artikkel! Tenker da på arhennie sin kommentar hvor han ønsker å bidra med en artikkel.. Så at dette er storkjefetet og klaging bør du trekke tilbake........


              Nå drar jeg opp denne gamle tråden igjen men.. fikk nye MI i posten idag - og det har tatt seg betraktelig opp! Bra jobba!

              Overall en bedre layout / kvalitets intrykk enn forrige nummer IMO. Nå er det jo veldig mye skala/f3a-k-i-å-w-b-z stasj der, og det er kanskje ikke helt min greie i skrivende stund - men det er vel opp til oss lesere å til en viss grad sende inn materiale - skulle gjerne sett litt mer 3D relatert materiale. Hva med en egen 3D relatert spalte??

              Uansett, bra!

              Å lese litt om Notodden fikk meg til å glede meg til Fagerness treffet om ikke annet, selv om det er en goood stund til...
              Litt mer 3D-stoff støtter jeg! Litt om tips/triks oppsett og stikkebevegelser. Slikt som enkelte gamlekarer mener at fly ikke kan, dét kan godt bli mer av

              Nå ble jeg svanger med en liten artikkel her selv..
              Det hjelper ikke å be om stoff til MI, vi medlemmer må skrive det selv. MI er stort sett skrevet på dugnad av medlemmer i modellflyseksjonen og dersom dere mener det bør være mere av annet stoff i bladet så se til å send inn artikler. Alle har mulighet til å sende inn ting til bladet så det er bare å sette i gang
              Jeg sendte til JW som er ny redaktør for en god stund siden. Og det kom med. (folk kan ha ferie også) OG F3A er muligens hans hjertebarn
              Jeg håper du ikke gir opp dette må bli bra. Helien din er jo kjempefin
              Og litt tips fra dere 3d gutta hadde jeg satt pris på. Cap´n min flyr jo bare søndagsprogram

              Bladet kan jo bare bli bedre og bedre
              Så støtt opp med Artikler til MI send in et bilde eller to i god oppløsning, sammen med en liten kommentar

              Comment


              • #52
                Hehe ja, tror noooen har misforstått intensjonen her siden tråden ble tatt opp igjen! *kremt*

                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #53
                  Da tar jeg herved på meg oppgaven med å skrive om, og sende inn bilder fra treffet på Vinnu, som for min del blir et 3D treff.OK?
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by alflovvold View Post
                    Hehe ja, tror noooen har misforstått intensjonen her siden tråden ble tatt opp igjen! *kremt*

                    Mulig det
                    Mvh.
                    Rolv Leirro

                    Comment


                    • #55
                      Her har vel alle innlegg i dag vært konstruktive, bortsett fra alle innleggene dine Raptor. Kjenner jeg får lyst til å la være etter å ha lest dine poster her nå. Ikke akkurat til inspirasjon.
                      Men nå er det ikke for deg jeg hadde tenkt å skrive, og jeg har nettopp skrevet ferdig en sak her nå i kveld så da sender jeg den går jeg ut fra. Trenger bare samle og sortere litt bilder før den er klar.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #56
                        Arne, dersom du har en fiks ferdig artikkel kan du legge den ut på MFN, NÅ!
                        (Ny editor takler copy/paste rett fra word osv.)

                        Dette gjelder for øvrig samtlige her inne... stort sett.
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #57
                          Tja, den ligger alt her da. På et vis i allefall, i form av en monteringstråd.
                          (MFN) ModellflyNytt.no
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #58
                            jaja... joda.. tenker da mer som et sammendrag osv. Men du bestemmer selv
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #59
                              Det blir jo bare nok en tråd på samme bygg, om enn mer komprimert og mye mer tekst. Men det blir litt rart for min del. Som artikkel kanskje, men det har vi vel ikke tilgang til.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #60
                                Jeg er en temmelig fersk leser, mitt fjerde nummer fikk jeg i dag. Faglig kvalitet skal jeg dermed ikke mene så mye om. Men som journalist av bakgrunn skjemmes bladet etter min mening av alt for mange skrivefeil og rett ut sagt dårlig norsk.

                                Dårlig språk reduserer for min del opplevelsen av bladet i for stor grad.

                                Ellers takk for at bladet finnes - det forestår meg som et viktig bindemiddel i og mellom miljøene. Stå på - jeg bidrar gjerne selv!
                                Kristian Westgård
                                Nittedal

                                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                                — Neil Armstrong

                                Comment

                                Working...
                                X