Announcement

Collapse
No announcement yet.

MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Noen måneder til kunne du jo skrevet "Veien til VM" eller noe. Men siden lovet nå på søndag å alltid holde deg bak meg er du dessverre dømt til evig nybegynner
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #62
      Hehe. Jeg skriver helst om andre....
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #63
        Artig å se godt grafisk løft i MI denne gangen.
        Artikkelen til Arhennie så meget bra ut. (Har ikke lest bladet, kun sett på layout)

        Men jeg savner mere luft (rundt tekst/bilder). Det er for trangt, og tekst
        er litt lite lesbart enkelte steder. Men nå er vel dette bare starten, så
        ingen vits å mase for mye om det.

        -

        Leste for øvrig innledningen til redaktøren hvor han mellom linjene rakker ned
        på forum og andre nettsider og utroper MI til rekrutteringens gullfugl.
        Hovedproblemet her er vel at ikke en kjeft vet om MI før dem er rekruttert ferdig
        og har meldt seg inn i en klubb... Som regel via en kamerat.

        Også er det veldig merkelig hvordan det påstås at det er 4.000 helifolk som ser bildet
        av seilflyet i MI og at det ikke gjøres f.eks her.
        Her kan du poste bildet av seilflyet ditt, og det kan POTENSIELT bli sett av
        ca. 2,095,006,005 brukere. (ref. World Internet Usage Statistics News and World Population Stats)

        Dessverre er det her bare ca. 1.800 brukere pr. dag, hvorav et fåtall helipiloter
        som er interessert i bilder av seilfly...
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #64
          Originally posted by xilian View Post
          Leste for øvrig innledningen til redaktøren hvor han mellom linjene rakker ned
          på forum og andre nettsider og utroper MI til rekrutteringens gullfugl.
          Hovedproblemet her er vel at ikke en kjeft vet om MI før dem er rekruttert ferdig
          og har meldt seg inn i en klubb... Som regel via en kamerat.
          Egen fortreffelighet kombinert med dårlig selvinnsikt er ikke noe ukjent fenomen....

          Det frister lite å distribuere artikler der videre.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #65
            jæjæ.. dette er vel et spørsmål om tolkning da.
            Men det er forskjell på å oppfordre til publisering på begge plasser,
            i stedet for å si "skriv hos oss i stedet".

            Det var vel for øvrig det som skjedde i nevnte artikkel fra Arne.

            På den annen side så veit jeg jo ikke hvilke forum/websider han prater om da.
            Men ser jo at El Redakteur er bruker her selv, så her er det fritt for utdypning hehe..

            Men bladet ser veldig mye bedre ut i alle fall, det som var utgangspunktet for post
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #66
              Originally posted by xilian View Post
              jæjæ.. dette er vel et spørsmål om tolkning da.
              Nei, det er ikke et spørsmål om tolkning. Det er feillesing, fordi Wolds tekst ikke kan tolkes slik du gjorde. Man kan f.eks. ikke tolke et "ja" til å bety "nei", eller "gult" til å bety "lilla". Man kan derimot misforstå, eller mene at et "nei" egentlig burde være et "ja" og etterpå skylde på "tolkning". Uansett årsak kan man jo bare innrømme at man tok feil
              Last edited by bjeff; 06-12-11, 17:57. Reason: Litt mindre arrogant ;)
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #67
                Originally posted by xilian View Post

                Leste for øvrig innledningen til redaktøren hvor han mellom linjene rakker ned
                på forum og andre nettsider og utroper MI til rekrutteringens gullfugl.
                Hovedproblemet her er vel at ikke en kjeft vet om MI før dem er rekruttert ferdig
                og har meldt seg inn i en klubb... Som regel via en kamerat.
                Bladet har vel aldri sett bedre ut synes jeg nok om det.

                Redaktørens forherligelse av MI er vel kanskje litt malplassert. Reagerte spesiellt på " Mitt intrykk er at småting som enkeltbilder og korte referat gjerne havner på nett, typisk på den enkelte klubbs hjemmeside eller på nettfora, mens de store tingene gjerne sendes til oss i MI."
                Jeg har hatt to artikler publisert i MI og den ene var om et byggeprosjekt. Artikkelen var jo bare et lite sammendrag av byggetråden som ble ganske stor og detaljert. Hadde jo tenkt å lage noen artikler om mine skalaprosjekter fremover. Men siden det er "unaturlig" å publisere to steder tror jeg nok at herværende forum blir min foretrukne kanal for mine skalating. Og for å være ærlig så tror jeg nok at mine ting blir mest les her.
                Last edited by Jamie; 06-12-11, 17:37.

                Comment


                • #68
                  Noe annet som jeg synest er svært synd er det at jeg som ikke er medlem i en klubb tilknyttet NLF kan abbonere på dette bladet. Jeg må melde inn i en klubb, eksempelvis Ålesund modellflyklubb, men da får jeg den ene fordelen å motta dette bladet for de har ingen stripe per i dag som det går ann å besøke. Jeg skulle gjerne støttet bladet for det er svært positivt tiltak. Skulle gjerne også gitt stoff til artikler på enten et hjemmelaget depronfly eller en ARF balsamodell. Det er modeller som passer både erfarne og uerfarne men frister svært lite når det ikke er mulig å abbonere.

                  Comment


                  • #69
                    Dessverre fikk jeg ikke MI i postkasse idag så jeg får ikke kommentert lederen i bladet.

                    Jeg bruker dette forumet hver dag og leser de postene jeg synes er interessante, men det kommer aldri til å måle seg med MI i leseglede og informasjon om alt som rører seg innenfor luftbåren hobby. At man her skal nå ut til flere enn i MI kan jeg ikke forstå, det er over 3700 medlemmer som mottar det 6 ganger pr år - dvs 3700 unike lesere. Dette forumet har ca 500 aktive brukere - og et ukjent antall unike brukere, da uregistrerte brukere ikke nødvendigvis står for unike besøkende.

                    Dette forumet blir for meg ett nyttig sted for rask meningsutveksling og oppdaterte oversikter over hva som skjer, men ikke noe mer.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • #70
                      Hmmm, er ikke helt enig i posten over, men alle skal ikke være enige heller.
                      Mi leser jeg når jeg får det..............ferdig. Da er det bare å vente så lenge at jeg glemmer når det kommer neste gang.
                      Mfn, der får jeg info nesten vær dag. Og leser mye mere der enn mi.

                      Men jeg skjønner at det er fint for superstar, for det er jo side opp og side ned om f3a og seilfly. Nå kommer du til å si at jeg skal bidra med noe selv, men du behøver ikke si det De som driver dette bladet er skala/f3a og seilflyfolk
                      Last edited by anders e; 06-12-11, 18:22.

                      Comment


                      • #71
                        Det er overhodet ikke meningen å kritisere verken skala,f3a eller seil. Det er bare det at bladet er laget for dere

                        Comment


                        • #72
                          Da jeg ikke har mottatt bladet ennå er mine uttalelser kun basert på Xillian sin uttalelse, men jeg mener at begge deler burde leve side om side. Jeg leser alltid MI, men som Anders e sier så går det rett i søppla etterpå. Ett forum er en levende organisme med daglig oppdaterte tråder som gir inspirasjon, nytenkning, løsninger og en hel masse glede.

                          Men å leve i den villfarelse at man er enestående innen rekruttering og artikler er i beste fall naivt.

                          Men gleder meg til å se fortsettelsen av oppgradert blad og i tillegg bør vi nok gi redaktøren ett par nummer på baken før man ser hvordan han ønsker fortsettelsen..
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #73
                            Har da lest teksten og står 100% for mine tidligere uttalelser. Kanskje klønete bare, men generelt provoserende synes jeg. Oppfordrer ikke til samarbeid ihvertfall, noe som etter min mening burde være største prioritet. Det er ingen grunn til at man skal lage forskjellige leire i lille norge.
                            Det er også en av grunnene til at jeg har levert en artikkel fra mfn til MI for å se hvordan man kan få til ett samarbeid....
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #74
                              Ingenting e som MI når du sitter på dass.... Blir så varmt på knea med pc'n....
                              Svein Roe
                              ----------------
                              Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                              Boomerang Sprint - Simjet 2250
                              Starfire II P-60
                              C-arf Extra 2,3 - DA 50
                              EF Extra 91" - DA 60
                              EF Edge 48"
                              Ventus 4m
                              Mini Nyx

                              Comment


                              • #75
                                MI og telefon, fin kombinasjon. Og en rull med Lambi......

                                Sendt med Tapatalk
                                Olav Moe

                                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                                Innholdet i min hangar, sånn ca

                                Comment

                                Working...
                                X