Announcement

Collapse
No announcement yet.

MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

    De var tydeligvis ekstra begeistret for en artikkel om ARF mot skalabygging, så begeistret at de for sikkerhets skyld trykket den to ganger, se side 24 og 25. Den ene artikkelen med bilder til og med.
    Fort gjort mot en hektisk deadline
    RolvB
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

  • #2
    I tillegg til at 90% av bilda neppe har dei 300dpi (ppi) som dei sjølv ber om i starten av bladet.
    Runar Sandnes
    Medlem i Gloppen modellflyklubb

    ------
    Constantly fighting gravity

    Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

    Comment


    • #3
      Denne gangen kan vi kalle bladet skala/f3a posten

      Comment


      • #4
        Jeg forstår at bladet ikke blir bedre enn de bidragene de får inn fra leserne. De har nok hatt litt lite tid, ser det ut som. Men det som ergrer litt er at de ikke har tekst til de bildene de trykker. Det er jo en del flotte skala modeller, og det hadde vært fint om det hadde stått litt om hvilket fly, og om hvem som eier modellen.
        Jeg liker ikke å klage over noe som folk gjør frivillig og ulønnet, men jeg sender de en e-post med forslag om tekst til bilder.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Hvor ble det av linefly og friflukt denne gangen?
          Var bare en artikkel fra line VM fra i fjor.
          Nei, nå ble jeg skuffet. Kosekvelden med MI er ødelagt.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Synes at dere som klager på innholdet i bladet bør skrive en artikkel om det dere selv er interessert i og sende inn. Jeg er sikker på at de fleste vil synes det er interessant!

            Første MI for iår er nok preget av at flere spalteredaktører er nye og det er redaktøren også.

            Hvis du vet at du kan gjøre ting bedre, så meld deg frivillig. Mye jobb og ingen lønn.
            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

            Comment


            • #7
              Originally posted by Biplan View Post
              Synes at dere som klager på innholdet i bladet bør skrive en artikkel om det dere selv er interessert i og sende inn. Jeg er sikker på at de fleste vil synes det er interessant!

              Første MI for iår er nok preget av at flere spalteredaktører er nye og det er redaktøren også.

              Hvis du vet at du kan gjøre ting bedre, så meld deg frivillig. Mye jobb og ingen lønn.
              Hmmmm.................Er du ikke i form i dag

              For å si det sånn......Om MI folka kikker litt på forumet kan de få stoff for flere år framover, enten det er konkurranser, treff, 3D, skala, koptere, airlinere osv. Da er det bare og kontakte dem det gjelder.

              Skryte av mine egene ting for å få det på trykk gidder jeg ikke

              Comment


              • #8
                Originally posted by anders e View Post
                Skryte av mine egene ting for å få det på trykk gidder jeg ikke
                Det trenger du heller ikke, men kanskje skrive et par ord fra flydagen nå 12-13. mars? Sleng med to bilder så har du en helside...
                -------------------
                Lars S. Siggerud

                Comment


                • #9
                  Enig med dere andre her at denne utgaven av MI ikke var av den beste til nå, pent sagt.
                  Men jeg ser også argumentene med at dette er gjort som en frivillig, ubetalt greie.

                  Dog, noen av artiklene der hadde vel ikke akuratt gått igjennom korrekturen hos min gamle Norsk lærer, selv om han var høy på trekant-piller. Samt, enig med at man garantert kunne lagd litt mer intresange, relevante artikler med utgangspunkt i dette forumet.

                  Sånn umiddelbart kunne jeg tenkt meg å sende inn artikler/forslag, men jeg bare vet med meg selv at jeg sikkert ikke får rota meg til å få gjort det, når jeg endelig kommer hjem etter en - som regel - lang arbeidsdag innen media-bransjen og ikke har "veldig" lyst til å gjøre noe som fjernt kan antyde lignende jobb.

                  Så, når det er sagt så synes jeg dem bør få en sjangs til å koke sammen neste nummer på en bedre måte.

                  Stå på!
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #10
                    Nå er dette første MI som er kommet ut etter Terjes alt for tidlige bortgang. Tror nok bladet vil bli bedre for hvert nummer som kommer. Jeg skal gi de tilbake melding om hva dere synes.

                    Men synes det er veldig få som sender inn stoff, ser på forumet at det er mange som kunne levert stoff til MI.
                    Petter Jensen. KMFK

                    CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
                    Futaba 10CAG 2,4

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Snowman View Post
                      Nå er dette første MI som er kommet ut etter Terjes alt for tidlige bortgang.
                      Dette stemmer vel ikkje heilt?
                      Runar Sandnes
                      Medlem i Gloppen modellflyklubb

                      ------
                      Constantly fighting gravity

                      Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                      Comment


                      • #12
                        Nay.. Har i alle fall kommet 2 stk. etter det...
                        Anyway.. Det står i innledningen at det er mangel på stoff, derfor
                        har de gravd i arkivet. Samtidig er det urutinerte(?) folk i stab'en.

                        Det er IKKE lett å lage et helt blad med mening. Det tar tid og resurser.

                        Til sammenligning sliter jeg som rakkern med å få folk til å skrive nyheter
                        og stevnerapporter etc. på radiostyrt.no ... Ingen som har lyst/gidder.
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Snowman View Post
                          Men synes det er veldig få som sender inn stoff, ser på forumet at det er mange som kunne levert stoff til MI.
                          Vi er vel svartelistet de fleste av oss vel. Jfr. lederne i de siste MI så er det ikke måte på hvor dumme vi er som ikke skjønner hvor gode hensikter de har med det jævla regelverket sitt. Frister ikke å bidra med en dritt i den retningen.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            Er jo ikke nødvendigvis til ledelsen av NLF man bidrar til da, men alle de som leser MI
                            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by anders e View Post
                              Hmmmm.................Er du ikke i form i dag

                              For å si det sånn......Om MI folka kikker litt på forumet kan de få stoff for flere år framover, enten det er konkurranser, treff, 3D, skala, koptere, airlinere osv. Da er det bare og kontakte dem det gjelder.

                              Skryte av mine egene ting for å få det på trykk gidder jeg ikke
                              Jeg strør sikkert salt i såret her ,men akkurat her skyter du deg selv i foten.......
                              Alt du skriver her inne om dine prosjekter og diverse meninger,det er jo det samme om det står her eller havner i MI som en god repotasje ! Som faktisk mange hadde lest og plukket opp noen tips.
                              For det er ikke alle som er her på forumet .....
                              Hadde alle her på forumet sendt inn en repotasje hvert 2 år så hadde vi hatt ett kjempe blad,ikke att vi ikke har det idag det er ikke det jeg mener.
                              Last edited by extracap; 10-03-11, 22:00.
                              Mvh Geir Mogstad
                              ---------------------------------------
                              slapp av det kommer helt sikkert ned!

                              Comment

                              Working...
                              X