Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ready MKII Går i oppløsning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ready MKII Går i oppløsning

    Hei

    Jeg har en Ready MK II med en JBA 56 motor på. Fly og motor ble kjøpt fra Trottle Store i fjor høst og har vært i luften fem ganger nå i vinter tilsammen kansje 20 min. Flyet flyr kjempebra og motoren går som en klokke. Men etter siste tur ser jeg at hele fronten på flyet er i ferd med og gå i oppløsning, det er kommet en rekke sprekker og revver i selve skroget. Er det noen som har vært borti lignende og eventuelt har råd for dette. Hvordan kan noe slikt reppareres og hvordan ungår en at noe slikt skjer?

  • #2
    Jeg har lest her på forumet at disse flyene går i oppløsning etter et par sesonger, men ikke etter så kort tid!

    Hvordan det lar seg gjøre og repparere vet jeg ikke, annet enn å kjøpe ny kropp.
    Henrik Lauvli
    Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
    TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
    MIkroflyger

    Comment


    • #3
      REKLAMASJON!


      Sendt fra min iPhone med Tapatalk.
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • #4
        Min Ready har holdt i mange år og døde først julen som var. Da var den blitt rundt 10 år. Vel og merke har jeg byttet ut høyde og sideror da hengslene ryker etter mye bruk. Grunnen til at den døde var pga sprø plast så halen falt tvers av.
        Har hatt skremmende mange turer med min så hvis plasten din går i oppløsning uten å ha vært i bakken så bille jeg sendt TS en mail, de pleier å være ganske hjelpsomme
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Kanskje du kunne pusset litt på innsiden av skroget for å lage bedre heft, og deretter lagt på litt glassfiberduk rundt de utsatte områdene med f.eks. lamineringsepoksy eller lignende. De selge både duk og lamineringsepoksy på biltema.
          Andreas

          Youtube: http://www.youtube.com/gamleolga

          Comment


          • #6
            Jeg får først ta en prat med karra på Trottle Store på mandag og høre hva de mener om saken. Og skifte kropp er nå ikke så enkelt da jeg har gjort en grundig jobb med rubbing før høyderor og sideror ble lint fast med 30 min epoksy og herdet i 40 grader. Tror ikke dette blir enkelt og få løst fra den gamle kroppen. Det er jo tydelig at det er vibrasjonene fra motoren som har forårsaket dette da flyet aldrig har vert krasset, lit rart da jeg ikke kan si jeg har merket noen spessiel vibrasjon fra motoren. Vel får høre hva Trottle Store mener om saken først flyet burde jo holde mye lengre.

            Comment


            • #7
              Jeg hadde skjekket om propellen er balansert, hvis det er så store vibrasjoner.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #8
                Har nå tatt av propellen, den er i perfekt balanse og uten et eneste hakk så denn er det nokk ikke.

                Comment


                • #9
                  Har du noe bilde av fenomenet?
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Tok noen bilder med mobiltelefonen fen fikk ikke lastet dem ned mulig filene var for store.

                    Comment


                    • #11
                      Har vært i kontakt med Trottle Store og sent bilder dit, de hadde ikke noen forklaring på hva som har skjed. Men sender mef ny flykropp, haleror, sideror og dekor.
                      Må bare berøme dem for rask og god servise.

                      Comment

                      Working...
                      X