Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt neste fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt neste fly?

    Hei, jeg er nybegynner og har begynt å mestre mitt Cessna 182 EPO 141.

    Jeg har nå gått til innkjøp av Spektrum DX6i med receivere.
    Jeg ønsker tips på nytt fly som kan passe som fly nummer 2. Den bør ha passe størrelse, kraft og ikke vanskelig å fly. Men bør være mulig med litt mer akrobatikk en det Cessnaen har å by på.
    Understell bør kunne brukes på gressunderlag (ikke for små hjul).

    Bør kunne være mulig å bruke Lipo 4S batteripakke på den.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  • #2
    Multiplex Fun Cub kanskje?
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      den ser morsom ut, så noen videoer på Youtube. Men tror den blir for lett å fly, og kanskje fort kjedelig?


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Hvis du mestrer flyet ditt og ikke sliter med koordinering, så kan du velge fritt blant akrobatiske modeller. 50 size fra Sebart, feks. Eller et annet kvalitetsmerke. Ikke kjøp Fun Cub eller andre fly som er mindre enn det du har nå (hvis du bare skal kjøpe ett fly). Hjulene bytter du ut dersom de er for små.

        Edit: glemte at du vil fly på 4s. Da blir det litt mer komplisert. Kjøp billige batterier fra Hobbyking
        Last edited by bjeff; 21-03-11, 10:41.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          hei har du en link eller en modell av Sebart du anbefaler?
          Finnes i Norge?


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment


          • #6
            Her har du extremeflight Extreme Flight | RCPro.no

            Her har du sebart SebArt | RCPro.no

            Comment


            • #7
              Kan varmt anbefale 48" Extraen til Extreme Flight - helt fantastisk å fly, snill som dagen er lang - samt et monster når du kjører 3D utslag på den. Med mindre utslag er den en snill acro maskin.

              Extreme Flight Extra 300 1220mm 48" | RCPro.no

              Den tåler en støyt, forsterket understellsplate, stivet med carbonrør og er relativt billig. Perfekt størrelse å hive i bilen, og dra en tur til en slette i nærheten. Dette er uten tvil modellen jeg flyr mest for tiden, og lærer stadig mer 3D flyving med denne.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Extrem 48" så jo råbra ut. Hva følger med i pakken av elektronikk?


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Det følger ikke med noe elektronikk, det gjør det sjelden i ARF verden.

                  Comment


                  • #10
                    hei.
                    jeg har en sebart sebach 30e som flyr utrolig fint.
                    denne flyr jeg på 4s 2500.
                    utrolig stabil sak for og være så liten.
                    vurderer og bytte ut denne mot en 50e for min egen del.
                    Lower, Lower, oops.
                    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg kjenner fler (deriblandt alflovvold her) som flyr disse Extreme Flight modellene. Alle skryter hemningsløst av de. Har ikke prøvd EF selv, men har falt litt for Sebart. Har en Katana 30e klar som bare venter på motor samt en Sukhoi 50e V2 som jeg er veldig fornøyd med. Men vær oppmerksom på at detter du ned med slike så går det mest sannsynlig veldig galt. De er ikke som EPO børsa de som kan komme heldig fra mye rare landinger. Jeg aner ikke hvor god du er til å fly, eller hvor djup lommebok du har. Så vil bare nevne det i beste mening

                      Som et tips til en alternativ løsning kan jeg nevne denne:
                      Small Size Hobbyland AS - Extra 300 BNF

                      Et par i klubben har disse, og virker som de er storfornøyd med de. De ser ut til å tåle relativt mye, og lar seg og fikse etter uhell har jeg sett. Kan jo være et gunstig mellomsteg før du hiver deg på prestanda maskinene nevnt i tråden her.
                      Den jeg linket til er Bind'n Fly. Dvs om du har en DX6i allerede trenger du ikke mer enn flyet. Alt er med, til og med mottaker som passer din radio. Eventuelt flere batterier er alt du trenger.
                      Har du mottaker allerede finnes billigere aklternativer også:
                      Small Size Hobbyland AS - Extra 300 PNP
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        takk for alle tips. Flotte fly


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Last edited by bigblue; 21-03-11, 19:55.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by arhennie View Post
                          Jeg kjenner fler (deriblandt alflovvold her) som flyr disse Extreme Flight modellene. Alle skryter hemningsløst av de. Har ikke prøvd EF selv, men har falt litt for Sebart. Har en Katana 30e klar som bare venter på motor samt en Sukhoi 50e V2 som jeg er veldig fornøyd med. Men vær oppmerksom på at detter du ned med slike så går det mest sannsynlig veldig galt. De er ikke som EPO børsa de som kan komme heldig fra mye rare landinger. Jeg aner ikke hvor god du er til å fly, eller hvor djup lommebok du har. Så vil bare nevne det i beste mening

                          Som et tips til en alternativ løsning kan jeg nevne denne:
                          Small Size Hobbyland AS - Extra 300 BNF

                          Et par i klubben har disse, og virker som de er storfornøyd med de. De ser ut til å tåle relativt mye, og lar seg og fikse etter uhell har jeg sett. Kan jo være et gunstig mellomsteg før du hiver deg på prestanda maskinene nevnt i tråden her.
                          Den jeg linket til er Bind'n Fly. Dvs om du har en DX6i allerede trenger du ikke mer enn flyet. Alt er med, til og med mottaker som passer din radio. Eventuelt flere batterier er alt du trenger.
                          Har du mottaker allerede finnes billigere aklternativer også:
                          Small Size Hobbyland AS - Extra 300 PNP
                          Ok takk for tips alle sammen. Mulig jeg følger det siste rådet her fra arhennie...
                          Jeg ser for meg at de andre flyene kan fort bli dyre om jeg først detter i bakken

                          Jeg har en liten Extra 300 fra Nine Eagle i EPO fra før, den er ikke så lett å fly men det er sikkert fordi den kun er 50 cm i vingspenn


                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Jepp, tror Arhennie kom med et bra tips der - er nok bare litt på EF hypern for tiden, da jeg endelig fikk testet den med 4s i helgen. Pow!

                            Lykke til!
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #15
                              Da ble det en Extra 300 PNP
                              Takk for hjelpen

                              Comment

                              Working...
                              X