Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine første turer med en GWS Estarter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mine første turer med en GWS Estarter

    Fikk også flydd en liten runde i dag, dvs ca 45 sekunder før det stod godt plantet med motoren langt neddi hard 'skara' snø. Halen brakk tverrt, motorfestet ble bare småbiter, cowling ble pulver, selv om den var tapet både innvendig og utvendig.

    Har limt det meste nå og er klar for nytt forsøk i morgen. Ble virkelig en annen fart i flyet med børsteløst Følte det var lettere å fly, men mistet helt kontrollen på hva som var opp og ned/høyre venstre når jeg kom litt for langt unna. Når jeg satt og limte i dag så jeg også at strømpen til staget som styrer rudder var lakkert fast..
    Last edited by Quadrocopter; 27-03-11, 23:05. Reason: Splittet tråden
    Mvh
    Espen
    -----
    E-starter:
    Byggetråd

  • #2
    Originally posted by Pjukern View Post
    Litt off topic,
    .
    .
    Følte det var lettere å fly, men mistet helt kontrollen på hva som var opp og ned/høyre venstre
    når jeg kom litt for langt unna.
    .
    .
    Velkommen i klubben ... mista min "Miles Magister" i fjor sommer kraftig vind 5-10m over
    bakken, førte den lenger og lenger vekk og til slutt var det bare å slå av sender og rusle
    ut i skogen å leite, fant den aldri ... flyet var et vrak men utstyret skulle jeg gjerne
    ha reddet.

    Kjøpte en E-flite P-40 Warhawk 300 (650mm vingespenn) før jul den spant i bakken (asfalt)
    p.g.a. dårlig lys trodde jeg men antakelig var balanseror servo løsnet. Den er reparert og totalt
    ombygget nå (blitt P-36). Har lettet den fra 230g til 170g! Skiftet alt untatt kropp
    og vinge og nå flyr den som en drøm til og med en 3 bladet 7x3,5 GWS propell.

    Så kræsj er trist men når flyet etter at det er reparert, antakelig flyr bedre enn det ville gjort
    nytt så gjør det ingenting. Burde har røsket ut alt det tunge E-flite skrotet med engang og
    heller brukt det på andre større fly (Alfa Model). Så RTF = RFT (Ready for a total rebuild)

    mvh
    Odd H.

    Comment


    • #3
      Har gjort det samme selv. Fikk litt angst da flyet kom litt for langt vekk. Håper den ble helt fin igjen, da den ser ut til å være en fin balanseror-trainer.
      Fint om du skriver om hvordan det gikk med neste forsøk. Kanskje det går greiere hvis det ikke er noe vind.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Neste forsøk gikk vel heller dårligere, men det skyldes nok at jeg nå fløy med kamera på flyet.

        Først fløy det ca 20 meter uten å få høyde.. Så prøvde jeg igjen, og nå gikk det ca 150 meter før det stupte rett ned og satt godt fast i snøen. Knakk halen omtrent samme sted som sist.

        Prøver å lime det igjen, det får holde et par runder til før jeg bytter ut flyet.. Sikler litt etter et "pusher" fly for buklanding, ala Multiplex Easystar, clouds flyer, eller skysurfer..(dere skjønner tegningen)

        Har foresten begge krasjene på film, så jeg kan jo laste de opp..
        Mvh
        Espen
        -----
        E-starter:
        Byggetråd

        Comment


        • #5
          Prøver med filmklipp:


          link:
          Mvh
          Espen
          -----
          E-starter:
          Byggetråd

          Comment


          • #6
            Hei Pjukern

            Ser ut som det kan bli en fin liten historie videre fremover med flyet ditt så jeg flyttet informasjonen om den første turen osv over i denne tråden - da blir den gamle og nye tråden mer ryddig

            Håper ikke du har noe imot det.

            //Frank
            Last edited by Quadrocopter; 27-03-11, 23:05.

            Comment


            • #7
              Jeg har en slik e-starter jeg også kjekt fly litt vanskelig og fly inverted men kjempeflott og lære landinger og slikt med .


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Hei Pjukern

                Ser ut som det kan bli en fin liten historie videre fremover med flyet ditt så jeg flyttet informasjonen om den første turen osv over i denne tråden - da blir den gamle og nye tråden mer ryddig

                Håper ikke du har noe imot det.

                //Frank
                Selvfølgelig helt i orden, begynte å bli så offtopic så jeg lurte på å lage egen tråd nå uansett

                Limte den sammen igjen i går, så det blir nok tid for et nytt kræsj i ettermiddag Begynner å bli ganske porøs den isoporen nå.
                Mvh
                Espen
                -----
                E-starter:
                Byggetråd

                Comment


                • #9
                  hvilket kamera har du på e-startern der?.
                  Min Hjemmeside..

                  http://sveininge.iflogg.com

                  Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Pjukern View Post
                    .
                    .
                    Limte den sammen igjen i går, så det blir nok tid for et nytt kræsj i ettermiddag Begynner å bli ganske porøs den isoporen nå.
                    Litt mere off topic

                    GWS "isoporen" tror jeg du limer best sammen med Casco Polyuretan lim (D4)
                    eller tilsvarene (bedre) Beli-Zell.

                    Triks: Når det er vanskelig å få feste i skummplasten, tre f.eks tynne karbon
                    stenger (med lim på) gjennom der det er sprekk/brukket ala spiker/armering.
                    Dette kan forlenge levetiden på flyet vesentlig. De er utrolig hva som er mulig
                    å reparere med rette limen og litt kreativitet tape o.s.v.

                    mvh
                    Odd H.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bygget hele estartern min med limpistol
                      Har sikkert 200 turer med min men jeg har aldri krasjet den så jeg vet ikke hva som er best på rep sida.


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Min Hjemmeside..

                      http://sveininge.iflogg.com

                      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                      Comment


                      • #12
                        Smeltelim/limpistol er topp til mindre repararasjone men det blir
                        fort tungt ... spesiellt for nybegynnere ... for mye lim. Vanskelig
                        å pusse av. D4 eller Polyuretan lim skummer opp og fyller gap +
                        at det er relativt lett å pusse av overskytende.

                        Odd H.

                        Comment


                        • #13
                          Bruker smeltelim på pistol. Har gått med 7 pinner nå.

                          Nå mangler jeg så store deler isopor at jeg har begynt å tape hullene..

                          Tok av kameraet, og fikk såvidt luft under vingene i dag og, dvs det varte i 3 sekunder, da jeg var uheldig med hvordan jeg kastet det i gang. Rett i snøen og knakk motorfestet. Prøve å fikse med litt epoksy og noen runder tape.


                          Kameraet jeg filmer med er et GoPro Hero HD.
                          Blir ganske skarpt og fint resultat, men er en del dårligere det som er lastet opp til vimeo.

                          Fikk i dag mail fra Hobbyking om at de hadde fått inn sin AXN Floater-Jet. Så jeg bestilte opp et slikt et. Et par timer senere var de utsolgte igjen.
                          Snaue 400kr ink servoer, ESC og motor.

                          Da flytter jeg bare over RX og batteriene mellom e-starteren.

                          Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                          Last edited by Pjukern; 28-03-11, 18:52.
                          Mvh
                          Espen
                          -----
                          E-starter:
                          Byggetråd

                          Comment


                          • #14
                            Jeg prøvde og fly med gopro hd på e-startern men flyet er altfor lite til og kunne ta med seg det kamera.
                            jeg hadde hus og alt på kamera på denne lufteturen

                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment

                            Working...
                            X