Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bestille foam elektrofly fra Asia/Østen/USA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bestille foam elektrofly fra Asia/Østen/USA?

    Hei.
    Nybegynner fra det kalde nord..med 3 Cessna og en Herkules på sammvittigheten
    Jeg er fasinert av warbirds..fra ww2. Å da særlig 2 eller 4 motorsfly..elektro.
    Er det noen sider hvor slikt kan bestilles fro en ok rimelig penge i Asia/østen? Med en hjemmeside/firmaside som er forståelig på engelsk å som har paypal?
    Event noen superbra sider i USA med dem samme kritteriene? Det behøver ikke være et firma som må sende til Norge da jeg kan få flyet sendt til en adr i USA,for så å få den sendt til meg..mye penger spart.
    Forslag noen?

    P.S av flytyper jeg er veldig svak for så er det B-17 og B-25. Transall C-160 og Herkules C-130 og Catalina sjøfly...med et vingespenn mellom 1.3 til 2 m+.
    Allerhelst i foam for oss nybegynnere
    Link noen?
    Mvh Stig"Pulver"Berntsen

    http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
    http://stigpulver.blogspot.com/

  • #2
    Hei og velkommen til forumet!

    Har du sett på her på hobbyking?

    Comment


    • #3
      HobbyKing Online R/C Hobby Store :

      Du finner ikke en side som passer bedre til din beskrivelse enn dette!

      De er billig, vel utprøvd, seriøs, og blandt verdens største på rc utstyr. Kvaliteten varierer på produktene, men det står omtaler på nesten alle produkter så det er ikke noe problem å styre unna det som er møkk.
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • #4
        der kom du meg i forkjøpet Trulsen.
        Jon-Brage Hoel Andorsen
        -------------------------------------------------------------------------
        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

        Alt flyr bare du har nok motor!

        Comment


        • #5
          Hei JayBee.
          Æ bor bære 57 min unna Narvik.
          Naboen te Polar Zoo æ..
          Å vi e nånn stk såm e fly int her,å vurdere en egen flyklubb her i Salangsalen.

          Stig"Pulver"Berntsen.
          Mvh Stig"Pulver"Berntsen

          http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
          http://stigpulver.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Originally posted by pulver View Post
            Hei JayBee.
            Æ bor bære 57 min unna Narvik.
            Naboen te Polar Zoo æ..
            Å vi e nånn stk såm e fly int her,å vurdere en egen flyklubb her i Salangsalen.

            Stig"Pulver"Berntsen.
            Kult!

            Er du medlem av denne gjengen?:salangenluftsport.org

            Bare å skrike ut hvis dere vil komme til Narvik å fly Regner med at vi får fresa stripa til helga
            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

            Alt flyr bare du har nok motor!

            Comment


            • #7
              Hobbyking har både en B-17 og en Lancaster under utvikling, har også sett bilder av en Tiger Moth som så meget bra ut. Ellers har FMS nettopp sluppet en Stuka Kanonvogel som ser helt fenomenal ut på bildene iallefall. Tror dette er den beste foamwarbirden jeg har sett så langt. For en bra Catalina trenger du ikke engang å se utenlands, Elefun har Greatplanes sin, men du kan kanskje spare på å handle den fra feks Towerhobbies.

              Comment


              • #8
                Hei ijænn.
                Nei vi e heilt privat å ikke medlæmm nånn plassa foreløpi. Vi e vældi i startfasen før å si det sånn. Meir knust fly enn lange,kontrolerte flytura..
                Har funne Catalinaen te $92 fra USA..da va det ca 1.4 m.
                Va en gang borti en Transall C-160 på 2.1 m i foam,men den kan æ ikke finn ijænn nånn plass.
                Æ ska fortsætt å leite.å få det sendt te USA.
                Va borti en sia i H.K før nånn år sia såm va meget rimeli,å såm sendte te Norge..men den finn æ sælvsakt ikke nu heller...

                Stig"Pulver"Berntsen.
                Mvh Stig"Pulver"Berntsen

                http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
                http://stigpulver.blogspot.com/

                Comment


                • #9
                  Pass nu bare på når du bestiller fra USA, f.eks på ebay, at du sjekker portoen før du trykker bestill. På ebay fanger bordet og det blir mye tøv for å få kansellert ordren. Ellers er portoen fra USA ofte like høy som flyprisen når pakken er litt stor.
                  Flisespikkeri er gøy!
                  Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                  Dyrøy MFK
                  ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                  http://rolv.info

                  Comment


                  • #10
                    Det er ikke så billig å få store ting sendt fra USA til Norge. Har nylig gjort det via et utflyttet klubbmedlem.
                    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                    Comment


                    • #11
                      E det nånn side i Asia/Østen/H.K såm send te Norge??
                      Mvh Stig"Pulver"Berntsen

                      http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
                      http://stigpulver.blogspot.com/

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by pulver View Post
                        .
                        .
                        Jeg er fasinert av warbirds..fra ww2. Å da særlig 2 eller 4 motorsfly..elektro.
                        .
                        .
                        Eh, Elefun har en GWS P-38 (kit) til salgs for 500,- (1,2m vingespenn).
                        Utruster du den med lette motorer og ellers utrustning fra dine vrak
                        så får du den sikkert i luften. Har siklet litt på den selv ... men den
                        er for stor.

                        For å vere ærlig WW2 + nybegynner = kræsj. 2 motors ... da trenger du hjelp.

                        Dersom du skal fly WW2 så start med en trainer Tiger Moth. GWS 400 Tiger Moth
                        får du sikkert billig et eller annet sted eller bygg selv. Dave Royds har tegnet en
                        EPP (RCM&E Mars 2009)

                        Har selv Kyosho aiRium Spitfire, Bf.109, E-flite P-40 (P-36 nå), Alfa Model P-47D.
                        Ingen egner seg for nybegynnere ... du bør beherske 4 kanals fly skikkelig før
                        du prøver noen av disse.

                        mvh
                        Odd H.

                        Comment


                        • #13
                          Nå fikk du jo linken til Hobbyking av JayBee under her. De sender mer enn gjerne til Norge. En som jeg bruker mye er R2 Hobbies i Hong Kong de er kjappe til å sende, og har god kundeservice. Jeg garanterer krasj og frustrasjon hvis du starter med Warbirds eller flermotor som første fly. Må lære å krabbe før man kan gå. Selv pm det kan virke litt kjedelig. er det mer enn nok spenning i en Trainer.
                          Det pleier heller ikke være noe problem å få Amerikanske butikker til å sende til Norge. Jeg har kjøpt en del fra SIG.
                          Men de Norske butikkene som f.eks. Elefun, Throttlestore og Smallsize har jo også mange gode nybegynnerfly. Og det behøver ikke bli så mye dyrere enn å handle fra utlandet. Og så går det mye fortere å få godsakene i hus.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Denne er fin å lære seg å fly på. Tåler noe helt forferdelig mye!

                            Attention Required! | Cloudflare
                            Jon-Brage Hoel Andorsen
                            -------------------------------------------------------------------------
                            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                            Alt flyr bare du har nok motor!

                            Comment


                            • #15
                              Den er jo typisk på Backorder. Men den er vel tilsvarende denne: Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR - ThrottleStore.Com



                              Prisen er jo bra, og langt lavere frakt, og MVA er i prisen. Egentlig et smart fly, som jeg fikk lyst på selv!
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment

                              Working...
                              X