Announcement

Collapse
No announcement yet.

Senderbatteri til WFly wft08s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senderbatteri til WFly wft08s

    Hei igjen.

    Fikk ny radio i posten idag. Wfly wft08s.
    Tenkte det var greit å bestille en radio med muligheter først som sist.Så håper at dette er noe å satse på.
    Men til spørsmålet.
    Der er det med regulator slik at man kan bruke lipo i senderen.
    Noen som har gjort dette i denne radioen og kan hjelpe meg?
    Har en drøss batterier med deans kontakt. så tenkte det ville vært greit å få brukt de,men skjønner ikke åssen jeg skal få kobla den regulatoren til batteriet. både pga kontakt type og tykkelse på kablene på batteriet kontra regulator.

    Må si jeg føler meg relativt korttenkt med et slikt spørsmål,men håper dere er tilgivende nok til å svare.
    Robert Martinsen

  • #2
    Det må nok loddes litt
    Jeg har også vurdert lipo i senderen, men er litt skeptisk siden utladningskurven er så bratt. Plutselig er det tomt for strøm..
    Så jeg bruker en 2200 mAh nimh pakke i stedet. Det gir meg godt over fire timer, og er stort sett alltid mer en nok.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Der ga du meg noe å tenke på,for den utladningskurven har ikke jeg tatt i betraktning.
      Du. da tror jeg at jeg dropper den ideèn og heller kjøper nimh.
      Slipper ihvertfall de løse cellene.

      Takk skal du ha
      Robert Martinsen

      Comment


      • #4
        Jeg har samme radioen og tror du vil bli fornøyd med den. jeg bruker også nimh i min.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ruverkar View Post
          .
          .
          Der er det med regulator slik at man kan bruke lipo i senderen.
          Noen som har gjort dette i denne radioen og kan hjelpe meg?
          .
          .
          Har brukt LiPo men bruker for det meste Li.Ion 1200mah batteri for sendere.
          Har laget batteri pakker fra "ødelagte" lap-top Pc'er, fungerer udmerket. Lader
          sånn dann og vann holder uendeleg mye lenger enn alt annet jeg har prøvd.

          NB! Lader IKKE Li.Ion batteri pakkene i senderen da mine ikke har balanse lader
          innebygget. Har bare brukt dette på ældre enkle 35Mhz radioer ...

          mvh
          Odd H.

          Comment


          • #6
            Da ble det bestillt nimh til senderen og lader.
            Sender batteri firkant 2300 mah Futaba/WFly - ThrottleStore.Com

            Futaba/WFly Radiolader (TX/RX) standard - ThrottleStore.Com

            Satte batteriet i radioen og koblet til laderen. Sto vel ca en time på lading. Så sjekket jeg kapasiteten på batteriet og det viste 10,6V og tydeligvis fullt.
            I dag når jeg skulle skru på igjen radioen var den aktiv i sikkert ti sekunder før den døde. Tom for strøm!
            Hva kan være galt her? Har jeg gjort noe feil?
            Robert Martinsen

            Comment


            • #7
              Hei.

              Ja, det viser gjerne full voltstyrke etter kort tids lading. Men batteriene må på en måte fylles med strøm. Dette kan sikkert noen andre forklare som har mer peiling på volt og ampere.
              Må nok lades mye lengre enn en time dette batteriet. Sikkert derfor senderen døde. Batteriene har sikkert ligget en stund på lager, og ni-mh og ni-cad batteri holder ikke lenge når det blir liggende over tid uten å lades.
              Laderen din lader med 100 mah pr/time og batteriet er 2300 mah. Det vil si 23 timer for å lade opp et tomt batteri.
              Nye batterier skal lades lenge første gang de lades. Lad gjerne over natten, før du begynner å bruke senderen.

              Mvh

              Ole Bach
              Last edited by O.Bach; 17-04-11, 15:53.

              Comment


              • #8
                På en time har du lada 100 mah.
                Du må nok lade litt lengre.

                Laderen bør nok stå på en hel dag/døgn før du har full pakke.

                RC Modeller

                Comment


                • #9
                  Ja for syns det var så rart at det sku ta så kort tid. Og på laderen er det jo en lampe for rx tilkobla og en for tx. Og det lyset hadde slokka,så jeg tenkte kanskje det var en indikasjon på at det var fullt.
                  Men dreiv å sjekka litt istad og kom på at computer laderen min er jo kapabel til nimh pakker også. Så satte det til lading der istedet.
                  Da har jeg litt mere kontroll på hva som går inn også
                  Robert Martinsen

                  Comment


                  • #10
                    Et lite tips når du uansett bruker computerlader.. Lad batteriet helt fullt, og neste gang du bruker det, så noterer du hvor lenge senderen er i bruk. Så lader du batteriet igjen, og sjekker hvor mange Mah du måtte putte på.
                    Da har du et enkelt regnestykke på omtrent hvor lang brukstid du har på en lading, og det er, sånn jeg ser det, minst like nyttig informasjon som batteri-indikatoren på senderen..
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment

                    Working...
                    X