Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt andre fly: Cessna fra TS, hvilken modell/str burde jeg velge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by bjornendre View Post
    Når det gjelder lim, så vil jeg anbefale limpistol. Om du skulle knekke noe (f.eks en vinge...) så kan du trykke tannpirkere inn som "styrking", punktlime med limpistol, og tape over med strietape. Jeg knakk ene vingen etter et ublidt møte med ett tre med bånn pinne og har fikset det på den måten. Ser ikke nydelig ut, men flyr fremdeles nyyydelig!
    Treet var forresten selv skyld i uhellet, da den ikke overholdt vikeplikten. Jeg kom nemlig fra høyre...
    Skal se på limpistol etterhvert, men har funket som fy med 5minutts epoxy, tørt til bruk på 15min. Bruker også spinakker teip for å forsterke opp/beskytte skroget/vingene. Lurt tips med tannpirkere, den må jeg huske. Måtte nylig bygge meg nytt motorfeste med småpinner etter å ha funnet ut på den harde måten hva som skjer når superlim reagerer med isopor, etset jo bort halve nesepartiet :O Jeg sliter mest med de mindre buskasene som spretter frem idet jeg kommer flyvende forbi

    Litt mye vind idag, 8ms! Får bli litt simulatorflyging så lenge. Er forresten på siste propellen min nå, hvordan kan jeg måle størrelse på propellen så jeg vet hvilken jeg skal bestille?

    Comment


    • #17
      Litt usikker på hvilket fly du mener du mangler propell til? Om det er cloudsen er det 5*5, cessnaen bruker sikker 12*6. Uansett skal dimensjonene stå på propellen en eller annen plass? Ellers kan du sjekke der du kjøpte flyet, på spesifikasjoner. En erfaring du helt sikkert har merket deg, er at propeller, har man ALDRI nok av. Så kjøp deg et lite lass med propeller. Om du er i sparemodus, kan jeg anbefale typiske kina-butikker. rctimer.com har jeg selv god erfaring med. Så lenge du flyr lette elektro-modeller, så er ikke det så himla viktig med kvaliteten på propellene. Om du er usikker på om du har valgt riktig propell, så ta hyppige stopp, og kjenn på motoren og esc-en om de er varme. Er de veldig varm, så har du mest sannsynlig feil propell.

      PS: 5 min epoxy er nok det beste du kan bruke. Jeg er bare så himla utålmodig av meg og bruker limpistol.

      Comment


      • #18
        Du bør også investere i en propell balanserer, billige Kina propeller kan være ekstremt dårlig balansert. Denne duger i massevis.

        Comment


        • #19
          Er ute etter propeller til det jeg fant ut måtte være en Bellanca Decathlon. Står ingen info om propellen noen plasser, ei heller noe på selve propellen, er utsolgt på bl.a hobby-lobby og hadde igrunnen lyst å dra innom Hobby butikken på tirsdag å kjøpe med meg noen uten å måtte vente flere dager på posten

          Blir handel av både lader, propellbalanserer, sender, mottaker og diverse snacks i rimelig nær fremtid. Driver også å ser an fly nr 3. Sikler veldig på Multiplex Fun Cub! Blir nok handel av deler over atlanteren da, mye å spare.

          5 minutts epoxyen er gull, nettopp limt på plass nesepartiet på Decathlonen min

          Comment

          Working...
          X