Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fersking som kunne trengt litt hjelp :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fersking som kunne trengt litt hjelp :)

    Hei der
    jeg er en "fersking" innenfor RC-fly, og kunne trengt litt svar på noen spørsmål
    bare for å oppsumere:
    jeg hoppet rett fra en 2-kanals til en 4-kanals, eller mer konkret, jeg hoppet til Cessna 182 EPO 141 BL 2,4GHz RTF. jeg har hatt tre turer, og alle endte i kræsj

    1. var det dumt gjort å hoppe rett fra 2-kanals til 4-kanals?
    2. jeg har søkt etter RC-flyklubber i Ørsta/Volda, men finner ingen. hva skal jeg gjøre for å få meg litt trening utenom simulatorer? (hadde vert fint om dere kanskje fann en rc-klubb likevell som jeg kan ha oversett? )
    3. jeg har litt problemer med simulatorer. jeg fikk med kontrollen Fly Sky FT-T4B, og en ledning for å putte inn i pc-en. men når jeg så starter ett hvilket som helst Simulator, funker ikke kontrollen. den sier at den finner den, men hvis jeg f.eks øker throttle, eller svinger, skjer det ingenting. hva kan jeg gjøre for å fikse dette? (jeg har windows 7, 64 bit)
    Last edited by Bamboocha; 20-04-11, 21:08.

  • #2
    Velkommen inn i denne flotte hobbyen

    Var vel like greit å gå på en 4kan. med en gang. Forøvrig kjenner jeg ikke dette flyet, men det finnes mange gode elektroseilere /feks Easyglider), som kanskje er like lette å lære å fly med. Men det er viktig å få en som kan fly, til å ta det opp en tur å få trimmet det ordentlig og skjekke hvordan det funker.
    Ellers ville jeg kjøpt meg en skikkelig simulator med en gang. Denne vil du ha glede av på alle nivåer du havner på, om du fortsetter med denne flotte hobbyen.
    Jeg bruker stadig min når jeg skal trene på ting/øvelser selv om jeg har flydd i mange år. Jeg bruker RealFlight G3, en gammel og god.
    Her er noen brukte til fornuftige priser også: RCMarked.no / Simulatorer

    Lykke til!
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #3
      1. Nei, jo fortere man lærer å styre med begge hender/tommeltotter desto bedre.

      2. Har du sett på Klubber i Norge Sikker på at det er en klubb i nærheten av deg.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #4
        Hei! Du har iallefall SKALA modellflyklubb på Hareid/ulsteinvik.

        Flere av medlemmene der som er her på forumet. Jeg bor for tiden i Bergen men flytter hjemover i juni og kommer til å være hjemme ofte fremover, så om du trenger hjelp kan sikkert jeg hjelpe til. Dette forutsetter da at du tar turen til f.eks ulsteinvik

        Comment


        • #5
          Angående simproblemet ditt; har du vært inne i innstillingene og gjort noe? Tipper det er FMS du bruker og husker jeg rett er Keyboard default, du må inn å "aktivere" stikka. Husk også at radioen må være på. Hvilke andre simulatorer er det du prøver (siden du sier du har prøvd flere)?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kyrre View Post
            Angående simproblemet ditt; har du vært inne i innstillingene og gjort noe? Tipper det er FMS du bruker og husker jeg rett er Keyboard default, du må inn å "aktivere" stikka. Husk også at radioen må være på. Hvilke andre simulatorer er det du prøver (siden du sier du har prøvd flere)?
            ClearView, FMS, RealFlight G5

            Comment


            • #7
              Jeg bruker Clearview, med en slik billig "Dummy Radio" som jeg kjøpte på Elefun. Fungerer som bare pokker, må bare stille inn kanalene først. Har lært mye av denne simulatoren, og jeg anbefaler å spandere noen hundrelapper på en slik dummyradio med USB plugg.
              Enkelt og greit, bare å plugge inn og fly.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Hei.
                Jeg bruker FMS både med stikke og med en radio med USB tilkobling. Begge måtte konfigureres før alt var OK, men da går det som bare pokker. Lærte masse, og flyr nå med Cessna Corvalis og 5 kanaler (flaps i tillegg), stort sett farefritt.
                Krasj? Nei - det var en touch-and-go med for mye touch og for lite go.

                Comment

                Working...
                X