Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny entry level F3A-maskin; 2 meter Vanquish

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny entry level F3A-maskin; 2 meter Vanquish

    Som det framkommer av videoen, denne blir meget hyggelig priset. Jeg har fløyet mye med "originalen", 48" Vanquish V1 de siste to årene, et utrolig bra fly til størrelsen å være. Dersom min Wind 110 omkommer, så vet jeg hvilket fly jeg skal erstatte det med!
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Det var skikkelig snadder
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Noen som vet hvor denne blir å få tak i? Har sendt en epost til rcpro.no da de forhandler extreme flight gjennom rcpartner.se.
      Jaran

      Comment


      • #4
        Er denne i helglass? Hvorfor er det ingen som kan lage er helglass f3a sak på 160cm for 6S ala Angel 50...
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Originally posted by jijohans View Post
          Er denne i helglass? Hvorfor er det ingen som kan lage er helglass f3a sak på 160cm for 6S ala Angel 50...
          Markedet er nok svært lite for en helglass (svindyr) F3A – modell på 160 cm. En helglass 2x2 meter som er lakkert koster fra 15.000 kr. Når det er samme jobben å støpe en på 160 cm kan man jo bare tenke seg prisen.

          Henning

          Comment


          • #6
            Fikk beskjed av Rcpro i dag: Flyet er "leveringsklart i løpet av september"....og prisen blir rundt 6500kr.

            Jaran
            Jaran

            Comment


            • #7
              Var det med motor eller bare flyet alene?
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #8
                Manual her:
                RC DEPOT – ラジコンショップ

                Minner meg om Wind 110? Produsert på samme fabrikk?

                Ser den er på lager i utlandet:
                404 Not Found.
                Last edited by jijohans; 10-06-11, 22:14.
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • #9
                  Jeg mener at en av gutta som er tilknyttet Extreme Flight skrev på rcgroups at det er samme fabrikk som produserer EF og Sebart. Nå er det dessverre ikke flyet som er begrensningen min, så det ville vært fjollete å bytte modell. Men jeg ser enkelte som er mye bedre piloter enn flyene sine i Sport 07 og Nordic som jeg tror ville tatt et kvantesprang med Vanquish. Det virker feks som at Superstar40 vurderer å ta til vettet og gå over til elektro snart?
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #10
                    Hehe - bør vel bli en bedre pilot først tenker jeg
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bjeff View Post
                      Jeg mener at en av gutta som er tilknyttet Extreme Flight skrev på rcgroups at det er samme fabrikk som produserer EF og Sebart. Nå er det dessverre ikke flyet som er begrensningen min, så det ville vært fjollete å bytte modell. Men jeg ser enkelte som er mye bedre piloter enn flyene sine i Sport 07 og Nordic som jeg tror ville tatt et kvantesprang med Vanquish. Det virker feks som at Superstar40 vurderer å ta til vettet og gå over til elektro snart?
                      Motoren som er avbildet i manualen ser ut som en kopi av Plettenberg sine outrunnere. Lurer på hvor gode kineserne har vært til å kopiere?

                      Min personlige og ydmyke mening om det perfekte flyet for Sport 07 og Nordic er F3A – modeller som ble konstruert for 10 år siden. De er MYE lettere å fly enn dagen design med store kropper og små vinger som er konstruert for finaleprogrammet i F3A med rolling loops og snap – roller. En ”slank tometer” går på skinner og penetrerer vind som et spett. Det er min erfaring etter tidligere å ha konkurrert 5 sesonger i Nordic og har fløyet et ”spett”.

                      Espen: Du får sette i gang å fikse Scorpion. Den fløy virkelig bra!

                      Henning

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Balsahøvel View Post
                        Espen: Du får sette i gang å fikse Scorpion. Den fløy virkelig bra!

                        Henning
                        Spigas flyr veldig bra, mer enn bra nok til å vinne hvis piloten blir bedre . Understell er reparert etter deadstick og nå er det bare været som ikke gjør at det blir flyging. Har Matrix som er omtrent flyklar også, men må skifte spinner, bakplata er blitt skjev. Når Matrix har fått jomfru tur og alt på den er ferdig setter jeg igang med Scorpion.
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • #13
                          Hm, det høres jo logisk ut. Selvom det er litt kjedelig info nå som vi hadde en så fin tråd Det eneste jeg stusser over, er i Nordic-programmet med knife edge og 4 punkts-roll, det må jo være lettere å utføre dette med en moderne maskin, eller?
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #14
                            Spigas 90en til Espen (min gamle modell) er den modellen som roller best av alle modeller jeg noen gang har fløyet. Å hatt den modellen i 2x2 meter med elektro hadde vært en drømmemodell for Nordic. Knife edge og 4pt – roller gjør ny og gamle modeller. De gamle fly ikke rolling loop eller knife edge lopp veldig bra. Det er vel mulig, men da skal man jobbe litt.

                            Comment


                            • #15
                              Autopartner sier de regner med å få modellen i hus 30. september, og at vi kan forhåndsbestille allerede om en uke.
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment

                              Working...
                              X