Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radian pro+ WFly wft08s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radian pro+ WFly wft08s

    Hei.

    Etter å ha krasjet en Easy Fly til småbiter og trent med en cloudsfly gikk jeg til innkjøp av en Radian pro.
    Å må jo si at jeg ble overrasket over hvor bra det egentlig virka. Bare å kaste det igang og rett og slett fly. Mista modellen helt opp i skydekke og hadde ca 1 time og 20 min flytid på et 3s 1800 mah. Så rimelig fornøyd til å være en nybegynner.

    Men for å få mest mulig ut av denne,så hadde det jo vært litt gøy å kanskje fått med camber,reflex og crow/butterfly-mixene. Bare for å ha de og prøve.

    Er dette noe som lar seg gjøre med wfly wft08s,og evnt hvordan?


    Takker for svar på forhånd
    Robert Martinsen

  • #2
    Heisan. har selv wft08s og vet du kan sette opp crow med den. men har ikke gjort det selv enda så jeg er ikke helt sikker på fremgangsmåten. camber og reflex er jeg ikke sikker på hva er for noe så da kan jeg desverre ikke svare på det
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Ok. Spennende å se om det er andre som har gjort det da. Virker ikke som om det er så mange som har turt å investere i disse radioene, så lite erfaring rundt de.
      Reflex er både ail og flp opp samtidig og camber er da motsatt, ail og flp ned samtidig.
      Da kun noen mm i hver retning.
      Robert Martinsen

      Comment


      • #4
        Det er et par måter å gjøre det på.
        Du har en funksjon som heter "air brake" Den kan du sette på bryter, men også styre fra throttlestikka. Aktiver den, og still inn parameterene til alt går dit du vil. Da har du crow. Hvis du i tillegg vil ha camber, så må du bruke frimiksene.
        Mix 1: ail-ail, så setter du "offset" til balanseroret går dit du vil.
        Mix 2 Aux1-aux1 (eller hvor du nå har det andre balanseroret) Offset til den er der du vil
        Mix 3 Ele-ele Samme som de to over...Da har du camber, men flapsen er ikke med..
        Disse setter du på samme bryter.

        Da har du igjen 4 frimixer, to av de med kurve. Du kan gjenta det samme og lage reflex, men jeg er ikke helt sikker på hvordan du får med flapsene på flyet på dette her.
        Hvis du velger vekk reflex, så kan du bruke to frimikser til for å få med flaps.
        Bruker du ail-diff, eller Flaperon til balanseror?
        Last edited by bad scientist; 30-04-11, 21:25.
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #5
          inne på airbrake. åssen kan jeg styre den på throttlestikka da? og åssen blir det sålenge jeg har motoren der?? (noob).
          ail-diff eller flaperon?? hmm. ingen aning. har bare ail i kanal 1 med y-kabel.
          Robert Martinsen

          Comment


          • #6
            Ok. Så lenge du bruker Y-kabel, kommer du ikke til å få balanserorene til å gå samme vei.
            Hvis du har motor på throttlestikka, så må du sette airbrakes et annet sted. Men. På elektroseilere, så er det vanlig å sette motor på en bryter.(enten bruker du motor, eller så bruker du den ikke) Da frigir du throttlestikka til bremser.
            Crow, eller butterfly funker dårlig på bryter, bare tenk om bremsene på bilen var en av/på bryter!?
            Har du 2 eller fire servoer i vingen?
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Aha. Nå begynner jeg å skjønne litt mer. Kan du da si noe om hva som skal hvor i mottakeren?
              Har en servo til flaps og en til ail i hver vinge. så blir jo fire totalt.
              Robert Martinsen

              Comment


              • #8
                Ok. Jeg har bare satt opp Dlg`er på denne radioen, men vi kan se hva vi får til...
                Hvis du først Slår på Ail-dif, og setter ett balanseror på kanal 1, og det andre på 7, så kan du stille balanserorene til de går sånn du vil.
                Det vanlige er at de går omtrent dobbelt så mye opp som ned. Så kan du ta Y-kabelen din, og sette på kanal 6, og koble flaps, altså de to innerste sevoene på den. Når dette funker slik det skal, så kan du begynne å kikke på Airbrake. Hvis du vil ha den på throttle, så må du koble motoren på en annen kanal, det er mulig at vi kan unngå det, men da må jeg forske litt mer enn jeg orker i kveld

                Sett airbrake på en to punkts bryter, f.eks A. Du velger også hvilken posisjon som er på og av. I menyen på Air brake, så er det en funksjon som heter ctrl. Den setter du til Thr 100%, da styrer du airbrake med stikka opp er av, og nedover er bremse. For å sette den på hundre% Setter du bare stikka i topp, og trykker inn den runde knappen i midten til høyre en liten stund.
                Når du har slått på dette, så er det bare å justere parametere til ting går dit du vil. Koble ut motoren mens du gjør dette.
                Motoren kan du koble på en annen ledig kanal, (Aux), og sette på samme bryter, bare i motsatt posisjon. Da er du siker på at du ikke har brake, når du har motor, og omvendt. Hvis du lurer på hvilke kanaler som beveger seg når du gjør ulike ting på radioen, så er det første valget i menyen, (Monitor) en utmerket oversikt over hva som skjer. Der ser du utslagene på alle 8 kanaler når du drar i stikkene.
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Ok. Jeg tror jeg må vente til imorgen med å sjekke ut det her jeg. Ble litt mye for en trøtt hjerne gitt
                  Men takker så mye for et godt svar,så da får jeg se hva jeg klarer å få til imorgen.
                  Håper da kanskje at andre fikk noe ut av dette også

                  Da blir det dress-prøving før barnedåp imorgen.
                  Så ha en riktig trivelig lørdagskveld videre folkens
                  Robert Martinsen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bad scientist View Post
                    Ok. Jeg har bare satt opp Dlg`er på denne radioen, men vi kan se hva vi får til...
                    Hvis du først Slår på Ail-dif, og setter ett balanseror på kanal 1, og det andre på 7, så kan du stille balanserorene til de går sånn du vil.
                    Det vanlige er at de går omtrent dobbelt så mye opp som ned. Så kan du ta Y-kabelen din, og sette på kanal 6, og koble flaps, altså de to innerste sevoene på den. Når dette funker slik det skal, så kan du begynne å kikke på Airbrake. Hvis du vil ha den på throttle, så må du koble motoren på en annen kanal, det er mulig at vi kan unngå det, men da må jeg forske litt mer enn jeg orker i kveld

                    Sett airbrake på en to punkts bryter, f.eks A. Du velger også hvilken posisjon som er på og av. I menyen på Air brake, så er det en funksjon som heter ctrl. Den setter du til Thr 100%, da styrer du airbrake med stikka opp er av, og nedover er bremse. For å sette den på hundre% Setter du bare stikka i topp, og trykker inn den runde knappen i midten til høyre en liten stund.
                    Når du har slått på dette, så er det bare å justere parametere til ting går dit du vil. Koble ut motoren mens du gjør dette.
                    Motoren kan du koble på en annen ledig kanal, (Aux), og sette på samme bryter, bare i motsatt posisjon. Da er du siker på at du ikke har brake, når du har motor, og omvendt. Hvis du lurer på hvilke kanaler som beveger seg når du gjør ulike ting på radioen, så er det første valget i menyen, (Monitor) en utmerket oversikt over hva som skjer. Der ser du utslagene på alle 8 kanaler når du drar i stikkene.

                    Da var alt koblet opp,Har justert rorutslag osv osv.
                    Alt virker som det skal,men får ikke motoren til å gå på annet enn kanal 3 - Throttlestikka. Og da har jeg jo full brems når jeg har full gass og omvendt. Så da kommer jo ikke dèt til å virke særlig godt,og er vel forsåvidt uten mål og mening også.

                    Noen som har noe lurt å komme med på dette?
                    Robert Martinsen

                    Comment


                    • #11
                      hvis du ikke bruker kanal 8 for eks. så kan du vel sette motoren dit og legge den på en bryter eller en vri knott hvis du vil ha den trinnløs.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        har prøvd både kanal 3,5 og 8. og det skjer absolutt ingenting annet enn på kanal 3. har prøvd å sette kanalene til forskjellige brytere og knotter også,men hjelper ikke.
                        Robert Martinsen

                        Comment


                        • #13
                          Hvis du går inn på auxiliary channels også setter du kanal 8 til knott VA for eks. så går du inn på monitor i hovedmenyen. Da skal du se kanal 8 bevege seg når du vrir på VA. så må den vel stå slik att stripa er helt i bånn(mot venstre) for att esc skal armere seg. mulig du må justere utslaget på kanalen for at det skal gå.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Har satt kanal 8 til bryter C. men esc`n vil ikke armere uansett hva slags posisjon den bryteren står i. Går bare inn i programmerings-modus.
                            Har prøvd med andre brytere og skruknotter også,men esc`n armerer ikke.
                            Robert Martinsen

                            Comment


                            • #15
                              Har du prøvd å øke end point på den aktuelle kanalen til 120% ?
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X