Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verdens beste trainer til spottpris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verdens beste trainer til spottpris

    Av og til er det nybegynnere som spør "hvilket fly bør jeg kjøpe".

    Svaret er enkelt.

    RCMarked.no / Flyklar Sebart Shark 30

    Ikke mitt fly, og jeg kjenner ikke eieren, men det er det beste tilbudet jeg har sett på en stund.
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Fint fly, tok jomfruturen på en slik for en kamerat. Flyr utrolig bra. Men verdens beste trainer syns jeg ikke det er..

    Comment


    • #3
      "Verdens beste trainer" så lenge jeg ikke vet om noen som er bedre, hvilken er bedre synes du?
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Vanskelig valg, da det kryr av gode trainere. Nevnte modell er også en knall god trainer, men for meg så er det ingenting som slår Goldberg Eagle. Den er bare snill tvers igjennom. Er mange som har lært å fly med den modellen oppigjennom!
        Sharken er flott den også, har ingenting imot den. Med snille utslag og litt expo så er den ikke skummel i det hele tatt.

        Comment


        • #5
          Mulig jeg har litt annen oppfatning av 'trainer' enn det dere har. Jeg lærte å fly med EEO sin Radiomaster, konstruert av Per Hoff.
          Click image for larger version

Name:	Radiomaster.jpg
Views:	3
Size:	224.3 KB
ID:	578565 Click image for larger version

Name:	Radiomaster_edit.jpg
Views:	2
Size:	81.6 KB
ID:	578566
          Vingespenn 150 cm, 2,5 ccm Webra MachII dieselmotor med potte!, Robbe 4 kanaler. Kjøpt brukt. Bygde den om fra friflukt.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment


          • #6
            Trainer, for hva??
            Det er det du bør spørre om, "biplan" er inne på noe. Hva ønsker man å lære, bacic/acro/3D/osv.
            For meg var det en "gammel" .40`Ugly Stick...........Sukk.......

            Comment


            • #7
              Flyr Shark'en like stabilt som f.eks. en høyvinget balsatrainer med 160-180 cm vingespenn en dag det er lite vind?
              Kristoffer Rosmo
              Vingtor RC Klubb
              Great Planes Super Sportster 40
              SebArt Wind S110
              Clik 2.0

              Comment


              • #8
                Seriøs, en trainer bør etter min mening være tildels selvopprettende (ala radiomaster) men må heller ikke være for snill. Gjør piloten en feil skal han merke det. Flyr du for sakte skal den stalle o.s.v. Helst halehjul så piloten MÅ lære bruk av sideror. Har sett mange erfarene piloter som til nød bruker sideror på bakken fordi det aldri var behov for det, med den standard 3 kanals trainer
                Artig tema forresten

                Comment


                • #9
                  Jeg rørte visst litt i gryta med påstanden "verdens beste" . Grunnen til at jeg mener den er det, er at den flyr svært bra, er solid nok konstruert, og er lett. Man kan selvsagt mene at en EPP-modell er et bedre valg, eller en klassisk fueltrainer for den saks skyld, men denne flyr bedre. Uansett et supert fly dersom en totalt noob har en instruktør med trainerkabel, eller som 2. fly.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment

                  Working...
                  X