Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner med spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hmmm

    Hvorfor betale 19 USD + frakt, gebyrer og moms for å få sendt en slik en rundt halve jorda, når du kan hente en tilsvarende gratis på Sunnmøre?
    Har sikkert +100 ARF Citabria (ca150 cm vsp) uten cowling, motorbukk og frontrute liggende.
    Avhentes gratis en og en for den som gidder, og som lover å få den i lufta innen rimelig tid.

    RC Modeller

    Comment


    • #32
      Det var nytt for meg at de kan hentes gratis på sunmøre. Men nå tilkommer det kun frakt på ting som kun koster 19$ så det ville nokk koste meg mer en Kr 150,- og dra til sunmøre for og hente en slik. Men om du er villig til og sende er jeg meget intresert i og overta noen av de du har og de kommer garantert i luften.

      Comment


      • #33
        Som sagt hentes.
        Et visst initiativ forlanges for at man skal få noe gratis.
        Uansett; det som blir igjen blir brennt rundt fellesferien.
        Det tapet bæres lett.

        RC Modeller

        Comment


        • #34
          Hadde tengt og bestille en slik Cessna 177 Cardinal on Floats - ThrottleStore.Com i dag eller i morgen så da må det vel gå ann og få met et par.

          Comment


          • #35
            Et og et, merk det.
            Desverre. Ikke samme firma og langt fra samme lager.

            RC Modeller

            Comment


            • #36
              Hva om jeg da heller bestiller dette Cessna 177 Card.Flottr - RCMODELLER.no ? Går ut fra at om de er ca 150 i vingespenn går det bra og putte på en 46 motor.

              Comment


              • #37
                Samme flyet fra en av våre andre butikker, enda lengre unna.
                170 cm vsp.
                Mulig han har noen Citabria igjen også.
                Du kan spørre.

                RC Modeller

                Comment


                • #38
                  Ja det er forholdsvis? lite vits å fly med et 500mah batteri når du kan kjøpe 3 batterier for den prisen. Sjekka den Celectra laderen å den ser fin ut men kommer på totalt 250kr så vi får se. Hvor mange ampere timer er orginal batteriet på?

                  Comment


                  • #39
                    Hvor på sunnmøre befinner dette flyet seg? Jeg kommer gjerne og henter ett!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Rabbern View Post
                      Ja det er forholdsvis? lite vits å fly med et 500mah batteri når du kan kjøpe 3 batterier for den prisen. Sjekka den Celectra laderen å den ser fin ut men kommer på totalt 250kr så vi får se. Hvor mange ampere timer er orginal batteriet på?
                      Jeg kjøpte meg en Ultra Micro P51 Mustang fra Small Size i Skovveien i Oslo, der tok de 1-ports laderen som fulgte med, så fikk jeg den Celectraen istedet. Blir selvfølgelig usikker, men tror jeg ga 100 kr ekstra for den da.. det var BNF-versjonen av Mustangen..

                      Det som følger med orginalt er et heller stusselig batteri.. mine orginal-batterier har hatt dårlig levetid. Det er vel på 130 mAh, men jeg bruker noen Hyperion batterier fra Elefun - eller du kan kjøpe fra Hyperion shop og eller disse 130 mAh fra samme butikk.

                      Fra Small Size så er 180 mAh og 160 mAh gode valg også. Har det på 160 mah, og er fornøyd så langt med det.

                      Eneste pointet med større batteri er om du har mods som f.eks lys, flaps etc. etc.
                      Her er videoen du kan se åssn han her gjorde dette. Jo, forsåvidt, om du har andre modeller som bruker 500 mAh så kan du jo potensiellt spare litt. Som du ser fra videoen så flyr de enda bra med den ekstra vekten. Han duden mener at flya penetrerer lufta bedre med litt ekstra vekt visstnok...
                      YouTube - Kanal von NightFlyyer
                      Thomas Kristensen (30)
                      Oslo, Grefsen

                      Radio: Spektrum DX6i & DX8
                      Ultra Micro: Mange forskjellige
                      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by rcmodeller View Post
                        Som sagt hentes.
                        Et visst initiativ forlanges for at man skal få noe gratis.
                        Uansett; det som blir igjen blir brennt rundt fellesferien.
                        Det tapet bæres lett.

                        RC Modeller
                        Jeg synes det ville være for galt om mer enn hundre modellfly med små mangler skulle bli brent opp. Har du vurdert å gi dem til en eller flere lokale klubb som kan drive med rekruttering til hobbyen?
                        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                        Comment


                        • #42
                          Ja de fløy bra enda med de større batteriene, men de kostet heller ikke så mye.
                          Men 3-4 hyperion batterier er noe du får for samme sum, enten skal jeg kjøpe flere batterier eller ny lader for flere batterier.
                          For hvis jeg har med 2 ferdig ladde batterier kan jeg lade ettersom de blir brukt, men hvis jeg har en lader så jeg får ladd opp før jeg drar så er jo det fint også.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Rabbern View Post
                            hvor lang tid tar det å lade batteriet?
                            Det er visst ingen som har svart på det spørsmålet enda. Generelt tar det en time å lade et batteri, uansett størrelse. Til større batteri bruker man høyere ladestrøm slik at tiden blir omtrent den samme.
                            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                            Comment


                            • #44
                              Oki det er såpass lenge ja, men lader man i for veien er det ingent problem å fly lenge nok.

                              Men kjøpe 4 batterier først så lader eller lader å så 4 batterier?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Rabbern View Post
                                Oki det er såpass lenge ja, men lader man i for veien er det ingent problem å fly lenge nok.
                                Det finnes batterier som fabrikanten oppgir kan lades på 30 minutter (2C) og enkelte til og med på 20 minutter (3C). Men så rask lading går ut over levetiden.
                                Originally posted by Rabbern View Post
                                Men kjøpe 4 batterier først så lader eller lader å så 4 batterier?
                                Jeg ville kjøpt 4 batterier først forutsatt at du har en lader. Da kan du lade alle 4 og dra ut og fly 4 turer etter hverandre. Da finner du også lettere ut hvor stor lader du trenger. En vanlig nybegynner"feil" er å kjøpe for liten lader.
                                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                                Comment

                                Working...
                                X