Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner med spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner med spørsmål.

    Ja jeg er nybegynner innen modellfly, har en kyosho fazer RC bil og en flying fish RC båt.
    Kan nevne at jeg bor cirka 20-25min fra Hamar hvor absolutthobby har sin butikk.

    Har noen sprøsmål om hvilket fly jeg skal kjøpe :P

    Pris jeg kan gå ut å bruke max 2000kr, helst 1500kr.
    Har sett på Champ RTF på smallsize og Piper J-3 med Spektrum dx5e/ en annen radio dx6i? Har ganske lite lyst til å kjøpe simulator da dette koster mer enn de fleste fly.
    Har jo også sett på hobbyking sine fly og diverse og har kommet fram til:
    Clouds fly / AXN floater-jet. = 50$ + Turnigy 9x Radio = 55$ + Lader + kabel for bruk i Norge = 30$ + Batteri 2x Turnigy Nano-tech = 40$ alt dette kommer på 175$ + moms og toll og frakt = ?

  • #2
    Jeg er ikke så gammel innen modellfly jeg eller og vil absolutt anbefale clouds fly. Den har gitt meg utrolig mye ihvertfall.
    Robert Martinsen

    Comment


    • #3
      Hepps,

      Og velkommen til hobbyen. Jeg var nybegynner i fjor, og starta med Parkzone Ultra Micro J-3 Cub og en DX6i fra Spektrum.

      For meg var det et flott trinn inn i sporten, det var lett å fly kun med gass, høyderor og sideror, og jeg kunne fly litt loops og enkle akrobatiske øvelser.

      Minuset med denne er at den ikke er glad i vinn, men kan fly ute om det er lite vind. Plusset er at du kan fly den inne selvfølgelig. Jeg har kræsja min sikkert 10-20 ganger, og aldri har noe blitt ødelagt.

      Men de har større lignende modeller. Om du skal kjøpe deg en radio, så anbefaler jeg DX6i, den er rimelig og veldig bra, og du kan lagre flere modeller.

      Den får du alltids solgt igjen, om du ikke skulle fortsette.