Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seilflyging på Høstlige Vinder..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er notert, ¨å får vi se om det blir no av
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #17
      Jeg er så flysyk for tiden at jeg holder på å dø. Grunnet flytting og div. har jeg vert særdeles lite aktiv siste tiden.
      Jeg skal gjøre så godt jeg kan for å få satt i stand to seilfly. Klarer jeg å finne nok ledig tid til å få de klar, er jeg garantert med.
      Blir Jarten med deg oppover må du nok vokte den godt Hangman. Jeg vet om flere som vil ha kloa i den
      Last edited by nybegunda; 02-08-11, 10:28.
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #18
        Er det no mer konkret om dette??? blir det no av? datoer? kom igjen a....
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment


        • #19
          Samme her?
          Lang tid å kjøre fra Oslo?


          ---
          - Regards Chris
          Sent from my iPad using Tapatalk

          Comment


          • #20
            Treffet går som planlagt av stabelen fra 30.9 til 2.10. Mer info/facts om treffet ligger på post #2 og #3 i denne tråden.


            Oslo, Norway to Austnes, Norway - Google Maps
            Last edited by morsan; 09-08-11, 19:07. Reason: Kjørerute fra Oslo til Haramsøya

            Comment


            • #21
              Vi fra Ålesunds-området satte oss fore å sjekke forholdene på øya i helgen. Det var en nydelig dag, men forholdene var litt marginale. Vi hadde heldigvis lastet inn elektroseilere, og elektroseilere anbefales å ta med som backup for de som kommer hit!

              Vi har mulighet for strikk-launch, men vinsj disponerer vi ikke pr idag...

              Vi fikk oss en liten overraskelse når vi kom opp denne gangen. Midt på øya er det plassert en stor værstasjon som samler inn data for de som planlegger vindmøllepark der oppe. Masten er stor, men er plassert langt bak hangkanten, og vil ikke sjenere noe for de som flyr der oppe. En fordel med masten er at vi har fått en om mulig enda bedre adkomst til nordøsthanget

              Comment


              • #22
                Nydelig plass!
                Har det skjedd at noen ikke har klart og komme opp og tilbake igjen der?


                ---
                - Regards Chris
                Sent from my iPad using Tapatalk

                Comment


                • #23
                  Vi har ikke mistet noen modell sålangt Om modellene ikke har opptrekk, og løftet er marginalt, kan det være smart å plassere seg slik at en har en viss mulighet til å få modellen inn mot hangkanten. Det kan også være greit å hive ut en testprobe (typisk DLG/EasyGlider etc) om en er i tvil om hanget bærer skarpere modeller. På disse hangene er 3m/s mot kanten mer enn nok.

                  Et stykke ut i videoen (feks 6:03) ser en at det er mulig å ta seg inn ved å la modellen gå langs hangkanten. Det er et fall i terrenget som gjør det relativt trygt å hive ut modeller her. Dessuten er det såpass mye lyng og gress i skråningen at det burde gå greit å utelande

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by nybegunda View Post
                    Blir Jarten med deg oppover må du nok vokte den godt Hangman. Jeg vet om flere som vil ha kloa i den
                    Hehe, fy fan, du skulle vært flue på veggen på HH i vår..buda sto i perma-kø og noen forsøkte tom å overby hverandre
                    Men nix, den er MIIIIIIIN, grisekul og flyr som på skinner

                    Må innrømme jeg var feig nok til å vente med den til slutt, men ikke fatter jeg hva jeg grua meg til.

                    Sinnsykt kul maskin som voktes med livet som innsats
                    Jo Skavhaug

                    ..sånn ca..

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by hangman View Post
                      Hehe, fy fan, du skulle vært flue på veggen på HH i vår..buda sto i perma-kø og noen forsøkte tom å overby hverandre
                      Men nix, den er MIIIIIIIN, grisekul og flyr som på skinner

                      Må innrømme jeg var feig nok til å vente med den til slutt, men ikke fatter jeg hva jeg grua meg til.

                      Sinnsykt kul maskin som voktes med livet som innsats
                      Bilder av den?


                      ---
                      - Regards Chris
                      Sent from my iPad using Tapatalk

                      Comment


                      • #26
                        uansett hvem som vil ha den så er det akademisk.... Jeg har nemlig avtalt med Jo på holm i år at jeg får kjøpe den først dersom han skal selge den. Har hatt 4 forskjellige jarter opp igjennnom og LT er den eneste jeg ikke har hatt. Den flyr som Jo sier på skinner, i veldig lite vind...
                        Chris: ett raskt google søk på bilder av JART LT slope soarer så finner du den nok
                        Leif Bjørgo
                        Cirrus-RCFK

                        Comment


                        • #27
                          Tenkte at vi løfter denne opp!
                          Jeg er svært spent på hvor mange langveisfarende som dukker opp
                          -63.
                          Graupner MC
                          JR
                          Multiplex
                          Turnigy.
                          Fly, alt for mange.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by daytonabeach View Post
                            Bilder av den? :-
                            Her er Jart LT'n min som hvit Spy; var visst en helt lik, svart Jart LT med samme skjema, men etter sigende er den bare et lik nå, dessverre.
                            De 2 i lufta samtidig måtte være litt av et syn

                            Jart LT'n har karbonforsterka GFK-kropp med planka D-box og 3-4 spant på hver vingehalvdel.
                            Tåler nok litt småkontante landinger men langt fra like mye som EPP-Jartene, som er de orginale.
                            Jepp, Leif har tinga på'n om jeg skulle slå huet mitt så voldsomt jeg selger'n

                            Click image for larger version

Name:	IMG_0104 (Small).jpg
Views:	1
Size:	48.1 KB
ID:	582003Click image for larger version

Name:	IMG_0103 (Small).jpg
Views:	1
Size:	49.1 KB
ID:	582004
                            Last edited by hangman; 05-09-11, 08:30.
                            Jo Skavhaug

                            ..sånn ca..

                            Comment


                            • #29
                              Litt Off Topic, men for å live opp tråden kan jeg si litt om historien til de to Jartene.

                              Vi hadde ideen om 'Spy vs Spy' temaet, og spurte Callie (Custom Vinyl Ggraphics, Stickers, Labels for your R/C Models - Callie Graphics) om hun kunne få noe ut av det. Det viste seg at hun var en stor 'Spy vs Spy' fan og tok utfordringen. Hun tegnet og mekket flotte dekaler til oss for en latterlig lav pris. Så jeg kan på det varmeste anbefale å bruke Callie til å lage dekaler.

                              Fikk dessverre aldri flydd de to Jartene samtidig, men jeg kan iallfall garantere at du får mye morro med din Jart! Trenger nesten ikke løft for å fly, og tåler relativt mye vind i forhold til vekten. Rett og slett en herlig modell.

                              Min modell hadde sin siste reise i sørvestlig høstkuling i 2009. Tipper det var rundt 20m/s på hangkanten, da den fikk en mid-air med en Ocelot i stup. Begge modellene gikk ned for telling, med løse flydeler i alle retninger. Mens Jarten var i en sørgelig forfatning, gikk det desto bedre med Oceloten. Har kroppen og ene vingen av 'liket', og kanskje den gjenoppstår en gang. Hadde vært moro det. Helst kunne jeg tenkt meg den nyere Jart-M70 om det ikke var for litt stiv pris ( JART-M70 Kit – The World According to JART ).

                              Click image for larger version

Name:	Spy vs Spy.jpg
Views:	1
Size:	47.0 KB
ID:	582005

                              Click image for larger version

Name:	DSC06794_1024x768.jpg
Views:	2
Size:	66.4 KB
ID:	582006



                              Video av Jarten er litt relevant, da Haramsøya skimtes innimellom
                              Last edited by morsan; 05-09-11, 09:58.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by per.oines View Post
                                Tenkte at vi løfter denne opp!
                                Jeg er svært spent på hvor mange langveisfarende som dukker opp
                                Jeg har planer om å reise HELT fra Drøbak


                                Regards Chris
                                Sent from my iPad using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X