Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mye vind, lite stikketid.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Heli du liksom..............har du ikke skjønt hvorfor en av Norges beste helipiloter har begynt med fly?

    Comment


    • #17
      Originally posted by anders e View Post
      Heli du liksom..............har du ikke skjønt hvorfor en av Norges beste helipiloter har begynt med fly?
      Er det KK du tenker på? Det er bare et illebefinnende som sikkert går over
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #18
        Originally posted by arhennie View Post
        er det kk du tenker på? Det er bare et illebefinnende som sikkert går over
        lol...............................................

        Comment


        • #19
          Det er helt konge med vind da! Har stripa for oss selv =))
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #20
            Blåser fryktelig på sørlandet også fortiden. Men jeg har i alle år flydd uavhengig av vind. Er det sol så er jeg på stripa. Flyging i vind er bare god trening uansett

            Comment


            • #21
              Click image for larger version

Name:	thumb-Fiesta45-Pic-1.jpg
Views:	4
Size:	4.2 KB
ID:	579017Dessverre er de gamle best, ikke alltid men...........Fiesta 45 A.R.C. er noe av det beste jeg har fløyet i vind, har en som er mod. til elektro, foldeprop & halehjul. Super trainer + acrotrainer. Fant en her:
              Scorpio "Fiesta 45" A.R.C. NIB REDUCED !! - RC Groups

              Men regner med at den ikke lages lenger

              Comment


              • #22
                Originally posted by surpass View Post
                Blåser fryktelig på sørlandet også fortiden. Men jeg har i alle år flydd uavhengig av vind. Er det sol så er jeg på stripa. Flyging i vind er bare god trening uansett
                Ja vind er gøy ...........surfe på vinden

                Comment


                • #23
                  Jeg har en Sky Raider mach1 fra TWM. Det er en høyvinget trainer på ca 1,6m som funker godt både med glow og el. Denne var jeg ute og fløy i ganske mye vind omtrent på tvers av stripa her en dag. Akkurat hvor mye vind vet jeg ikke, men det var såpass at jeg kunne fly bakover. Dette gikk veldig bra. Både flygingen og landingene. Og jeg er ikke akkurat så veldig erfaren som flyger. Den fins også som lavvinget taildragger. Da heter den mach2. Koster ca 7-800 kroner om jeg ikke husker helt feil.
                  Stein Johnsen
                  http://www.blåmåsan.com

                  Comment


                  • #24
                    Fikk meg faktisk både mange turer med mine små ultra microer idag, og maiden med UMX Beast på Rud idag!

                    Var vind ja, men ikke så ille, og mange perioder med veldig lite vind. For et fantastisk fly UMX Beast er! Ble bare 2 turer med den, da jeg bare har 2 batterier og 12v lader, men fløy 4-5 turer med Sukhoien og 1 tur med Mustangen. Finfine forhold. Litt skummelt med en grå ultra micro mustang mot grå himmel, men men..

                    Det som er litt fordelen med ultra micro's.. man trenger ikke store plassen, og man finner fort en lun liten park der man bare kan forlate tretoppene for å måle litt vind og slåss litt.
                    Thomas Kristensen (30)
                    Oslo, Grefsen

                    Radio: Spektrum DX6i & DX8
                    Ultra Micro: Mange forskjellige
                    Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                    Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                    Comment


                    • #25
                      Er man litt tidlig opp er det som regel stille. Jeg var å fløy elektro på idretsbanen utenfor døra kl 7.30 både i går og i dag. Rakk akkurat 6 turer hver dag, før det begynte å blåse.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #26
                        Hjelper ikke å stå opp tidlig når man har 3 små å springe etter! 06:15 på en Søndags morgen må da være ukristelig tidlig nok?!

                        Jaja, blir vel bedre etterhvert..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Tertitten View Post
                          Er man litt tidlig opp er det som regel stille. Jeg var å fløy elektro på idretsbanen utenfor døra kl 7.30 både i går og i dag. Rakk akkurat 6 turer hver dag, før det begynte å blåse.
                          Har du den rett utenfor døra er det kanskje litt greiere. Opp og pisse og sette på kaffen. Så ut å fly litt til kaffetrakteren er ferdig
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #28
                            Virker som været går litt på humøret her nå ja
                            Men det som kan være ett alternativ om det fortsetter med mye vind kan jo være en hang modell. Er dritmoro å fly en kjapp hangmodell også. (Altså seilfly for de uvitende motorflynerdene)
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Tertitten View Post
                              ..Er dritmoro å fly en kjapp hangmodell også. (Altså seilfly for de uvitende motorflynerdene)
                              Forsiktig nå, det blir som å banne i kjerka.....
                              Helt ening - men ulempen er bare hvor er hangene i østlands området?
                              Av og til så frister det å stort å konvertere til vestlands fanden.....

                              Hva gjorde folk i "gamledager" når det ikke fantes en simulator å hive seg over på slike dager (uker, måneder....) - fylte de neseborene med balsa støv??
                              Last edited by Quadrocopter; 22-05-11, 18:55. Reason: Oslo --> østland

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Quadrocopter View Post
                                Hva gjorde folk i "gamledager" når det ikke fantes en simulator å hive seg over på slike dager (uker, måneder....) - fylte de neseborene med balsa støv??
                                Jeg regner med de bare snudde sixpence'en og kneppet alle knappene i dressjakka og fløy balsa trainerne sine uansett vær
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X